Toon posts:

Overklokken via software

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He mensen, heb er niet erg veel verstand van, maar toch maar even een vraag. Momenteel heb ik een Intel Celeron 466, 196 MBRAM ... :( (jaja, lach maar...het doet het nog, maar wil er eigenlijk wel even wat meer uit trekken).

Nou weet ik hoe je met de Bios kunt overklokken, maar dat werkt hier bij de bios niet... :( |:( Nou zal het dus moeten via software, maar welke programma's moet je hiervoor hebben (kan ik daarna wel weer uit gaan zoeken hoe dat werkt).

Als er iemand overigens een idee heeft hoe je het via de bios kunt doen, graag, want ik zag al dat de busfrequentie op 66Mhz staat... :Z

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
je kunt voorzichtich de busspeed ophogen.

maar als dat niet werkt dan kun je ook niet verwachten dat het software matig wel doet. SW progjes zijn ook afhankelijk van de bios.

overigens blinkt dit startpost nou niet echt uit van kennis.
mischien toch maar een keertje google proberen

[ Voor 25% gewijzigd door BlueKeenan op 14-06-2006 16:23 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:58

Theo

moederbord

bij zo'n oude pc kun je vaak ook de fsb veranderen met een paar jumpers op het mobo. Op die manier heb ik ook een P II 350 @ 466 MHz gekregen, alleen door een paar jumpers te verzetten.

Nu met WP, PV, EV en PC

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
als je mobo een 100mhz bus trekt dan kan je proberen op 100mhz , ik denk dat het eerder 83mhz gaat zijn.

zoek naar het manual (het handboek) van je moederbord, bij je thuis of op het internet dan weet je wat dat ding allemaal kan

Out of the box? What box? There is no box.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit staat toch wel in de FAQ uitgelegd hoor :) ook de programma's die je nodig zou kunnen hebben staan daarin vermeld... Verder is er met de Search ook een schat aan informatie hierover te vinden :) Succes !

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.