[XP_SP2] Probleem met briefcase en japanse tekens

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 10:46
Hallo,

Ik zit hier met een XP werkstation met SP2 en alle updates en patches en heb een probleem met mijn briefcase.

Tijdens het syncroniseren skipped hij telkens alle bestanden die japanse tekeningen in de filenaam hebben. Het maakt dan verder niet uit of het een jpg is of een word document of een excelsheet; alles met japanse tekens in de naam word geskipped.

Op tweakers kon ik hier niets over vinden en via google kom ik alleen op een berg sites uit die in het algemeen gaan over briefcases en het repliceren ervan. Nergens kan ik iets vinden over een probleem met japanse tekens in de naam. Ook in google groups kan ik niets vinden.

Iemand die mij iets meer kan vertellen over het waarom dat hij die bestanden gewoon overslaat en hoe ik dit eventueel kan oplossen? :)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-03 16:44
Als je geen Japanse karakterset geinstaleerd hebt geeft hij doorgaans daarvoor in de plaats van die hokjes. Probeer eens die Japanse tekens te instaleren (Kanji en katakana heet dat geloof ik) als je dat tenminste nog niet hebt gedaan.

• vosss
Die japanse set staat geinstalleerd en ik zie ook gewoon de tekens en niet de bekende blokjes.

Nog meer ideeen toevallig? :)

• Invisible_man
Ik heb er ff een deskundige op na gevraagd (Informatica man die nu Japans studeerd) en die denkt dat je briefcase het mischien niet ondersteund.

• vosss
Invisible_man schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:40:
Ik heb er ff een deskundige op na gevraagd (Informatica man die nu Japans studeerd) en die denkt dat je briefcase het mischien niet ondersteund.
MIJN briefcase????? Die van ome Bill zal je dan bedoelen of wat!?
Ik heb ff geen ander systeem ter beschikking om uit te testen of het op een ander systeem ook fout gaat en ik heb eik weinig zin om 20 gieg aan briefcase te splitten from original en opnieuw aan te maken. Dat gaat een stief kwartiertje duren, en als dit gewoon een tekortkoming is van MS dan bespaar ik me uiteraard een hoop tijd.

Is er misschien iemand die kan testen of dit bij hem ook het geval is? Het betreft overigens een engelse versie van XP :)

• Invisible_man
Ik zit hier met een XP werkstation met SP2 en alle updates en patches en heb een probleem met mijn briefcase.
In je topicstart noem je het zelf "mijn" briefcase, dus dat nam ik over :).

• vosss
*sigh.....

Okya, de briefcase van Windows XP SP2 dan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door vosss op 14-06-2006 19:37 ]

• Invisible_man
Ik heb hier nog wel een pc-tje met engelse win_XP staan, als je me uit kan leggen wat ik allemaal moet doen wil ik het wel uitproberen.

• vosss
In de verkenner ergens rechtsklikken --> new --> briefcase.

Vervolgens een willekeurig bestand waarvan de bestandsnaam japanse tekens bevat die ook goed worden weergegeven slepen naar de zojuist aangemaakte briefcase.

Origineel bestand ff openen en iets in wijzigen. Briefcase openen --> rechtsklikken --> update.

Bij mij slaat ie dat bestand over met de veelzeggende melding: "skipped"

Als je het ff zou uit kunnen testen graag :)

• Invisible_man
Heb het even uitgetest en werkt opzich wel (bestand maken, in briefcase zetten, orrigineel bestand aanpassen en briefcase updaten). Het enige wat opvallend is, is dat de japanse tekens (ショッピング、など.txt) van mijn tekstbestandsnaam gewijzigd zijn (naar D200~1.txt). Dit geeft bij het updaten echter geen problemen.

Op welke manier heb je die Japanse tekens geïnstalleerd? Ik heb dat via regional settings->languages en daar onderaan het vinkje over het installeren van east-asian languages aanvinken. Dan heb je de WinXP-cd nodig om de bestanden op te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Invisible_man op 15-06-2006 19:40 ]

• vosss
Op die manier heb ik het ook gedaan :)

Misschien toch eens testen om een nieuwe briefcase aan te maken anders.
Ik laat wel weten of het gelukt is of niet.

iig bedankt voor het uittesten :)

• Invisible_man
Geen dank, heb er zelf ook weer wat van geleerd ;)
Pagina: 1