Toon posts:

Iemand komt op 0 en gelijk zijn niv 3 post ook weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik al een paar keer over gevallen ben hier bij tweakers is dat een reply op een (Wat later beoordeeld wordt als) overbodige post, de inzichtvolle reacties die daar onder vallen ook niet meer te zien zijn. Zo ook hier:

nieuws: Blizzard blokkeert 30.000 cheaters

De reactie van FrankTM is op 0 gemod, maar de reacties van Zammam en Poekie McPurrr zijn +3 op de scores heb ik persoonlijk niks aan te merken, maar zo mist iemad (die dus niet weet dat er inzichtvolle replies onder zitten) deze berichten. Bij de treath alleen staat 2 replies onzichtbaar, terwijl er 5 onder zitten die je ook niet ziet.

Zo wordt naar mijn mening een behulpzame reply ook teniet gedaan of kan iemand niet behulpzaam zijn omdat de post van de gene die een vraag steld weg gemod heeft en de meesten pas lezen vanaf niv.1. zie ook deze post:

nieuws: Blizzard blokkeert 30.000 cheaters

Hierin stelt chasepoes een vraag wat voor een doorgewinterde WoW fan als overbodig gezien zal worden (daarom waarschijnelijk naar 0 gemod) maar ik ken die WoW taal ook niet dus ben ook erg benieuwd naar het antwoord. De gene die het wel weet zou behulpzaam kunnen zijn en hier dus 2 of 3 punten voor moeten hebben. Of nog liever dat de vraagsteller +2 behulpzaam (Hij helpt anderre ook weizer te worden door met de vraag te komen) en het antwoord +3 informatief, zodat iedereen weet waar het over gaat.

Hoe het ook zei ik vind het vervelend dat een hoog gescoort reply onzichtbaar wordt door de hoofdtread is weggemod. Het doel was toch dat alleen de overbodige en trol reacties niet te zien waren en als ik dus aangeef alles vanat niv1 laten zien ook deze replies te lezen krijg, of iig weet dat er ergens staat "2reacties onzichtbaar onder huidige niv en 3 boven huidige niv", zodat ik toch weet dat er nuttige dingen zijn gezecht maar door de reactie weg te modden iets is weg gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Ik geloof dat er wel een idee rondzwerft om in de toekomst draadjes met een 0 start maar met inzichtvolle reacties tóch te laten zien. Het zal waarschijnlijk echter nog wel even duren voor dat dat er in zit :P . In de tussentijd houd ik zelf iniedergeval altijd aan dat het voor een deel ook aan anders overbodige reactie te danken is als er een zinnige discussie op ontstaat. Ik geef die dan ook meestal er een puntje bij richting +1 :) .

Met betrekking tot het sec stellen van een vraag: Aangezien dat geen bijdrage levert aan het artikel, en er (dus) geen aanvulling op vormt hoort dat in mijn ogen zeker niet op +2 thuishoren, maar hoogstens op +1 als er een daadwerkelijk inzichtvol antwoord op komt. Daarnaast hoort het antwoord lijkt me ook niet per definitie op inzichtvol, en zeker niet per definitie op +3 :) .

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 14-06-2006 16:11 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@JHS

Het hoeft ook niet per definitie een goede vraag te zijn, maar het zou eigenlijk wel zo moeten zijn dat de gene die hem dan naar beneden mod ook het antwoord geeft op de vraag. In dat geval zal de vraag op 0 komen en het antwoord op 1 en is het wel terecht. Dan kan de gene die de vraag heeft gesteld, altijd nog het antwoord terug verwachten.

Ten tweede is behulpzaamheid nou eenmaal 2 punten waard je hebt standaard 1 punt en als je dus iemand helpt behoort dat dus 2 te zijn. En als er heel veel mensen baat bij hebben is het erg behulpzaam, want meer mensen kunnen zich dit afvragen, zoals bij deze vraag om uitleg over WoW taal. In dat geval heeft de gene die het antwoord heeft ook een extra punt verdient dus in mijn ogen een +3, omdat hij met het beantwoorden behulpzaam en informatief is.

Een zelfde iets wat ik ook vaak zie is dat een standaard niveau 1 een -1 overgewaardeerd of +1 ondergewaardeerd krijgt. Dat kan in de regel niet, want hij is nog niet gewaardeerd en zou over/onder-gewaardeerd alleen gebruikt kunnen worden, als er daarwerkelijk een waardering heeft plaats gevonden totdat hij weer op een standaardnivueau staat want dan is hij in prenciepe niet meer of minder waard dan de standaard 1.

