Ik las net het bericht dat volgens BREIN Thepiratebay offline is gehaald bij provider NFOrce nadat BREIN dat gevraagd had. Volgens het nieuwsbericht is de site nu echter weer terug, maar gehost bij Leaseweb.
Als ik me niet vergis wordt Thepiratbay echter al ruim anderhalve week gehost bij Leaseweb, getuige het nieuwsbericht "Gezonken piratenschip weer gelicht" van 3 juni:
Als ik me niet vergis wordt Thepiratbay echter al ruim anderhalve week gehost bij Leaseweb, getuige het nieuwsbericht "Gezonken piratenschip weer gelicht" van 3 juni:
Dit lijkt me nogal in confligt met dit stukje van vandaag (14 juni):Zoals reeds werd verwacht is de torrentsite The Pirate Bay weer online - en inderdaad in Nederland. Volgens het IP is hij gehost bij Leaseweb, waar ook Newnova en Torrentspy staan.
Ofwel heeft BREIN een nonbericht de wereld in gestuurd, ofwel was het eerdere bericht niet correct. Ik zou hier graag opheldering over zien. BREIN helpt alvast een beetje mee op hun site:Ondertussen zijn de domeinen van The Pirate Bay nog gewoon bereikbaar, want een nieuwe hoster is alweer gevonden. Ditmaal zou LeaseWeb de verantwoordelijkheid voor het in de lucht houden van de torrenttracker op zich hebben genomen.
Zeker gezien het feit dat de site gewoon nog steeds bereikbaar is (via een Leaseweb IP) en omdat zo'n grote site als Thepiratebay niet bij een reseller gaat zitten (wat NFOrce blijkbaar is) lijkt me dat BREIN gewoon onzin heeft zitten verkondigen, maar ik zou dat graag bevestigd zien.De piraten hebben nu een onderkomen gezocht bij NFOrce die op haar beurt weer bij Leaseweb staat.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 15:52 ]