Misschien een wat onduidelijke titel, maar het zal uit mijn toelichting wel duidelijk worden. Ik heb een foto van iemand met op de achtergrond zo'n groot LED-scherm. Zo'n scherm (opgebouwd uit een hoop rode, groene en blauwe LEDs) blijkt dus een bitch als het op resizen aankomt, want Photoshop verslikt zich er lelijk in. Ik heb de verschillende algoritmen uitgeprobeerd, maar de foto komt er nergens echt goed uit. De "nearest neighbour" levert in mijn ogen nog de beste kleuren op, maar je zal hieronder wel zien waarom ik daar toch niet echt tevreden mee ben 
Bicubic (ze wordt paars):

Bilinear (paars met streepjes):

Nearest neighbour (goed qua kleur, maar blokkerig):

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken, en een verkleinde foto kan krijgen die niet blokkerig is, geen (of weinig) moiré vertoont, en vooral ook qua kleuren een beetje klopt?
Het origineel kan je vinden op http://www.kraagjes.nl/pictures/test/DSC_7461.jpg.
Note: Het is niet de bedoeling dat deze foto elders wordt gepubliceerd!
Tot nu toe lijkt het gelukkig alleen zo extreem bij deze foto voor te komen, andere foto's zien er gelukkig beter uit:

Toch valt ook hier al op dat de streep op Obelix' reet aardig paars (i.p.v. wit) kleurt. Ik zou ik er graag wel een oplossing voor vinden

Bicubic (ze wordt paars):

Bilinear (paars met streepjes):

Nearest neighbour (goed qua kleur, maar blokkerig):

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken, en een verkleinde foto kan krijgen die niet blokkerig is, geen (of weinig) moiré vertoont, en vooral ook qua kleuren een beetje klopt?
Het origineel kan je vinden op http://www.kraagjes.nl/pictures/test/DSC_7461.jpg.
Note: Het is niet de bedoeling dat deze foto elders wordt gepubliceerd!
Tot nu toe lijkt het gelukkig alleen zo extreem bij deze foto voor te komen, andere foto's zien er gelukkig beter uit:

Toch valt ook hier al op dat de streep op Obelix' reet aardig paars (i.p.v. wit) kleurt. Ik zou ik er graag wel een oplossing voor vinden