Toon posts:

Nieuwsbericht over thepiratebay lijkt onzin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net het bericht dat volgens BREIN Thepiratebay offline is gehaald bij provider NFOrce nadat BREIN dat gevraagd had. Volgens het nieuwsbericht is de site nu echter weer terug, maar gehost bij Leaseweb.

Als ik me niet vergis wordt Thepiratbay echter al ruim anderhalve week gehost bij Leaseweb, getuige het nieuwsbericht "Gezonken piratenschip weer gelicht" van 3 juni:
Zoals reeds werd verwacht is de torrentsite The Pirate Bay weer online - en inderdaad in Nederland. Volgens het IP is hij gehost bij Leaseweb, waar ook Newnova en Torrentspy staan.
Dit lijkt me nogal in confligt met dit stukje van vandaag (14 juni):
Ondertussen zijn de domeinen van The Pirate Bay nog gewoon bereikbaar, want een nieuwe hoster is alweer gevonden. Ditmaal zou LeaseWeb de verantwoordelijkheid voor het in de lucht houden van de torrenttracker op zich hebben genomen.
Ofwel heeft BREIN een nonbericht de wereld in gestuurd, ofwel was het eerdere bericht niet correct. Ik zou hier graag opheldering over zien. BREIN helpt alvast een beetje mee op hun site:
De piraten hebben nu een onderkomen gezocht bij NFOrce die op haar beurt weer bij Leaseweb staat.
Zeker gezien het feit dat de site gewoon nog steeds bereikbaar is (via een Leaseweb IP) en omdat zo'n grote site als Thepiratebay niet bij een reseller gaat zitten (wat NFOrce blijkbaar is) lijkt me dat BREIN gewoon onzin heeft zitten verkondigen, maar ik zou dat graag bevestigd zien.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 15:52 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ja, dat viel mij ook al op, maar ik denk dat het NFOrce was, omdat die in dezelfde IP-range zitten als Leaseweb.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, oke. Dan vraag ik me nog af hoe het kan dat BREIN zegt dat ze de site offline hebben gehaald, terwijl deze nog gewoon te bereiken is :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:18:
Hmm, oke. Dan vraag ik me nog af hoe het kan dat BREIN zegt dat ze de site offline hebben gehaald, terwijl deze nog gewoon te bereiken is :P
Niet over nadenken en gebruik van maken zolang het nog kan - zo je dat wilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het nieuwsbericht van 3 juni meldt terecht dat op basis van het IP-adres een locatie bij LeaseWeb vermoed werd. Hoster Nforce, die - zo blijkt nu - TPB hostte, huurde daar kastruimte om die zelf door te verhuren. Opmerking 'Volgens het IP' klopt dus, al mag daarbij vermeld dat Leaseweb geen officiele partij in dat verhaal was.

Het huidige nieuwsbericht zegt dat volgens Brein Leaseweb de verantwoording heeft overgenomen, en dat klopt ook. Dat Brein dat claimt dan - Leaseweb zelf wist juist te bevestigen dat TPB naar een PRQ-locatie is vertrokken. TPB zat dus overigens wel degelijk via een reseller in het Leaseweb-colocenter. Het huidige IP-adres is volgens Leaseweb iig NIET van Leaseweb, ook niet via een reseller.

Brein zit er dus idd glashard naast, maar dat is ons probleem niet :Y)

edit:
Met privépet op: zowel jouw als mijn conclusie is dat Brein onzin verspreidt - b'tje jammer dat je in je titel suggereert dat ónze berichtgeving niet deugt :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Rataplan op 14-06-2006 16:30 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, nu wordt het me al wat duidelijker. Dit had wat mij betreft wel iets duidelijker in het bericht van vandaag kunnen staan.

offtopic:
"Nieuwsbericht" in de titel is neutraal, en hoeft helemaal niet naar de posting op Tweakers.net te verwijzen. Dat doet het hier ook niet, ik zeg aan het einde van mijn bericht dan ook "[het] lijkt me dat BREIN gewoon onzin heeft zitten verkondigen" :) Het enige wat ik vind is dat Tweakers.net iets duidelijker had mogen maken dat het hier niet om harde feiten ging.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 17:16 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

offtopic:
Gelukkig maar :* Breins stuk mag wmb geen nieuwsbericht heten, maar die mening moet ik natuurlijk niet aan jou opdringen ;)

Ik heb iets geplamuurd, zo beter? :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Die hoef je me niet meer op te dringen hoor :+

Ik ben weer gelukkig ;)
Pagina: 1