Partities samenvoegen...

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:21
Klinkt vrij simpel, dacht ik ook, valt vies tegen.
Situatie:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/pm.GIF

Ik wil nu dus graag schijf E en H samenvoegen, maar dat lukt niet met het knopje " Merge Partitions".
Iemand enig idee hoe dat te doen? :?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Plaatje doet het niet, maar met PartitionMagic / Acronis PartitionExpert kun je 2 volumes in de extended-partitie gewoon samenvoegen hoor :)

Als je een C op de primary partition wil samenvoegen met bv een D op de extended zal het dus niet gaan, als je die D om kan zetten naar primary zou het wel lukken waarschijnlijk.
Maar ik wacht nog even op het plaatje... :)

edit: Ik had het dus al juist :)
Sowieso zie ik dat ze nog vrij leeg zijn, dus wat makkelijker is is om de H te wissen (en de hele extended partitie) en de D te moven, om vervolgens de E groter te maken.

Stel dat je de D en de E zou willen mergen dan kan dit ook, de partitie hoeft niet leeg te zijn hiervoor.

Let wel op dat je evt een backup hebt voor het geval er wat misgaat...

[ Voor 35% gewijzigd door DarthPlastic op 14-06-2006 14:41 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-12 18:29
Zo te zien staat er niet zoveel op. Kopier de inhoud gewoon ff naar de c schijf en delete ze dan, en maak daarna een nieuwe partitie aan. En het probleem is opgelost lijkt me dan :Y)

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het plaatje werkt hier gewoon hoor?
Volgens mij heeft het eerder te maken met je primary / logical schijven te maken. Dus misschien moet je die extended weggooien zodat het wel werkt? Ik zie dat je er nog niets mee hebt gedaan, kan dus het testen waard zijn :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je de url van het plaatje 'los' bekijkt dan doet ie het wel.. Maar het gaat inderdaad om een primary en een extended partitie.
TS: Waarom heb je 3 primaire partities??
En aangezien de partities die je wil samenvoegen leeg lijken, denk ik dat je het beste de partities kan verwijderen, de D-partitie verplaatsen dmv Partition Magic en dan in de vrijgekomen ruimte een nieuwe creëren.

[ Voor 41% gewijzigd door Demo op 14-06-2006 14:43 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Opperhoof
Er staat helemaal niets op, teminste niet dat ik weet. Maar als ik ze departitioneer dan krijg ik 2 ongepartitioneerde stukjes, die ik niet samen kan voegen, teminste dat lukt me niet.
Als ik ze partitioneer, dan kan ik E met C/D voegen, en H met D, maar ik wil graag E met H, en dat lukt dus niet..

Zou niet weten waarom ik er 3 heb, geen idee waarom ik ze ook niet zou hebben.

Kijk, eerst had ik een C schijf voor windows, een D voor muziek en downloads, en een kleine E schijf voor een backup (die ik nooit gemaakt heb).
Nu wilde ik Vista gaan installeren naast XP maar daar wil ik wel een schijf >6gb voor hebben. Dus ik dacht, ff een beetje van C snoepen en die samenvoegen met E , maar dat wilt dus niet helemaal. Het stukje dat ik van C afgesnoept heb is E.

[ Voor 44% gewijzigd door Opperhoof op 14-06-2006 14:45 ]

• DarthPlastic
@2 hierboven: Nu wel idd :)

Je mag op n schijf 4 primary partities hebben, dus door die laatste even te wissen en achter de E opnieuw te maken zijn ze samenvoegbaar.

Of nog beter: E weg, H weg, D naar links schuiven, in het resterende deel één grote in een keer maken.

• DarthPlastic
Opperhoof schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:41:
Er staat helemaal niets op, teminste niet dat ik weet. Maar als ik ze departitioneer dan krijg ik 2 ongepartitioneerde stukjes, die ik niet samen kan voegen, teminste dat lukt me niet.
Als ik ze partitioneer, dan kan ik E met C/D voegen, en H met D, maar ik wil graag E met H, en dat lukt dus niet..
Klopt, maar je kan alleen partities samenvoegen als ze 'naast elkaar' zitten.
Door de E te wissen heb je daar lege ruimte, dan kun je PartitionMagic de D naar links laten schuiven. Dan heb je (waar eerst een deel van D zat) een stuk lege ruimte waar je je nieuwe E kan maken. Die is samenvoegbaar met H :)
Of, zoals ik al zei, E en H allebei wissen en als één grote opnieuw aanmaken, zonder extended partities.

