Finlux LCD 2615 hd ready of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 20:25
ASAP ga ik mijn tel-abbo verlengen, daarbij kan ik dus ook een kado kiezen en dat is dus een finlux lcd 26" tv geworden....

Ik heb op internet lopen zoeken naar informatie over deze tv, maar kan niets vinden dat me echt info geeft, behalve dan websites die me exact dezelfde info geven die ik bij de details krijg van de site die me de lcd aanbied.

Ik heb op tweakers gelezen dat niet alles dat HD ready is, dat ook werkelijk is.
Heeft iemand ervaring met finlux dat het goed is?
http://www.finlux.nl werkt niet mee, staat alleen op de site dat 2006 hun jaar wordt (heb ook .com .net .org .fi .se .co.uk geprobeert, maar helaas geen resultaat)

op tweakers heb ik ook een thread gezien waarin de koper van een finlux plasma wel tevreden is in zijn eerste update
Dilemma wel of geen finlux Plasma tv kopen?
over het algemeen zie ik in reacties op tweakers dat de ervaringen wel tevreden zijn... dus dat is een meevaller....

ondertussen heb ik hier in tweakers ook nog gelezen dat het aansluiten via DVI aansluiting in de native resolutie niet geweldig werkt maar dat 1280 x 1024 wel te doen is.... is opzich niet erg, kan er ook nog een svideo aanhangen als ik films ofzow wil kijken ;)

eigenlijk is mijn vraag nu dus, met onderstaande specs is de tv wel echt HD ready?
ik krijg eind juli een xbox 360 voor mn verjaardag van een vriendin van me, en dan wil ik dat natuurlijk wel op HD krijgen als mn tv zogezegt HD ready is.... (waarschijnlijk laat ik dat ding nog steeds komen ook al is ie niet echt HD ready, maar dan weet ik tenminste dat het niet echt HD ready is en ga ik niet trippen als er iets niet werkt)

Betreft de Finlux LCD-2615 Hd ready 26 inch LCD Televisie
26" LCD/TFT
Beeldverhouding: 16:9
Resolutie: WXGA 1280x768
Brightness: 500 cd/m2
Contrast Ratio: 600:1
Kijkhoek: 170/170 gr. (H/V)
Reactietijd: <12ms (GtG)

Tuner
2 tuners, PiP, PaT, PiT
PAL BG/DK/I; SECAM BG/DK/LL'; NTSC Playback (4.43/3.48Mhz)
200 voorkeuzezenders (VHF/UHF/CATV/Hyperband (S1-S41))
Auto programming, ATS, Fijnafstemming

Teletext
Top/Flof teletekst met 1000 pagina's geheugen en subpage handling
Teletekst beschikbaar in OSD talen

HD-Ready
Programmabenoeming, Grafisch meertalig OSD
Kinderslot, Sleep timer
CTI (Color Transition Improvement), LUMA
Auto Shut-off
Swap (recall) functie
Mozaïk
PiP, PiT, PaT
Beeldformaten: 16:9, 4:3, Zoom
Comb Filter
Ruisonderdrukking
Freeze
Automatische beeldaanpassing

Geluid
A2 + Nicam Stereo
Audio Volume Control (AVC)
Bass/Trebble/Balans, Geluidseffecten, Grafische Equalizer
2 x 8W vermogen (RMS)

Voeding
Aansluiten middels 220V Netsnoer
Stroomverbruik: 150W (aan); <3,5W (standby)

Aansluitingen
Antenne (75 ohm)
3 x Scart (1 AV/RGB, 2 en 3 AV)
S-VHS; VGA; HDMI
PC Audio aansluiting
AV uit (RCA Audio L/R)
AV in (RCA Audio L/R)
Side AV aansluiting
Hoofdtelefoon aansluiting

