GoT Alliance: Ogame universum V

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ALGEMENE WAARSCHUWING: PRAAT HIER NIET OVER TACTISCHE SITUATIES, DAAR DIT FORUM OPENBAAR IS, GA HIERVOOR NAAR HET OMFGNOOB FORUM!!

Dit is het eerste topic over universum 5.

Let op: Dit topic is niet bedoeld voor discussies over Universum V, daarvoor is GoT Alliance : Ogame Universum V.

Ogame Universum

In de HK van GoT loopt momenteel een topic over Ogame Universum.

Ogame Universum is een simulatie game waarbij je de beschikking krijgt over een complete planeet.
Op deze planeet bouw je gebouwen voor bepaalde grondstoffen, zoals metalen en kristallen, en hiermee kun je weer andere gebouwen bouwen voor het bouwen van schepen, afweergeschut en technologieen. Je kunt allianties aangaan met anderen, en, als het uiteindelijk drukker wordt
kun je oorlogen uitvechten met andere spelers/allianties.Het is niet een spel dat je even in een uurtje speelt, je moet je wel registreren, maar vanaf dat moment begint het ook te lopen. Zelfs als je niet online bent loopt het spel door.

Aanmelden:
Dus ga naar www.ogame.nl registreer jezelf in Universum 1, 3, 5, 6, zoek via het menu links naar allianties naar "GoT" en je wordt toegevoegd in de alliantie. Voorwaarde is dat jij een bestaand GoT member bent, je dient namelijk je GoT Username en GoT ID nummer te vermelden bij je aanmelding bij de GoT II alliantie. Je GoT ID nummer vindt je door hierboven op "my react" te klikken en dan "profiel bekijken".

Aanmelden bij de alliantie kan dus alleen:
- Als je je GoT username + GoT ID nummer kunt aantonen en je minimaal 1 week op Gathering of Tweakers geregistreerd bent en minimaal 10 techpost hebt.
- Als je geen GoT account hebt, maar wel door een bestaand alliantie lid wordt voorgedragen (als zijnde vriend/broer/zus/opa enz).

Voldoe je niet aan bovenstaande eisen dan krijg je geen toegang tot de alliantie.

Een aantal tips/opmerkingen:
■ Concentreer je in het begin op het bouwen van metaal en kristalmijnen en zorg voor voldoende stroom via de zonne-energie centrales.
■ Bouw GEEN zonne-energie satelliet, deze kosten relatief gezien meer en trekken te veel aandacht. Bovendien worden ze te snel vernietigd bij een aanval.
■ Kijk bij Technologie wat voor gebouwen, grondstoffen en/of technieken je nodig hebt voor bepaalde wapens/schepen/gebouwen etc.
■ Bij Allianties kun je kijken hoeveel leden de GoT alliantie inmiddels heeft, hier staan ook gelijk de hoeveel punten vermeldt.
■ Voor elke 1000 aan grondstoffen die je uitgeeft (ongeacht welk type grondstof) krijg je 1 punt. Ongeveer 3x per etmaal worden de scores bijgewerkt.
■ Bij de optie Statistieken kun je de score van de allianties en individuele spelers zien.
■ Via de optie berichten kun je berichten sturen naar andere gebruikers en hier zullen ook je ontvangen berichten staan.
■ Als je op "Melkweg" klikt kost je dat 10 deuterium per bekeken zonnestelsel, in het begin heb je nog geen deuterium en zal je dus deze optie nog niet kunnen gebruiken. Zodra dit wel kan zie je precies welke planeten je om je heen hebt en wie er op zitten.

Grondstoffen:
Bij de optie Grondstoffen kun je zien of alles goed loopt, eenmaal een metaalmijn of kristalmijn gebouwd moet je deze op 100% zetten. Heb je energie tekort, dan kun je voor een lagere waarde kiezen. Zorg dus altijd voor voldoende energie. De waarden die er staan vermeldt zijn de hoeveelheden die je per uur krijgt.