edit: Oeps, 2 posts geworden :X, naja, hier n nieuwe quote:
Opperhoof schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:41:
Kijk, eerst had ik een C schijf voor windows, een D voor muziek en downloads, en een kleine E schijf voor een backup (die ik nooit gemaakt heb).
Nu wilde ik Vista gaan installeren naast XP maar daar wil ik wel een schijf >6gb voor hebben. Dus ik dacht, ff een beetje van C snoepen en die samenvoegen met E , maar dat wilt dus niet helemaal. Het stukje dat ik van C afgesnoept heb is E.
Als je die E dus wist is er ruimte vrij waar geen partitie zit. Door de D (die in het midden zit) naar een van de uiteinden te verplaatsen (kan gewoon 'live' zonder gegevensverlies) heb je één lang stuk gemaakt, daar kun je de nieuwe grote partitie kwijt.

[ Voor 34% gewijzigd door DarthPlastic op 14-06-2006 14:47 ]

• Opperhoof
Nu heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/pm2.GIF

Dus nu D opzij, en dan kan het wel. Gaat zeker wel een tijd duren of niet? die zit namelijk best vol :/

[ Voor 45% gewijzigd door Opperhoof op 14-06-2006 14:47 ]

• DarthPlastic
Je kan inderdaad je D nu moven (ik raad aan naar rechts, dan kun je de nieuwe partitie (die in het midden zit) altijd later weer 'verdelen' tussen C en D als je hem wilt wissen).

Het moven gaat idd wel even duren, zorg dat je systeem stabiel is, je moet ook geen stroomuitval oid. hebben omdat er dan een risico is dat je heel veel/alles kwijt bent.

Aan de slag dus :)

edit@hieronder: Ik raad juist aan om die nieuwe partitie óók Primary te maken, als hij Vista erop wil moet hij ervan kunnen booten, daarvoor is een Primary nodig :)
Ook is het misschien gelijk handig voor de toekomst omdat er dus geen Extended gemaakt hoeft te worden, het blijven toch minder dan 4 partities :)

[ Voor 68% gewijzigd door DarthPlastic op 14-06-2006 14:51 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS, je moet niet vergeten naast H: ook de extended partitie te verwijderen. De extended partitie wordt aangegeven door die blauwe omlijning. Wanneer je dit hebt gedaan dan kun je beter eerst één extended partitie aanmaken waarin je weer de normale "grote" partitie aanmaakt.

edit: Te laat. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 14-06-2006 14:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Opperhoof
Ik denk dat ik het nu heb :) maar nu dus nog ff restarten en dat zal wel even duren O-)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/pm3.GIF

Oh, naar rechts,.. ja dat zou ik ook best kunnen doen ja, niet zo'n gek idee.

[ Voor 23% gewijzigd door Opperhoof op 14-06-2006 14:51 ]

• DarthPlastic
Opperhoof schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:50:
Ik denk dat ik het nu heb :) maar nu dus nog ff restarten en dat zal wel even duren O-)

[afbeelding]

Oh, naar rechts,.. ja dat zou ik ook best kunnen doen ja, niet zo'n gek idee.
Ja idd, opzich maakt het niet zoveel uit, maar als je C ooit krap zit kun je geen ruimte van de E afnemen....
Nu kun je nog redelijk makkelijk schuiven, daarom lijkt mij die E in het midden makkelijker.
(De letters kun je later weer rangschikken zodat de D de D blijft heten)

Die nieuwe partitie heb je aangemaakt in een Extended-gebied, ik weet niet hoe je hier gekomen bent, maar ik raad aan hem als Primary te maken. Zo kun je er altijd een systeem opzetten en is het ook makkelijker in het vervolg om je partities te veranderen.

Dus mijn tip:
C(prim) - E(prim) - D(prim) maken :)

edit: Ik ben hier weer wat aan het afraggen op mijn toetsenbord zeg :*)

[ Voor 5% gewijzigd door DarthPlastic op 14-06-2006 14:55 ]

• Opperhoof
Het is gelukt :*)
Hardstikke bedankt voor de snelle zinnige replys! Speciaal meneer DarthPlastic ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Opperhoof op 14-06-2006 18:59 ]

Pagina: 1