Windows boot niet met 2Maxtor DiamondMax 10 harde schijven

Pagina: 1
Acties:

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 23:27
Help! Mijn systeem boot niet met twee Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, ATA133, 16MB) hardeschijven. het systeem komt wel de bios door, en de schijven worden in de bios herkent.
Het vreemde is dat mijn computer met een hardeschijf wel boot. Ik kon zelf geen problemen vinden met een bepaalde chipset en deze hardeschijven zoals bij de sata versies van deze hardschijven wel het geval is. de hardescijven werken allebei.
Wie weet waar het aan zou kunnen liggen

Hieronder mijn specs:

hds: Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, ATA133, 16MB) x2
Serial ATA harde schijven / Western Digital Caviar RE WD1200SD, 120GB (7200rpm, SATA, 8MB) x2 1
Cpu: Intel Pentium 4 3,00GHz (S478, 512KB, 800MHz FSB)
moederbord: MSI 845PE Max-L, i845PE
voeding: Asus A-45GA 450W (ATX12V 2.01)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kijk je jumpers eens na, eentje op Master, andere op Slave. Master op het eind van de ATA kabel.

Of beiden op Master, eigen ATA kanaal, op het einde van de kabel.

Hier stond een dode link.

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Boot volgorde van de HDD's correct (in de bios dus)? Bij asus moederborden wil dit nog wel eens in de war gaan als je een nieuwe hdd aansluit (misschien bij andere fabrikanten ook).

[ Voor 8% gewijzigd door HeldereM op 15-06-2006 12:09 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
En in de BIOS onboard RAID uitzetten kan ook een stuk helpen :).

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 23:27
Een van de schijven bleek toch defect te zijn, ik heb hem echter wel even kunnen gebruiken. Weet niet of die nou echt pure pecht is. Of toch typisch Maxtor. Lastig als je daar zoveel over leest.
Had eerst het idee dat het mijn oude voeding het probleem was. (Aopen 350Watt Had eerste deze vervangen door door de asus 450 Watt.
maar waarchijnlijk heb ik de voeding dus ook voor niks vervangen. Maar voor de toekomst mischein handig.

@Strandbal:
Ik had de schijven zo aangesloten en op Cable Select gezet. En ze werden in de bios herkent.

@HeldereM
lijkt me niet dat dit iets met boot volgorde te maken heeft??

@The Virus:
Onboard raid gebruik ik, dus was ook geen optie