De vraag die hier gesteld is wordt heeft wel degelijk een bijdrage aan het artikel. Namelijk de posts daarvoor bevatten een WoW taal die veel niet WoW spelers waarschijnelijk niet begrijpen. Hierdoor zou een antwoord moeten komen waarin de WoW stukjes uitgelegd worden zodat een ander ook kan begrijpen wat er staan en hierdoor dus weer iets heeft aan posts die wel weer bertrekking hebben op de topic.

Nu kan je je misschien weinig voorstellen omdat je die taal wel kent dan moet je, je eens inbeelden dat iemand die hier iets over een arabisch spel post en daarbij rare tekens tussen de text zitten. Deze staan dan voor iets uit dat spel, maar wat weet je niet wat het ismaar het heeft door anderre fans een +3 of +4 score gegeven dan wil je toch wel weten wat er dan zo belangrijk is wat je mist.

Wat dus eigenlijk zou moeten gebeuren is dat een reactie of vraag die standaard is, een "0 gemoddereerd" gegeven zou moeten worden. Er wordt nl. niet voor niets standaard op 1 gereageerd. Ik denk dat er te vaak geneigt wordt naar +1 of -1.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:32:
Het hoeft ook niet per definitie een goede vraag te zijn, maar het zou eigenlijk wel zo moeten zijn dat de gene die hem dan naar beneden mod ook het antwoord geeft op de vraag. In dat geval zal de vraag op 0 komen en het antwoord op 1 en is het wel terecht. Dan kan de gene die de vraag heeft gesteld, altijd nog het antwoord terug verwachten.
Dat zou aan de ene kant en vooral in dit specifieke geval wel voordelig zijn, maar er zijn ook vragen die ook vanuit de 'leek' gezien nogal dom of overbodig zijn ;) .
Ten tweede is behulpzaamheid nou eenmaal 2 punten waard je hebt standaard 1 punt en als je dus iemand helpt behoort dat dus 2 te zijn.En als er heel veel mensen baat bij hebben is het erg behulpzaam, want meer mensen kunnen zich dit afvragen, zoals bij deze vraag om uitleg over WoW taal. In dat geval heeft de gene die het antwoord heeft ook een extra punt verdient dus in mijn ogen een +3, omdat hij met het beantwoorden behulpzaam en informatief is.
Als iets daadwerkelijk behulpzaam is voor meer mensen dan de vragensteller ja, en op die manier wat toevoegd aan het artikel :) . En in dit specifieke geval zou dat ook zo zijn geweest, maar ik durf te stellen dat het lang niet altijd zo is dat het beantwoorden van een vraag vanuit een redelijk / groter deel van de lezers gezien behulpzaam is.

Daarnaast zie ik niet in waarom er *per definitie* een extra punt verdient zou zijn en de reactie die antwoord geeft *per definitie* op +3 zou horen :) ?
Een zelfde iets wat ik ook vaak zie is dat een standaard niveau 1 een -1 overgewaardeerd of +1 ondergewaardeerd krijgt. Dat kan in de regel niet, want hij is nog niet gewaardeerd en zou over/onder-gewaardeerd alleen gebruikt kunnen worden, als er daarwerkelijk een waardering heeft plaats gevonden totdat hij weer op een standaardnivueau staat want dan is hij in prenciepe niet meer of minder waard dan de standaard 1.
Er bestaat volgens mij niet zoiets als standaard niveau met tag, zoals overgewaardeerd. Bij een heel laag karma kan volgens mij wel het standaard niveau omlaaggaan, maar dat brengt geen andere tag met zich mee, zover ik weet :) . Of bedoelde je dat niet?
De vraag die hier gesteld is wordt heeft wel degelijk een bijdrage aan het artikel. Namelijk de posts daarvoor bevatten een WoW taal die veel niet WoW spelers waarschijnelijk niet begrijpen. Hierdoor zou een antwoord moeten komen waarin de WoW stukjes uitgelegd worden zodat een ander ook kan begrijpen wat er staan en hierdoor dus weer iets heeft aan posts die wel weer bertrekking hebben op de topic.
Daar heb je op zich inderdaad een punt :) . Vragen kunnen zeker een bijdrage leveren aan het artikel. Dat doen ze in mijn ogen niet per definitie.
Wat dus eigenlijk zou moeten gebeuren is dat een reactie of vraag die standaard is, een "0 gemoddereerd" gegeven zou moeten worden. Er wordt nl. niet voor niets standaard op 1 gereageerd. Ik denk dat er te vaak geneigt wordt naar +1 of -1.
Daar heb je denk ik inderdaad in enige mate wel gelijk in ja ...

