Ik ben wat aan het experimenteren met FLex dat werkt erg mooi. Mooie controls en allemaal makkelijk te gebruiken. Nadeel van Flex is dat je het speciaal moet hosten (Flex installeren in webserver). Dat is dus jammer en voor mij geen optie. Wat ik wel graag zou willen is (bijvoorbeeld) een formulier maken in Flex en dan deze gebruiken in Flash. Die zal wel niet kunnen of weet iemand hier een mooie truck voor?
Verwijderd
Heb je al naar Flex2 gekeken?
Die heeft nu ook een gratis versie beschikbaar zonder server gedeelte.
Als je meer wilt weten over Flex2 kan ik je aanraden om naar het adobe live evenement te gaan.
Die heeft nu ook een gratis versie beschikbaar zonder server gedeelte.
Als je meer wilt weten over Flex2 kan ik je aanraden om naar het adobe live evenement te gaan.
Verwijderd
Inderdaad, met Flex 2 ben je in staat in SWFs met RIAs te genereren die geen server component nodig hebben (je communiceert via WebServices, XML of een reeds geimplementeerde AMF gateway als ColdFusion of AMFPHP). De gratis versie (SDK) bevat alle UI componenten / classes (behalve charting) en is gratis te downloaden. Het bevat een commandline compiler om je SWFs te genereren en ook de sourcecode voor alle classes.
Eind van deze maand wordt de final release verwacht.
Overigens kan je in Flex gegenereerde SWFs gewoon inladen in de Flash gegenereerde SWFs. Momenteel is AS commando's uitwisselen tussen Flash 8 en Flash 9 (ActionScript Virtual Machine 1 en AVM 2) nog wat lastig, maar een alpha van Flash Professional 9 (codename Blaze) die naar AVM 2 kan compileren wordt ook verwacht voor de zomer (als ik mij niet vergis).
Andersom, iets dat vaker voorkomt, kan ook: in Flex je Flash-gegenereerde SWFs inladen als animaties , component of zelfs als een skin. Ik zal hier op het vermelde Adobe Live een presentatie over geven.
BTW: Share your experiments, ben benieuwd te zien waar je mee aan het spelen bent!
Eind van deze maand wordt de final release verwacht.
Overigens kan je in Flex gegenereerde SWFs gewoon inladen in de Flash gegenereerde SWFs. Momenteel is AS commando's uitwisselen tussen Flash 8 en Flash 9 (ActionScript Virtual Machine 1 en AVM 2) nog wat lastig, maar een alpha van Flash Professional 9 (codename Blaze) die naar AVM 2 kan compileren wordt ook verwacht voor de zomer (als ik mij niet vergis).
Andersom, iets dat vaker voorkomt, kan ook: in Flex je Flash-gegenereerde SWFs inladen als animaties , component of zelfs als een skin. Ik zal hier op het vermelde Adobe Live een presentatie over geven.
BTW: Share your experiments, ben benieuwd te zien waar je mee aan het spelen bent!
Heb Flex2 gedownload. Moet zeggen dat ik er zelf nog niet helemaal uit was. Als ik het goed begrijp en ik maak een applicatie met flex builder en volgens compileer ik het dan heb gewoon een flash bestand?
Verwijderd
Dan krijg je idd gewoon een swfVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 08:30:
Heb Flex2 gedownload. Moet zeggen dat ik er zelf nog niet helemaal uit was. Als ik het goed begrijp en ik maak een applicatie met flex builder en volgens compileer ik het dan heb gewoon een flash bestand?
En ga nu eens even de Flex2 documentatie doorlezen en het zelf even proberen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Yep, ben ik ook van plan. Was ook al met flex 1 bezig geweest maar ik kwam er nog niet echt uit.
Het is altijd zo zonde als je er eerst heel veel tijd in steekt om er dan achter te komen dat je het niet kunt gebruiken. Vandaar mijn eerste vraag.
Het is altijd zo zonde als je er eerst heel veel tijd in steekt om er dan achter te komen dat je het niet kunt gebruiken. Vandaar mijn eerste vraag.
Pagina: 1