Toon posts:

verbinden FTP server in GNOME traag voor mij, wie nog meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=327241

Als ik de functionaliteit van Nautilus gebruik om naar de FTP server van XS4ALL te verbinden gaat dat echt gigantisch traag. Lees het bugreport wat ik gelinked heb voor details a.u.b. Een WebDAV connectie lukt zelfs helemaal niet. Erg vervelend omdat ik wel eens wat op mijn webspace wil uploaden. Met een applicatie als gFTP heb ik echter binnen twee seconden verbinding met de XS4ALL FTP server.

Mijn verzoek is aan iedereen die hier op NOS GNOME gebruikt. Kunnen jullie eens proberen te verbinden met een willekeurige FTP server en de FTP server van XS4ALL via de "Connect to Server..." functionaliteit van Nautilus, en hier in dit topic beschrijven of dit ook zo langzaam gaat?

Dat het zo slecht werkt in GNOME om met een FTP of WebDAV server te verbinden vind ik heel eigenaardig, en ik kan eigenlijk niet geloven dat dit nog steeds niet gefixt is en dat ik de enige ben met dit probleem. Wellicht als er meer mensen dit probleem hebben en zij ook even comment plaatsen in het bugreport, motiveert dat de Nautilus developers om er eens naar te kijken.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 15:31

killercow

eth0

Nautilus connect hier super snel.
zolang ik niet een van de geletterde /home/ mappen in ga that is.

Zodra ik echter /home/j of /home/j/* opvraag duurt het inderdaad super lang,
Ik denk dat nautilus ondanks dat je naar een sub-map toe surft alsnog ook de parent map (/home/j) helemaal uitleest.

Dit hoeft natuurlijk niet en zou dan ook zeker een bug zijn.

Zal zo even me ethereal kijken of er inderdaad een dir lijst opgehaald wordt voor de parent map.

Nautilus haalt inderdaad eerst /home en /home/j op, waarvan /home/j gewoon best lang wacht met een response vanaf xs4all.

edit:

Getest:

Dit trouwens op ubuntu 5.10 (met gnome 2.12.1)

[ Voor 31% gewijzigd door killercow op 15-06-2006 12:16 ]

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Hier gaat het gewoon supersnel als ik naar de ftp van planet connect (naar mn webspace). Met Nautilus. (Gebruik gewoonlijk gFTP)

Gnome 2.14.1 en Ubuntu 6.06

Dus kan niks raars vinden hier iig...

Ook naar ftp.scene.org connect'ie lekker snel. En ook het openen van redelijk grote mappen (/pub/music/groups/) is geen probleem. Lijkt zelfs sneller te gaan dan met gFTP. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het ook nog even getest. Als ik naar de root directory van de FTP servers connect, dus gewoon ftp.xs4all.nl (zonder overige informatie in te vullen, alleen de server naam) en de server Kepsiok, ftp.scene.org, gaat het net als bij jullie supersnel, binnen een seconde.

Killercow, bedankt voor je onderzoek. Ik zal het even vermelden in het bugreport in GNOME's Bugzilla.

Kepsiok, ik vind het wel vreemd dat jij dan geen traagheid ervaart als jij "diepe" subdirectories opent, i.t.t. tot de bevindingen van mij en killercow.

Nog een laatste verzoek aan Killercow en eventuele andere XS4ALL abbonees, kunnen jullie even testen of XS4ALL Webdisk i.e. een WebDAV verbinding met jouw webspace wel werkt? Ik heb de instructies op die pagina uitgevoerd, dus in het "Connect to Server..." dialoog heb ik het adres van de server en mijn username ingevoerd, als "service type" heb ik voor WebDAV (HTTP) gekozen. Als dan probeer te connecten gebeurt er een hele tijd niets en uiteindelijk crasht nautilus dan. Ik heb als service type ook Secure WebDAV geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Ook heb ik het volgende geprobeerd, Secure WebDAV kiezen, dan webdisk.xs4all.nl (dus niet de naam van het protocol ervoor) en gebruikersnaam. Als ik dan probeer te connecten vraagt het om mijn wachtwoord en username, die geef ik. Vervolgens wordt mijn webbrowser, Epiphany, geopend met de URL davs://<username>@webdisk.xs4all.nl en krijg ik te horen dat het adres niet geopend kan worden omdat het protocol (davs) niet geassocieerd is met een applicatie.

Sorry voor het lange verhaal, maar wie kan er met Nautilus naar de WebDAV van XS4ALL connecten, en op welke manier?

EDIT: ik heb net ook nog even een comment geplaatst in het bugreport.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 22:37 ]

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nog een laatste verzoek aan Killercow en eventuele andere XS4ALL abbonees, kunnen jullie even testen of XS4ALL Webdisk i.e. een WebDAV verbinding met jouw webspace wel werkt?
Ik heb het eind maart wel eens geprobeerd. Niet met Nautilus, maar met Konqueror (en op mijn werk met WinXP). Het werkte allemaal wel, maar persoonlijk kon ik de 'heisa' er niet van in zien. Het werkt (werkte?) behoorlijk traag en ik kon niet echt inzien welke voordelen het heeft tov ssh/scp. Ik geloof dat de speciale Windows client zelfs je wachtwoord in je registry bijhoud (hield?) wat dus niet echt handig is.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 15:31

killercow

eth0

Webdav werkt hier wel snel, iig snel genoeg. (geen secoden wachten op dir weergave enzo)

Dit op gnome 2.12 op ubuntu 5.10 via xs4all adsl (8mbit)

Ik heb in gnome, binnen nautilus op "connect to server" geklikt, daarna op secure webdav geklikt, en daar bij server: webdisk.xs4all.nl ingevoerd, port leeggelaten, bij dir heb ik m'n username ingevoerd, en bij username natuurlijk ook. Dit werkt prima.

Als je echter direct naar de root van wedisk.xs4all.nl connect lijkt het alsof je doorgestuurd wordt naar dav://iets waar nautilus daarna niets mee kan. connect dus meteen naar je eigen map.

In het forum van xs4all is nog een vraag te vinden van iemand die zijn upload speed zag inzakken van 53 k naar 5 k per seconde, en dus vraagt of er iets met portmappings gedaan moet worden.

Aangezien webdav over https geen connecties van buiten naar binnen nodig heeft zijn portmappings dus onnodig.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, ik heb het hier nu ook werkend. Ik had verbinding via WebDAV binnen een halve seconde. Verder zie ik het voordeel van WebDAV boven FTP en ssh ook niet eigenlijk.

Nu maar hopen dat ze nog eens wat gaan doen met mijn bugrreport. Bedankt voor de reacties iedereen.
Pagina: 1