Hoogstwaarschijnlijk maak ik weer een denk fout, maar omdat ik zelf zolang naar de code heb ik gekeken kan ik er gewoon geen fout aan ontdekken.
Het gaat om volgende code:
Geen build errors, alles lijkt te werken, maar de gegevens worden gewoon niet toegevoegd aan de database. Ik heb al via Google en GOT search verschillende dingen geprobeerd (!IsPostback toegevoegd, volgorde van uitvoeren, andere pagina erlangs die op dezelfde manier werkt, maar kan hier niets aan ontdekken)
Ik krijg dus geen debug errors, alles lijkt te werken totdat ik handmatig in de database ga kijken.
Het gaat om volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| // Verbinding maken met databases
SqlConnection conGebruikers = new SqlConnection(sqldsGebruikers.ConnectionString);
SqlConnection conAdvertenties = new SqlConnection(sqldsAdvertenties.ConnectionString);
// Updatecommand
SqlCommand UpdateCommand = new SqlCommand();
UpdateCommand.Connection = conAdvertenties;
UpdateCommand.CommandText = "UPDATE AdvertentieAD SET Prijs = @Prijs, AdvertentieTitel = @AdvertentieTitel, AdvertentieTekst = @AdvertentieTekst, CategorieID = @CategorieID WHERE AdvertentieID = '"+ AdvertentieID+"'";
// van textbox naar string
string Prijs = txtPrijs.Text;
string AdvertentieTitel = txtAdvertentieTitel.Text;
int CategorieID = int.Parse(ddlCategorie.SelectedValue);
// AdvertentieID = AdvertentieID
string body;
string AdvertentieTekst = txtAdvertentieTekst.Text;
body = AdvertentieTekst.Replace(System.Environment.NewLine, "<br>");
// String naar updatecommand
UpdateCommand.Parameters.Add("@Prijs", SqlDbType.VarChar, 50).Value = Prijs;
UpdateCommand.Parameters.Add("@AdvertentieID", SqlDbType.Int).Value = AdvertentieID;
UpdateCommand.Parameters.Add("@AdvertentieTitel", SqlDbType.VarChar, 50).Value = AdvertentieTitel;
UpdateCommand.Parameters.Add("@AdvertentieTekst", SqlDbType.VarChar).Value = body;
UpdateCommand.Parameters.Add("@CategorieID", SqlDbType.Int).Value = CategorieID;
// Updaten naar database
conAdvertenties.Open();
UpdateCommand.ExecuteNonQuery();
lblFout.Text = "Uw gegevens zijn succesvol verwerkt";
conAdvertenties.Close(); |
Geen build errors, alles lijkt te werken, maar de gegevens worden gewoon niet toegevoegd aan de database. Ik heb al via Google en GOT search verschillende dingen geprobeerd (!IsPostback toegevoegd, volgorde van uitvoeren, andere pagina erlangs die op dezelfde manier werkt, maar kan hier niets aan ontdekken)
Ik krijg dus geen debug errors, alles lijkt te werken totdat ik handmatig in de database ga kijken.