Ik ben bezig om een nieuwe PC samen te stellen, waarmee ik vooral veel bestanden uitpak en samenvoeg (reken-intensief) en ook veel videobewerking zal doen (Adobe Premiere).
Spellen zal ik er niet mee spelen.
Nu heb ik een deel van de configuratie al wel in mijn hoofd, maar sommige onderdelen weet ik niet wat in mijn geval het beste zal zijn. Ik wil bijvoorbeeld persé een Intel Pentium Dual Core (geen Celeron) van tenminste 3,0 Ghz.
Tevens wil ik perse een Asus moederbord, bij voorkeur de Asus P5WD2 Premium, mag evt een ander type van Asus maar moet dan wel de Dual Core Pentium S775 ondersteunen en 3 vrije PCI-sloten hebben en PCI-express x16.
Maar over de overige onderdelen, twijfel ik. Bijvoorbeeld het geheugen (hoeveel FSB, hoeveel per bank), en de videokaart (moet wel goed meewerken met de videobewerking, liefst zonder teveel processorbelasting).
Iemand die nog wat anders aan zou raden voor de onderdelen met een sterretje (*) ?
En: snelheid en kwaliteit is voor mij belangrijker dan de prijs.
Voeding
* Be Quiet! BQT P6-520W
Koeling
* Zalman CNPS8000
Moederbord
Asus P5WD2 Premium
Processor
Intel Pentium 4 D 950 Dual Core (S775, 3.4 GHz, 800MHz, 2x2MB,Boxed)
Geheugen
* 2x1GB DDR2 FSB ???
Harddisk
MAXTOR 300Gb 16Mb SATA II 6V300F0
Videokaart
* Asus GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI) EN7600GS Silent/HTD/512M
TVKaart
* Hauppauge Wintv Pvr-500mce 2 Tuners Pci Fm Bulk
Met dank voor uw aanvullingen...
Wil
Spellen zal ik er niet mee spelen.
Nu heb ik een deel van de configuratie al wel in mijn hoofd, maar sommige onderdelen weet ik niet wat in mijn geval het beste zal zijn. Ik wil bijvoorbeeld persé een Intel Pentium Dual Core (geen Celeron) van tenminste 3,0 Ghz.
Tevens wil ik perse een Asus moederbord, bij voorkeur de Asus P5WD2 Premium, mag evt een ander type van Asus maar moet dan wel de Dual Core Pentium S775 ondersteunen en 3 vrije PCI-sloten hebben en PCI-express x16.
Maar over de overige onderdelen, twijfel ik. Bijvoorbeeld het geheugen (hoeveel FSB, hoeveel per bank), en de videokaart (moet wel goed meewerken met de videobewerking, liefst zonder teveel processorbelasting).
Iemand die nog wat anders aan zou raden voor de onderdelen met een sterretje (*) ?
En: snelheid en kwaliteit is voor mij belangrijker dan de prijs.
Voeding
* Be Quiet! BQT P6-520W
Koeling
* Zalman CNPS8000
Moederbord
Asus P5WD2 Premium
Processor
Intel Pentium 4 D 950 Dual Core (S775, 3.4 GHz, 800MHz, 2x2MB,Boxed)
Geheugen
* 2x1GB DDR2 FSB ???
Harddisk
MAXTOR 300Gb 16Mb SATA II 6V300F0
Videokaart
* Asus GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI) EN7600GS Silent/HTD/512M
TVKaart
* Hauppauge Wintv Pvr-500mce 2 Tuners Pci Fm Bulk
Met dank voor uw aanvullingen...
Wil
Samsung S23 Ultra 256GB