Hieronder zie je een plaatje met uitleg met betrekking tot het grondstoffen paneel
Klik op de prt-scr voor een vergroting
Afbeeldingslocatie: http://www.topgokkasten.nl/overig/grondstoffen.gif

Links:
Ogame Faq
Het door GoT leden aangemaakte Ogame Forum
Het nationale Ogame forum

Spelregels:
■ Geen teammates aanvallen.
■ Geen leden van andere allianties aanvallen waarvan je niet weet hoe sterk deze zijn.
■ Losse spelers, dus spelers zonder alliantie mogen zonder overleg aangevallen worden
■ Wil je toch een bepaalde speler in een alliantie aanvallen, dan eerst in overleg met de Oprichter
■ Wordt je (telkens) aangevallen, en kun je er zelf er niets meer aan verhelpen, stuur dan een bericht naar de Capo's, die gaan evt. overleggen, levert dit niets op dan wordt aan iedereen met beschikbare vloten gevraagd de aanvaller aan te vallen. (indien uit te voeren).
■ Spelers die 6 dagen inactief zijn worden automatisch zonder waarschuwing gekickt.
■ Indien je na 6 dagen nog steeds 0 punten hebt wordt je ook uit de alliantie geplaatst
■ Je mag nooit en te nimmer andere spelers "bedreigen" uit naam van de alliantie.
■ Je mag niet op eigen houtje NAP's (niet aanval protocol) afsluiten met andere allianties, dit mag enkel via de Capo's en oprichter. Doe je dit wel, dan wordt je uit de alliantie gekickt, je bent dus gewaarschuwd. Je mag uiteraard wel NAP's afsluiten met individuele spelers. :)
■ Er wordt verwacht dat de spelers minimaal 1x per 2 dagen aanwezig zijn.
■ Als je op vakantie gaat geef dit door aan de Oprichter.
■ Overige vragen kan je op het forum vragen ;)
■ En het allerbelangrijkste: HAVE FUN!!!.

:)

[ Voor 11% gewijzigd door Pimorez op 14-06-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 08:13

Let op: Dit topic is niet bedoeld voor discussies over Universum V, daarvoor is GoT Alliance : Ogame Universum V.

copy paste foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 15:18

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Aanmelden:
Dus ga naar www.ogame.nl registreer jezelf in Universum 1, 3, 5, 6, zoek via het menu links naar allianties naar "GoT" en je wordt toegevoegd in de alliantie. Voorwaarde is dat jij een bestaand GoT member bent, je dient namelijk je GoT Username en GoT ID nummer te vermelden bij je aanmelding bij de GoT II alliantie. Je GoT ID nummer vindt je door hierboven op "my react" te klikken en dan "profiel bekijken".
Ik mis uni 2 in dit rijtje? Vziw is dat de uni waarin GoT het meest actief is hoor :+

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:53

aapelite

Do the kirby!

Leuk, nog een bespreekplekje van ogame :) Het is op dit moment best rustig in uni5 voor mij. Heb het even wat druk met school. Sowieso lijkt het over het algemeen een beetje een uni te zijn die erg rustig is. (weet niet hoe het is in anderen, ik speel alleen uni5). Zal wel door het warme weer komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Tommzz schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:26:

copy paste foutje?
Denk het wel ;)

Kan een modje de titel veranderen naar: Ogame universum V?

[ Voor 9% gewijzigd door Pimorez op 14-06-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waarom in niet in vakantiemodus kan??? Hij blijft aangeven dat ik niet in vak-mode kan als er nog gebouwen worden gebouwd maar dat is niet het geval?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:15:
Heeft iemand een idee waarom in niet in vakantiemodus kan??? Hij blijft aangeven dat ik niet in vak-mode kan als er nog gebouwen worden gebouwd maar dat is niet het geval?!
Al je werven leeg, geen onderzoek en of gebouwen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Waar moet je je vloot laten dan als je werven leeg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

aapelite bedoelt waarschijnlijk dat je niks moet bouwen, geen gebouwen, onderzoek en dus ook geen schepen. (werven leeg == geen schepen bouwen)

ook wil in/uitloggen of je grondstoffen herberekenen wel eens helpen,
succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik had BTW hetzelfde probleem in uni 1 ik heb het paar dagen erna weer geprobeerd en toen was het wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb ook een membership tot de Uni V alliance aangevraagd. Ik heb het ogame virus helemaal te pakken :) Hoe lang spelen jullie allemaal al?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Ben ook aangemeld.. Speelde vroeger Planetation zelfde soort game.
Alleen is dit nederlands dat is wel fijn!!

