Toon posts:

[IE] Simpele login (cookies) werkt opeens bij één site niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een bijzonder vreemd probleem. Voor een website (W) heb ik een gebruikersnaam en wachtwoord, waarmee ik toegang kan krijgen tot de afgeschermde ledenafdeling van W. Het loginmechanisme maakt gebruik, zoals op W staat vermeld, van cookies en is verder weinig complex.

Dit heeft tot voor een paar weken terug altijd gewerkt. Nu dus niet meer. Wanneer ik poog in te loggen, krijg ik dezelfde pagina weer voor mij; zonder foutmelding. Een foutmelding wordt enkel gegeven wanneer ik een onjuist wachtwoord of onjuiste gebruikersnaam opgeef, dus daar zit het probleem ook niet. (Op andere computers kan ik namelijk wel op die website inloggen met dezelfde gebruikernaam en hetzelfde wachtwoord.)

De eerste gedachte die tot mij kwam was dat wellicht de cookie-instellingen van Internet Explorer waren gewijzigd, maar dit bleek niet het geval te zijn. En daar komt bij dat ik op andere websites dan W, welke een loginmodule (op basis van cookies) aanbieden, geen enkel probleem ondervind met het inloggen.

Concreet:
Hoe kan het dat ik niet door een inlogpagina, welke is gebaseerd op cookies, kom, wat eerst altijd heeft gewerkt, terwijl de cookieinstellingen goed staan ingesteld (en ik wel zonder problemen op andere websites kan inloggen waarvan het loginmechanisme is gebaseerd op cookies)?

Ik draai verder geen Firewall of iets dergelijks en het betreft Microsoft Windows ME en IE 5.0.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
Zou je eens wat relevante code kunnen posten?

Verwijderd

Topicstarter
Invisible_man schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:32:
Zou je eens wat relevante code kunnen posten?
Het is niet mijn code :). Het is van een bestaande externe website. Daar kon ik eerst zonder problemen op inloggen en opeens niet meer. Aan de cookieinstellingen ligt het niet en vanaf andere machines kan ik wel gewoon inloggen zonder problemen.

Het is echt heel vaag.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 16:34 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 11:28

Eijkb

Zo.

Verwijder die specifieke cookie een keer. (Je hoeft dus niet alle cookies te verwijderen, alleen de cookie voor dat domein). Wellicht is het dan opgelost.

.

Verwijderd

Topicstarter
Eijkb schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:34:
Verwijder die specifieke cookie een keer. (Je hoeft dus niet alle cookies te verwijderen, alleen de cookie voor dat domein). Wellicht is het dan opgelost.
Heb ik geprobeerd, maar heeft geen zin.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:29

lier

MikroTik nerd

En heb je al contact gehad met de makers van de externe website ?
Misschien hebben zij een update op de site gedaan, waardoor (bijvoorbeeld) ME niet langer ondersteund wordt...?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Stel het voor als inloggen op GoT. Je voert je gebruikersnaam en wachtwoord in, je klikt op inloggen en vervolgens kom je, zonder foutmelding, weer terug op de inlogpagina. Vanaf andere machines kun je wel inloggen en op dezelfde machine waren daarvoor geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:36:
En heb je al contact gehad met de makers van de externe website ?
Misschien hebben zij een update op de site gedaan, waardoor (bijvoorbeeld) ME niet langer ondersteund wordt...?
Ja, maar die verwezen naar de cookies. Daar zou het dan aan moeten liggen, maar daar ligt het niet aan en verder wisten ze het ook niet. Op welke manier kan het eventueel aan ME (of IE 5) liggen?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
En hoe werkt het met een andere browser (Firefox bijvoorbeeld)?
Pagina: 1