Accessoires
Nederlandstalige handleiding
Afstandsbediening
VGA kabel
Standaard (voet)
Muurbeugel (optioneel)
Afmetingen
HxBxD: 50,5 x 65,5 x 13,0 cm (met standaard)
HxBxD: 50,5 x 65,5 x 9,7 cm (zonder standaard)
Gewicht: 14,5 Kg

[ Voor 4% gewijzigd door WPN op 14-06-2006 12:06 . Reden: inplaats van code quote gebruikt anders werd het niet weergegeven ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Peluso schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:59:

code:
1
2
HD-Ready 
S-VHS; VGA; HDMI
HD-Ready
S-VHS; VGA; HDMI

Hij zou HD-ready moeten zijn. Al weet ik niet welke resolutie.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 12:03 ]

• WPN
ja daar ging ik van uit dat het zo is, maar heb op tweakers al vaker gelezen dat bij tv's heel mooi HD ready staat maar dat deze in werkelijkheid niet HD ready zijn, vandaar mijn vraag.... :)

maar je geeft me alvast wat extra moed ;)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Hij is HD ready want hij heeft een HDMI aansluiting een een schermresolutie die zelfs iets hoger ligt dan de minimale 1200x720. Je zou dus prima 720P content af moeten kunnen spelen op dit scherm

Verwijderd

Je Xbox 360 zal je dan moeten aansluiten via de VGA aansluiting voor het beste (scherpste) beeld. Wordt dus wel ff een MS VGA kabel aanschaffen t.z.t. :)

• WPN
tweak-freak bedankt voor het bevestigen wat lamber ook al had bevestigt.. :)

@BurningDog ur shitting me.... maar ok wat moet dat moet ;)

thnx

Verwijderd

Peluso schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:00:
tweak-freak bedankt voor het bevestigen wat lamber ook al had bevestigt.. :)

@BurningDog ur shitting me.... maar ok wat moet dat moet ;)

thnx
360 VGA kabel is 25 a 30 euro, dus dat valt alles mee :)

• WPN
gaat niet om het geld, maar om het feit dat ook daar weer voor betaalt moet worden ;)

elk dingetje dat niet vast zit aan de xbox moet betaalt worden kennelijk hahaha

Verwijderd

Heeft een Xbox 360 dan geen HDMI uitgang?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Om officieel HD Ready te zijn, dient een weergever ook te beschikken over component aansluitingen. Deze staan echter niet in je overzicht met aansluitingen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
http://nl.wikipedia.org/wiki/HD_ready

Kortweg, HD ready is:
- minimaal 720 lijnen
- YPbPr aansluiting, oftewel component
- DVI of HDMI die 720p en 1080i accepteren
- HDCP op de DVI en/of HDMI aansluiting

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Hey Peluso,

Heb je inmiddels die Finlux LCD al thuis? Ik ben ook van plan om dat ding te bestellen bij www.gsmtrack.nl (was dat ook de site waar jij hem vandaan hebt...?)

Maar goed, als je m al binnen hebt, hoor ik graag je ervaringen van dat ding...

Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat zappen bij LCD tv's soms net een halve seconde te lang kan duren... daar problemen mee?

Thanx alvast!

Greetels!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2025
Iemand al ervaringen met dit scherm?

• WPN
hey

ik heb de tv ondertussen thuis maar heb tijd niet dit topic gevolgt meer omdat ik
het antwoord al had en ook aardig wat prive problemen heb ondertussen...

Opzich vind ik het een leuke tv, je moet er wel een aardig eindje vandaan zitten om het beeld mooi te zien.... anders is het iets wazig.... (ik zit er zo'n 50 tot 70 cm vanaf)
ook het light moet ik voluit zetten om alle kleuren mooi te zien
zo nu en doen zie ik ook de kleur verschillen overgang duidelijk zitten inplaats van dat het vloeiend gaat... net alsof ik mn setting op te lage kwaliteit heb staan maar beter kan niet

zappen doe ik via mijn digitale decoder, die is zowiezo langzaam

aansluiten op mn pc via svideo (en scart converter) geeft helaas bagger beeld

Pagina: 1