DIMMs controleren onder windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 16:38

CyberThug

Formatting C: 1%

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met een nieuw systeem. Ik hoop dat jullie even de moeite willen nemen om mij te helpen. Ik heb dus een nieuw systeem gebouwd en probeer windows te installeren, dit gaat fout! Errors bij de vleet, de vreemdste.. Maar nu vermoed ik dat de 128 Mb dimm stuk is. Nu heb ik nog een extra computer waar die in kan, waar al windows opstaat, om te testen. Bestaan er, en zoja waar kan ik die vinden, programma's onder windows om je pc geheugen te testen.

Bij voorbaat erorm bedankt.

CyberThug

Verwijderd

zo'n programma staat al op je HD! en heet himem.sys
Is de meest eenvoudige manier om te proberen, alleen even in in je config.sys device=\himem.sys zetten en opnieuw opstarten.
Stopt je systeem bij het laden hiervan, is geheugen (gedeeltelijk) stuk

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 14:34
Je kan ook hier een proggie Docmem genaamd downloaden.
Het maakt een bootdisk aan met een proggie erop om je memory te testen.

cya...

Verwijderd

ehm als je alleen maar 128 mb hebt
dan is ie niet stuk want dan start je pc niet op zonder geheugen that is...

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 16:38

CyberThug

Formatting C: 1%

Topicstarter
Ten eerste hartelijk dank voor jullie reacties allemaal. Ik ben er eindelijk uit dankzij de perfecte posting van SciddOw.

Rembo: ik was me wel degelijk bewust van het testen van himem.sys maar, himem.sys test niet je hele geheugen maar delen daarvan. En vond bij mij dan ook geen fouten.

TCoRe: Tuurlijk start je pc wel op als je geheugen (gedeeltelijk) stuk is. Het functioneert immers gewoon maar het is onbetrouwbaar en verzoorzaakt crashes.

SciddOw: Ik heb et proggie gedownd en idd de betreffende dimm was stuk. Hartelijk dan voor je goede reply!!

M.vr.gr.

CyberThug

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 14:34
CyberThug:

NP... :)
Pagina: 1