Toon posts:

Changes aan FS ontdekken en dan actie ondernemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende verhaal lijkt me het beste hier te passen, ook al is het een kruising tussen programming, software algemeen en non-windows operating systems. Ik weet dat we voor het onderstaande verhaal subversion redelijk misbruiken, maar het is wel erg handig.

Wij werken aan een website en sources worden door de verschillende ontwikkelaars via subversion in een repository gezet, in /var/svn/project. Dit gaat allemaal ok.
Omdat het een website is en dus moet draaien in de webroot betreft hebben we het volgende bedacht. Op dezelfde server draait ook een svn client die de bestanden in /var/www/project zet. Ook dit gaat allemaal ok.
Nu is het nadeel dat je natuurlijk handmatig svn moet aanroepen op de server. Mijn vraag is dus of ik op de een of andere manier changes kan ontdekken aan het fs in /var/www/svn en zo ja het svn commando automatisch laat uitvoeren zodat de bestanden in /var/www/project geupdate worden. Ik heb gekeken naar tripwire, systraq en bsign, maar dit lijkt allemaal mijn doel een beetje voorbij te schieten, met intrusion detection, hashes, backups e.d.

Samenvattend: ontwikkelaar commit een change naar svn repository, fs wordt aangepast, change aan fs wordt gedetect, er wordt een commando (in dit geval svn) uitgevoerd.

Hopelijk kan ik vermijden dat ik zelf een repetitive bash scriptje zal moeten schrijven voor dit, vandaar dit topic.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het grootste probleem wat je hebt is denk ik dat je het op al je servers tegelijkertijd wilt veranderen, want anders krijg je rare resultaten (trust me O-) )
Bij ons draait er een zelfgemaakte service in xinetd waardoor we op elke machine commando's uit kunnen voeren, en op die manier houden we de machines allemaal up-to-date as het aankomt op de websites.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Wat jij bedoelt heet fam

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voorbijgaand aan de elegantheid van de hele setup, is het niet handiger dit met svn zelf op te lossen, met een post-commit hook? Op die manier is het helemaal niet nodig scripts te maken die periodiek kijken, en hoef je niet met fam aan de slag.

[ Voor 53% gewijzigd door blaataaps op 14-06-2006 17:53 ]

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat blaataaps zegt; dit is typisch iets waarvoor je een post-commit hook gebruikt. Als de webserver op een andere machine staat zou je dat nog steeds kunnen doen, of via commit mails. Een cron script dat 'svn up' roept voldoet voor jou wellicht ook.

Snap trouwens niet zo goed wat je hier subversion misbruik aan vindt. Normaal gesproken gebruik je op je webserver natuurlijk een checkout van een stable branch, tenzij het een development server is. Geen gekke setup hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de input. Die hook scrips lijken me inderdaad de oplossing te zijn en zo kunnen we die omweg via fs changes wel overslaan.
Pagina: 1