Toon posts:

Krijg Freesco niet aan het draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

De router is een Tulip Visionline PI 133. Op het moederbord zit een netwerkkaart die defect is. Nu disable ik hem in de bios zodat die hem niet herkent.

Voor de router plaats ik een Realtek 10/100 PCI kaart voor internet, en een 10 Mbit 3com ISA voor internet.

Toen ben ik Freesco gaan instellen volgens de handleiding van de PC-Active.
Ik heb voor eth0 irq 10 genomen en i/o 0x300. Voor eth1 heb ik irq 11 ingesteld en i/o 0x340
Na alle andere settings te hebben voltooid, gaat Freesco rebooten, geeft die aan dat er geen Netwerkkaarten zijn gevonden.
Alleen nu is het probleem dat die k*tbios geen mogelijkheid heeft om voor elk slot een irq toe wijzen.
Ik heb geprobeerd om in Win9x te kijken wat irq's zijn, maar krijg de kaarten niet geistalleerd omdat die ookal staat de onboard nic uit, hij er hem toch vind en er gedonder mee geeft.
Kan ik van deze PC eigenlijk een router bouwen? Of is deze PC hier niet geschikt voor?

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Disable die Onboard NIC gewoon... Je IRQ's staan trouwens ook gewoon in de bios info voordat windows gaat booten...

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Topicstarter
Krijg het nog niet voor elkaar, kan het aan Realtek kaarje liggen? Hij is net nieuw!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien moet je es 3COM kaarten gebruiken. Ik heb hem ook draaien met 2 3COM kaarten, werkt perfect!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het even proberen!

Verwijderd

Misschien moet je es Realtek kaarten gebruiken. Ik heb hem ook draaien met 2 Realtek kaarten, werkt perfect!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op zaterdag 27 januari 2001 12:10 schreef Unlockall het volgende:
Krijg het nog niet voor elkaar, kan het aan Realtek kaarje liggen? Hij is net nieuw!
Op zaterdag 27 januari 2001 12:17 schreef jelmervos het volgende:Misschien moet je es 3COM kaarten gebruiken. Ik heb hem ook draaien met 2 3COM kaarten, werkt perfect!
Op zaterdag 27 januari 2001 17:45 schreef jorus-aap het volgende:Misschien moet je es Realtek kaarten gebruiken. Ik heb hem ook draaien met 2 Realtek kaarten, werkt perfect!
:?:?:?

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Voor een hoop kaarten moet je aparte modules laden, kijk maar op www.freesco.org 3C509b werkt zonder aparte module, en hetzelfde voor nog een paar anderen, maar voor de rest moet je even klooien..

[meelopen]
Ik heb het hier met 3x 3C509b draaien, werkt perfect.
[/meelopen]

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

voor een pci-netwerkkaart moet je je irq en i/o allebei op 0 zetten, alleen isa-kaarten instellen
Pagina: 1