Refresh rate probleem Iiyama Vision Master Pro 510

Pagina: 1
Acties:

• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Ik heb sinds kort een tweede monitor aangesloten (Iiyama vision master pro 510; A201HT), maar ik krijg de refresh rate niet boven de 60 Hz. Dit ongeacht de resolutie (volgens de specificaties kan hij 1600x1200@85.0Hz aan, meerdere geprobeerd).
In de geavanceerde instellingen beeldscherm kan ik de refresh rate wel op 85 Hz instellen en dat lijkt wel goed te gaan -de instellingen veranderen in in het menu- maar dit lijkt geen effect te hebben op de monitor zelf: het beeld flikkert erg. Daarnaast kan ik via het menu van de monitor zelf de refresh rate bekijken en deze geeft 60 Hz aan, dus ondanks dat de geavanceerde instellingen beeldscherm 85 Hz aangeeft.

Dit is ook het geval als ik de Iiyama monitor als enige monitor gebruik; hydravision lijkt dus niet het probleem te zijn.

Monitor drivers van Iiyama (A201HT)
Windows XP SP2
Athlon 3400+
ATI Radeon 9800Pro

8)7

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Heb je de specifieke driver van de Iiyama ook geinstalleerd?

Kan de VGA-kaart die je gebruikt de gewenste resolutie/frequentie wel aan?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Dinant
Ja, driver voor A201HT (product code voor A201HT). Geeft ook vision master pro 510 aan in windows.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

En hoe zijn de 2 monitoren aangesloten?
-Wat voor kaart?
-Dual-head, of 2 gescheiden VGA-kaarten?

Het is een zwaar ding om mee rond te zeulen, maar wellicht kun je de monitor aan een andere computer aansluiten.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Dinant
Dat van de driver en kaart had ik al in de eerste post gezet.

Ik heb ondertussen mn laptop er aan gehangen en dat werkt prima. De instelling/monitor staan beide idd op 85 Hz en flikkert niet.

Ik heb mijn ander monitor op 85 Hz gezet (pc) en vervolgens de kabels omgewisseld: dan gaat de Iiyama wel op 85Hz z'n beeld verversen... Echter na opstart is het weer het oude liedje: wel 85 Hz in de instellingen, maar 60 Hz in het echt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je niet met een tooltje je refreshrate "overriden"?

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 12:08
erm gebruik je een dvi-naar-dsub(vga) converter?

[ Voor 6% gewijzigd door Goros op 14-06-2006 22:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

benverkroost schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:26:
erm gebruik je een dvi-naar-dsub(vga) converter?
Dat wilde ik ook net vragen.
Ik heb dat ook geprobeerd met mijn 510, maar dat ging dus niet door icm een BNC kabel.
Niet een idee om die monitoren gewoon om te wisselen als ze dan wel beide 85Hz doen?

Verwijderd

In die ATI drivers zit nog een menuutje dat je goed moet zetten, volgens mij wordt daar de maximale refresrate ingesteld. Altijd als ik mijn driver herinstalleer moet ik 2 items in de driver verzetten om de refreshrate goed te krijgen, ik zit nu niet thuis.
Ik kon nooit volgen waarom ATI dat zo doet, erg verwarrend.
ffe zoeken en je zult het vinden.
Mijn Pro510 doet het in ieder geval prima op 100hz 1280*1024

• Dinant
Ik heb nu inderdaad een tooltje gebruikt om de monitor toch met 85 Hz (zelfs 1600x1200@100Hz) te laten verversen (Powerstrip). De monitor werkt prima! >:)
Pagina: 1