Snelle configuratie, advies van de experts

Pagina: 1
Acties:

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-01 18:32

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Ik ben bezig om een nieuwe PC samen te stellen, waarmee ik vooral veel bestanden uitpak en samenvoeg (reken-intensief) en ook veel videobewerking zal doen (Adobe Premiere).
Spellen zal ik er niet mee spelen.

Nu heb ik een deel van de configuratie al wel in mijn hoofd, maar sommige onderdelen weet ik niet wat in mijn geval het beste zal zijn. Ik wil bijvoorbeeld persé een Intel Pentium Dual Core (geen Celeron) van tenminste 3,0 Ghz.
Tevens wil ik perse een Asus moederbord, bij voorkeur de Asus P5WD2 Premium, mag evt een ander type van Asus maar moet dan wel de Dual Core Pentium S775 ondersteunen en 3 vrije PCI-sloten hebben en PCI-express x16.

Maar over de overige onderdelen, twijfel ik. Bijvoorbeeld het geheugen (hoeveel FSB, hoeveel per bank), en de videokaart (moet wel goed meewerken met de videobewerking, liefst zonder teveel processorbelasting).

Iemand die nog wat anders aan zou raden voor de onderdelen met een sterretje (*) ?
En: snelheid en kwaliteit is voor mij belangrijker dan de prijs.

Voeding
* Be Quiet! BQT P6-520W

Koeling
* Zalman CNPS8000

Moederbord
Asus P5WD2 Premium

Processor
Intel Pentium 4 D 950 Dual Core (S775, 3.4 GHz, 800MHz, 2x2MB,Boxed)

Geheugen
* 2x1GB DDR2 FSB ???

Harddisk
MAXTOR 300Gb 16Mb SATA II 6V300F0

Videokaart
* Asus GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI) EN7600GS Silent/HTD/512M

TVKaart
* Hauppauge Wintv Pvr-500mce 2 Tuners Pci Fm Bulk

Met dank voor uw aanvullingen...

B)
Wil

Samsung S23 Ultra 256GB

Verwijderd

Deze post kan weg, is zomaar een dubbelpost zonder dat het de bedoeling was!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 14:36 ]

Verwijderd

Dit iets?, ben een beetje verder gegaan op jouw bovenstaande config, en is samengesteld bij Salland.

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/3417/017wy.jpg

De totaal prijs kwam op:€ 1323,55 Incl. BTW

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 14:39 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

een tipje, koop een mobo dat de Core 2 Duo ondersteund en koop nu tijdelijk een D805, heb je straks veel betere prestaties en kun je langer vooruit, d'r is een topic waar staat welke mobo's de Conroe ondersteunen. als Ram zou ik 667Mhz nemen, die hebben best leuke prijs/prestatie verhouding :) , is je budget kun je hoger nemen, erg veel maakt dit niet uit volgensmij (zolang hij in Dualchannel maar genoeg bandbreette heeft om je CPU van Data kan voorzien)

qua voeding is er ook een topic waar ervaringen worden uitgewisseld, ook is er een 'welke voeding heb ik nodig topic' maar een 400watt A-Merk moet voldoende zijn, wil je wat meer speling (voor eventueel later een monster GPU of een shitload aan HD's whatever) neem 500 watt.

die 512MB op die GPU is onnodig leverd geen (of weinig) voordel op tov 256MB dus neem lekker die versie, verder is het voor jouw een kwestie van wat wil ik maximaal er aan uitgeven om zo goed mogelijk te gamen (ofterwijl, hogere settings mogelijk vind ik dat €XXX waard)
lees nu trouwens niet dat je d'r niet mee wilt gamen, je kaart kan wel helpen encoden maar in welke maten ze dat kunnen, hoeveel het kost (het programma dat je nodig hebt bij nVidia bijv.), hoeveel sneller verschillende kaarten vergeleken met elkaar zijn en of ATI of nVidia er beter in is weet ik allemaal niet

[ Voor 77% gewijzigd door GoldenSample op 15-06-2006 14:45 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

@ danny007: geen OCZ. Het zijn schitterende voedingen, goede kwaliteit en ze trekken alles wat je er aan hangt, maar ze maken veel te veel lawaai.
Ik zou eerder voor een seasonic gaan, met de 500w zit je goed

Videobewerking hangt trouwens volledig op je cpu, en amper op je videokaart, dus die videokaart moet niet zwaar zijn als je geen games speelt, die 7600GS vind ik dus een goede keuze, hoewel je met een 7300GS even vlot af gaat zijn, dat ga je amper merken bij de videobewerking (eventueel in de previews, het echte renderen zelf gaat even lang duren).

Ram wordt tot fsb 1066 ondersteund, maar dat is nu te duur, ik zou eerder gaan voor 2*1024 met ddr800, dan draait die al volledig op de snelheid van je CPU

1 vraagje; wat is het budget, en waarom geen echt Intel moederbord ipv een Asus moederbord?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 14:42 ]