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]Dat zou aan de ene kant en vooral in dit specifieke geval wel voordelig zijn, maar er zijn ook vragen die ook vanuit de 'leek' gezien nogal dom of overbodig zijn.
Je hebt natuurlijk uitzonderingen een vraag die op een manier gesteld dat nergens op slaat of dat meer als loze opmerking is bedoeld. Maar, een vraag die iemand heeft die zich dat echt afvraagt moet toch wel een antwoord krijgen.
Daarnaast zie ik niet in waarom er *per definitie* een extra punt verdient zou zijn en de reactie die antwoord geeft *per definitie* op +3 zou horen?
Omdat de vraag al op 2 staat, want meer mensen hebben dat als vraag. Echter iemand is slimmer dat de veel mensen die die vraag hebben en heeft het antwoord en dus verdiend meer punten dan de vraagsteller. Tenzij het antwoord nergens op slaat en eigenlijk niet de vraag beantwoord natuurlijk.
Er bestaat volgens mij niet zoiets als standaard niveau met tag, zoals overgewaardeerd. Bij een heel laag karma kan volgens mij wel het standaard niveau omlaaggaan, maar dat brengt geen andere tag met zich mee, zover ik weet . Of bedoelde je dat niet? [quote]

Volgens mij praten we hier een anderre kant op, Als er -1overbodig is gegeven en de score staat op 0 kan ik niet nog een -1 overbodig geven want dan komt hij op -1 en in de regeld staat -1 overbodig kan niet. Om een zelfde reden zou een standaard post kan niet onder/over gewaardeerd kunnen worden want hij is nl. niet gewaardeerd.

Het is toch merkwaardig, als ik iets post op standaard niv 1 (Er heeft nog niet eens iemand gereageerd op die post, of wat dan ook) en iemand zecht gelijk die is onder/over gewaardeerd? Dan is dat toch wel raar dat je punten kan geven met deze text.

Er zou dus net als dat je overbodig weg laat vallen als er een score op 0 staat een over/onder gewaardeerd mogelijkheid weg moeten vallen als de score op 1 staat, of op zijn minst als er nog geen score is megegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Het grootste probleem is dat er volgens mij veel modders rondlopen, die al te makkelijk reacties die ze niet 'aanstaat' terug naar 0 zetten ....
imho moet enkel een reactie die werkelijk overbodig, een duidelijke dubbelpost is, moet op 0 komen ...

Die reactie van FrankTM is volgens mij een duidelijk voorbeeld van een reactie die een mening vertegenwoordigd die de meerderheid niet deelt, en daarom dan een -1 ontvangt van iemand 'die het niet met hem eens is'.

probleem is dan dat juist discussie zwaar benadeeld worden en mensen liever de algemene mening vertegenwoordigen, dan dat ze bereid zijn een niet zo populaire mening te geven...
Die reactie van FrankTM moet juist gecorrigeerd worden naar een 1: wat de 'normale' score voor een normale reactie zou moeten zijn...

de andere aanpassingen om dan maar te kiezen de viewoptie aan te passen is volgens mij onzin, omdat je dan opeens het onderscheid tussen gewoon 'overbodig', 'nutteloos' of 'dubbelpost' en de echte trolls en flames verliest ... dan gaan die allemaal naar -1 (en voor je het weet komt zo'n reactie van FrankTM, waar veel mensen het niet mee eens zijn, dan óók sneller op -1) ...

Volgens mij zou dat juist ook eentaak zijn van de powermods, om te bewaken dat het default niveau van 1 voor normale reacties gewaarborgd blijft en dat men op niveau 1 gewoon de 'schone' en 'nette discussiethreads blijft zien.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:53

botoo

💀 too old to die young

FrankM's post naar +1 gepowermod zodat de rest ook default zichtbaar is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1