Toon posts:

[XP] mhz klopt niet in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu al een tijdje het probleem met mijn HP laptop ( zv6000 ) (xp home)
dat er in de bios staat dat hij 2000mhz is en in windows ( eigenschappen deze comp etc. ) staat deze op 997mhz.
het is een 3200+ cpu

in de bios is er niks aan te passen, dus dat lijkt mij ook het probleem niet..
al geprobeerd :
* cpu driver/update voor cpu er opnieuw opgezet
* via google gezocht of iemand hetzelfde had meegemaakt.
* search van got gebruikt, daar hebben ze het over het veranderen van 100 naar 133 bv. maar dat gaat hier niet op.

iemand een tip ?
ik ben radeloos :'(

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Volgens mij staat speedstep aan op je laptop waardoor de kloksnelheid automagisch wordt aangepast.
Zie ook CSL FAQ

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 15:19

lier

MikroTik nerd

Het is misschien interessanter om te weten met welke snelheid je processor draait (en niet persé wat Windows aan geeft).

Kan je een van de vele verschillende testtools inzetten om te bepalen op welke snelheid je processor draait ?
Heb je misschien "last" van een energie besparend programma ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als ik naar de specs van je laptop zoek blijkt er een AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz processor
in te zitten. Toevallig ondersteunt deze processor Cool&Quiet. Dit betekent dat als hij idle is (niks te doen,internetten, muziekje) hij zichzelf gaat terugclocken. Van 2 Ghz naar 1 Ghz. Met een tussenstap van 1,8 Ghz. Als de snelheid van je processor bij belasting terugschiet naar 2 Ghz is er dus niks aan de hand en bespaart het je stroom en warmte. :)
Wil je het uitschakelen kan je dat in de bios doen, of powermanagement van Minimaal afhalen. :)

*Om überhaupt cool&quiet te gebruiken moet wel de AMD driver geinstalleerd zijn, maar dat neem ik aan van wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Satch op 14-06-2006 16:30 ]

Verwijderd

ook zal die hp laptop automatisch terugclokken wanneer je niet aan netspanning hangt ;)

Verwijderd

Topicstarter
MTWZZ schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:25:
Volgens mij staat speedstep aan op je laptop waardoor de kloksnelheid automagisch wordt aangepast.
Zie ook CSL FAQ
is het ook mogelijk om dat uit te zetten?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Even 1 of meerdere keren de calculator opstarten, elke calculator 999999999999! (uitroepteken staat voor de faculteit optie). Dan is hij wel een tijdje bezig, anders nog meer "9"ens gebruiken. CPU gaat dan naar 100% en kijk dan nog eens naar de properties.

This footer is intentionally left blank

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
dit bovenstende is waar als je de drivers hiervoor hebt geinstalleerd.
mijn laptop was in het begin constant 1 Ghz. ik had zoiets van WTF!
ff drivers erbij gezocht en dan ff meten met CPU-Z en dan zie je dat hij hem opclockt als hij hem nodig heeft.

EDIT: @ TS waarom zou je dat willen uitzetten ? bespaart alleen maar stroom etc. En je merkt er zelf niks van

[ Voor 19% gewijzigd door BlueKeenan op 14-06-2006 16:30 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:10

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
In de drivers en in de bios moet dat mogelijk zijn, maar dat is nergens voor nodig; de processor springt automatisch naar vol vermogen als ie dat nodig heeft en intussen verbruikt ie minder stroom.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:28:
[...]

is het ook mogelijk om dat uit te zetten?
Ja energiebeheer niet op minimaal zetten, maar waarom zou je dat willen? Je accu gaat langer mee met deze optie aan en je merkt er niets van..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
het is namerlijk zo dat ik voor bepaalde progs en games minimaal 1ghz nodig heb en als ik die nu opstart verteld hij me dat hij 400 mhz te kort komt omdat hij op dat moment 997 mhz aangeeft

met als voorbeeld rise of legends

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 16:35 ]

Verwijderd

wrong topic :P

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 16:45 ]

Pagina: 1