Hee,
ik heb een bookmarklet gemaakt voor firefox die textareas laat zweven en versleepbaar maakt, deze doet dat voor GoT (bedoeling is later een universele versie voor alle textarea's):
http://www.wdavids.nl/test/t.html
Handig als je naar beneden bent gescrollt om te reageren op andere posts/foto's oid
Dit is de code:
Maarrr... ik zou willen dat de textarea los komt van de pagina op de positie waar hij staat. Dus niet dat ie naar linksboven (10px, 10px) gegooid wordt. Ik gebruik 'position: fixed' voor beide elementen (sleep + messageBox), maar die kan ik niet de coördinaten van de oude messageBox geven omdat die relatief staat.
Onderaan staat nog een ander probeersel:
Daar append ik de 'sleep' div niet aan body, maar aan de form. Door dan absoluut gebruiken komt ie dan iets dichter bij
Ik weet niet waar anders aan te appenden? Als ik ergens anders dmv javascript de elementen in kan voeren, kan ik ook gelijk een vervanger voor de oude messageBox invoegen, omdat de boel anders collapsed als messageBox op fixed gezet wordt.
De messageBox op relatief doet ie het aan het begin wel goed: op dezelfde positie blijven (maar niet als je al een beetje hebt gescrollt)
Hm, ingewikkeld verhaal voor een simpele vraag: hoe kan ik de textarea op fixed zetten, maar op dezelfde plaats laten staan (en met de nieuwe div er 20 pixels boven)?
bvd!
ik heb een bookmarklet gemaakt voor firefox die textareas laat zweven en versleepbaar maakt, deze doet dat voor GoT (bedoeling is later een universele versie voor alle textarea's):
Handig als je naar beneden bent gescrollt om te reageren op andere posts/foto's oid
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
| javascript: styles=' #sleep { top: 10px; left: 10px; width: 500px; height: 20px; z-index: 100; background-color: #9f998c; -moz-opacity: 0.7; cursor: move; position: fixed; border-style: solid; border-width: 1px; border-bottom: 0px; } #messageBox { position: fixed; top: 30px; left: 10px; width: 500px; height: 250px; z-index: 99; -moz-opacity: 0.9; border-style: solid; border-width: 1px; border-color: #000000; } '; css = document.createElement('link'); css.rel = 'stylesheet'; css.href = 'data:text/css,' + escape(styles); document.documentElement.childNodes[0].appendChild(css); dragboxie = document.createElement('div'); dragboxie.id = 'sleep'; dragboxie.setAttribute('onmousedown', 'beginSleep(this,event)'); dragboxie.setAttribute('onmousemove', 'drag(event)'); document.body.appendChild(dragboxie); document.getElementById('sleep').style.left = 10 + 'px'; document.getElementById('sleep').style.top = 10 + 'px'; var slepen = false; var sleepObject; var eX, eY; var curX, curY; function beginSleep(dragdiv,e){ slepen = true; sleepObject = dragdiv; curX = e.clientX; curY = e.clientY; eX = curX - parseInt(sleepObject.style.left); eY = curY - parseInt(sleepObject.style.top); } function drag(e){ var newPosX; var newPosY; if(slepen == true){ curX = e.clientX; curY = e.clientY; sleepObject.style.left = curX - eX + 'px'; sleepObject.style.top = curY - eY + 'px'; document.getElementById('messageBox').style.top = curY - eY + 20 + 'px'; document.getElementById('messageBox').style.left = curX - eX + 'px'; document.onmousemove=drag; } } document.onmouseup=new Function('slepen = false;'); void 0 |
Maarrr... ik zou willen dat de textarea los komt van de pagina op de positie waar hij staat. Dus niet dat ie naar linksboven (10px, 10px) gegooid wordt. Ik gebruik 'position: fixed' voor beide elementen (sleep + messageBox), maar die kan ik niet de coördinaten van de oude messageBox geven omdat die relatief staat.
Onderaan staat nog een ander probeersel:
Daar append ik de 'sleep' div niet aan body, maar aan de form. Door dan absoluut gebruiken komt ie dan iets dichter bij
De messageBox op relatief doet ie het aan het begin wel goed: op dezelfde positie blijven (maar niet als je al een beetje hebt gescrollt)
Hm, ingewikkeld verhaal voor een simpele vraag: hoe kan ik de textarea op fixed zetten, maar op dezelfde plaats laten staan (en met de nieuwe div er 20 pixels boven)?
bvd!