Toon posts:

Internet wil niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen van het goede leven, ik heb een probleempje waar ik inmiddels niet meer uitkom.

Het zit zo ik heb een ADSL verbinding met een Sitecom wireless router eraan.

Vanaf de router zijn er 4 pc's bedraad aangesloten en 1 wireless.

Tot een dag of 4 geleden werkte alles erg goed alleen toen kwam het probleem dat pc 2 (bedraad) geen internet meer had.

Ben nu al een paar dagen aan het knutselen maar tot op heden werkt het nog steeds niet.

Heb nu de kabels verwisseld om te kijken of het daaraan lag, maar het blijft zo dat welke kabel ik ook gebruik alleen pc 2 werkt niet, dus ligt het probleem bij de pc zelf. De pc ontdaan van alle spyware, virussen etc. mocht niet baten dus heb ik de HDD leeg gehaald en XP er opnieuw opgezet.

Nu heb ik dat wel vaker gedaan en als ik dan de lan kabel erin stak dan werkte alles gewoon, maar jullie raden het al het werkt voor geen meter.

Ben nu met ip dingetjes aan het vogelen en wat me opvalt is dat alle pc's een gateway krijgen behalve PC 2.

Ik kan ook vanaf elke pc pingen naar zowel het IP adres als het Gateway adres, alleen bij PC2 kan ik enkel pingen naar het IP adres.

Heb ook uit een ander topic (http://www.computerpech.n...3&sub_cat=1&threadid=1063) geprobeerd om het handmatig in te stellen, maar heb nog steeds geen internet.

Hopend op jullie kennis wacht ik jullie antwoord af.

Alvast bedankt,

(Alle Systemen draaien op Win XP Pro)

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Lijkt op een kapotte netwerkkaart probeer eens een andere zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
dannyreuser schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:12:
Lijkt op een kapotte netwerkkaart probeer eens een andere zou ik zeggen.
Ook als ik er wel mee kan pingen?

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

K-Jay

Klaas Jan

download de winsockfix (www.winsockfix.nl) en voer die uit op de bewuste pc. Wil nog wel eens helpen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04 12:03

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:13:
[...]

En waar ping je dan heen? Naar zijn eigen adres, als ik het goed begrijp. En dat is?????

Of poort op switch (router) niet oke, of kabel niet oke, of netwerkkaart niet oke.

This footer is intentionally left blank

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
[...]

Als je kan pingen vanaf je pc die geen internet heeft naar andere computers zowel buiten je netwerk (bijv www.google.nl) dan zou je wel fysiek verbonden zijn met je netwerk en dus internet. En zeker als windows je netwerkkaart ziet dan lijkt het me stug dat deze de geeft gegeven heeft, probeer eens een andere netwerkkaart. Heb je misschien nog een inbelmodem in die pc zitten of heb je nog niet de instellingen gemaakt dat je internet hebt via een lokaal netwerk?

verdwaalde ict'er op elektro!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:57
Handmatig IP, Subnet en Gateway invoeren?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

[...]

Kun je sowieso eens een ipconfig/all hier pasten? Je kunt dit commando uitvoeren bij start/run/'cmd'<enter>.

Je had het net over een gateway die niet gelijk was aan de rest. Kan het zijn dat er ergens anders op je netwerk een 2e dhcp server draait? Windows' internet connection sharing doet dat bijvoorbeeld.

Een andere reden dat het niet werkt kan spyware zijn. Vooral als je bij de mensen hoort die het herinstalleren van windows over de oude heen als 'xp eropnieuw opgezet' ziet, zal er waarschijnlijk niet heel veel verandererd zijn. Een aantal spyware programma's (new.net is de bekendste) wijzigen je dns / proxy entries in je windows socket en zorgen er bij verwijdering van het programma zelf voor dat het winsock corrupted raakt. Je kunt dit het makkelijkest oplossen door [ulr=http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html]winsockXPfix[/url] te draaien.

Verder vertier: maak je gebruik van firewalls/virusscanners/etc? Heb je al eens geprobeerd de netwerkkaart in een ander slot te stoppen? (Windows onthoud informatie over dergelijke apparaten per slot, dus als je 'm van slot verwisseld is eventuele corrupte info niet meer relevant).

Als laatste: misschien kan je kaart om wat voor reden de snelheid van je netwerk niet aan. Probeer eens of het beter gaat in 10Mbit/Half duplex. Instellen kun je dat bij start/(settings)/control panel/netwerkadapters/properties van verbinding die je nodig hebt (met rechtsclick)/configure/advanced/mediatype & duplex mode. (kan anders heten met meer exotische netwerkkaarten).

edit: je kunt ook met een live cd van bv knoppix controleren of het aan je os /instellingen ligt of je hardware. Gewoon een kwestie van downloaden, branden, opstarten en proberen een browser te starten, doe je zo :)

[ Voor 9% gewijzigd door SilentStorm op 14-06-2006 16:39 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
probleem is inmiddels opgelost door de lan op het mobo uit te zetten en een nieuwe netwerkkaart te gebruiken

Allen bedankt!
Pagina: 1