[Access] meerdere afrol menuutjes

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Schnaap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-05 07:59
Beste tweakers,

Ik heb een probleem en ik krijg t op geen mogelijkheid opgelost.

Ik ben bezig met een database waarmee je een systeem samen kunt stellen. hierbij wil gebruik maken van een mooie formuliertje, met 3 uitrol menuutjes.

Ik heb een access database gemaakt met de volgende tabellen:

Klanten:
-klant
-configuratie ID
-datum invoer

Configuratie details:
-configuratie ID
-productcode

Producten:
-productcode
-hoofdcategorie
-artikelomschrijving
-prijs

deze 3 tabellen zijn aan elkaar gekoppeld.

Nu wil ik het volgende: als je bij hoofdcategorie iets kiest, dan moet alleen de artikelomschrijvingen van die hoofdcategorie zien in een ander afrol menu.

Dus ik kies een categorie: motherboards, dan wil ik dat je bij artikel omschrijvingen alleen de moederborden ziet. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 15:11

PromoX

Flying solo

Hier kun je een voorbeelddatabase van MS downloaden met allerlei verschillende forms, waaronder een voorbeeld van wat jij wilt ('How to synchronize 2 combo boxes on a Form') . Als je kijkt hoe dit formulier opgebouwd is, moet het je toch zeker lukken om zelf zoiets te maken.

En ook hier staat het uitgelegd.

[ Voor 13% gewijzigd door PromoX op 14-06-2006 19:51 ]

And I'm the only one and I walk alone.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

En hier is ook best wel e.e.a. te vinden. :'(

offtopic:
M.a.w. zowel bij microsoft, mvrp-site als op GoT is genoeg te vinden, maar ik vind in je topicstart niets terug van wat je zelf aan vooronderzoek gedaan hebt. Schrijven we die Algemene gedragsregels (Netiquette) nu echt voor jan l*l?
:?

[ Voor 24% gewijzigd door Lustucru op 14-06-2006 20:21 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.