Het kan aan mij liggen hoor maar ik kan de alliance 'GoT' niet vinden.. :?

Komt zeker omdat ik in Universum 6 zit |:(

[ Voor 42% gewijzigd door MysterX op 04-07-2006 11:11 ]

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik speel het nu zo'n twee maanden en heb 9000 punten. Maar als je in uni 6 zit zou ik in het topic van uni 6 posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Grappig, wel goed dat er wat aandacht aan Uni V wordt gegeven, GoT is een beetje uitgedunt de laatste tijd helaas.

Ook interessant is http://ogame.omfgnoob.com (zoals ook in de TS staat), welke een eigen Uni V gedeelte heeft en instructies om op ons eigen IRC kanaal te komen. Wordt nog niet echt intensief gebruikt (inclusief mezelf :X), maar als er meer mensen komen gaat dat vast goed komen.

offtopic:
Bor :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Dat val wel mee... Dit topic is bijna een maand oud en er zijn maar 14 posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is de Ogame Uni V GoT alliance uberhaubt nog actief? Het is angstvallig stil hier en ook heb ik nog geen reply op mijn join aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik zou het niet weten... Maar uni 3 is in ieder geval DE GoT uni :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Bor de Wollef schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:57:
Is de Ogame Uni V GoT alliance uberhaubt nog actief? Het is angstvallig stil hier en ook heb ik nog geen reply op mijn join aanvraag.
Ik heb killerMe erop gewezen, maar het is idd rustig ja. Je kan als s5 toch op op het GoT V gedeelte van het forum komen? Anders kan ik je wel de IRC details pm'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb begrepen dat ik mij moest aanmelden voor de GoT V:Wing. Dat heb ik een tijdje terug dan ook maar gedaan. Helaas heb ik nog steeds geen reply ontvangen ondanks mijn post op het GoT alliance forum en een alliance aanvraag ingame. Is er verder nog iets dat ik kan doen om er voor te zorgen dat de aanvraag spoedig verwerkt zal gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Stuur anders even een pm naar The_Shad0w, die kan je wel helpen. Er is een kleine reorganisatie gaande omdat sommige mensen gestopt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

ik weet het, een kleine kick... is er nog leven in uni5 (danwel buiten de GoT alli's)?

GoT.W heeft nog 4 leden over, en ik spreek nooit iemand daarvan eigenlijk.
eigenlijk zie ik maar 2 regelmatig online; een maat van me en mezelf...
het forum ligt ook weer plat momenteel...

jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Dien anders een aanvraag in bij Azrael, de nieuwe naam van GoT in uni V. Wij zitten eigenlijk altijd wel op IRC, hoewel het niet veel drukker zal zijn helaas...

Sowieso onnodig om een wing te hebben in uni V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik ben sinds eergister gestopt in uni 5. Zat niet in GoT omdat aanvraag niet werd geaccepteerd... Maar was kort geleden aangevallen met 4 sterren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb nooit een echt antwoord gekregen op mijn aanvraag in Uni 5 helaas. Ik heb het idee dat het ook aardig "dood" is wat betreft GoT in dat universum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Bor de Wollef schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:56:
Ik heb nooit een echt antwoord gekregen op mijn aanvraag in Uni 5 helaas. Ik heb het idee dat het ook aardig "dood" is wat betreft GoT in dat universum.
datzelfde geldt voor heel U5. Time to finish it :P

Welkom op het GoT forum btw KillerMe, zou tijd worden na die maanden lidmaatschap bij hun alliantie. Je gedraagt je alleen niet zo goed helaas met je compleet nutteloze kick :+

[ Voor 24% gewijzigd door aapelite op 06-11-2006 09:54 ]

Pagina: 1