Mijn moeder belde net aangezien mijn vader morgen jarig is en hij graag een laptop wil hebben krijgt hij deze.
Aan mij natuurlijk de taak om een zo voordelig mogelijke laptop te vinden.
Nu zit het budget rond de 700 euro zitten (aangezien er naar de prijs van de laptop van mijn vriendin gevraagd werd à 700 euro).
Nu is het probleem dat ik er 2 gezien heb (overigens zijn deze bij mij in de buurt te koop ivm de verjaardag van mijn vader) en het dus ook een keuze wordt uit deze twee.
De eerste optie is:
Asus A6U-B116H
15,4" breedbeeld scherm
AMD Sempron 3300+
Sis M760GX+964L grafische chip
512MB DDR pc2700 MB RAM
80GB 4200RPM HDD
8x DVD=/- TW Dual Layer
LAN en WLAN
Draagtas en muis
Dit voor 717 euro
De tweede optie is:
Toshiba Satelite L100-130
15,4" scherm Trubrite WXGA (en absoluut geen idee of dit dan breedbeeld is, alhoewel ik denk dat W van WXGA staat voor wide)
Intel Celeron M 380 (à 1,6 GHz)
ATI Radeon Xpress200M grafische chip
512 MB DDR2 533MHz RAM
60GB 5400 RPM SATA HDD
Super Multi Dual Layer drive, dus zal wel DVD brander zijn.
LAN en WLAN
En geen tas/muis voor zover ik weet.
Dit voor 733 euro
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn vader doet af en toe een spelletje (overigens niet zwaar grafisch ofzo) en is bezig met foto lichte fotobewerking. Daarnaast nog een beetje internetten en vooral een database bijhouden van z'n flora (plantenfreak hè).
Als de Intel in principe zoveel kracht levert als de Sempron (al dan niet iets meer of iets minder), dan is mijn keuze vrij simpel. Dan ga ik voor de Toshiba.
Aangezien deze op alle fronten voor de rest boven de Asus uitkomt.
Ik heb namelijk overal gezocht voor een uitleg over de snelheden van de Laptop CPU's, maar kon er geen duidelijkheid over krijgen.
Aan mij natuurlijk de taak om een zo voordelig mogelijke laptop te vinden.
Nu zit het budget rond de 700 euro zitten (aangezien er naar de prijs van de laptop van mijn vriendin gevraagd werd à 700 euro).
Nu is het probleem dat ik er 2 gezien heb (overigens zijn deze bij mij in de buurt te koop ivm de verjaardag van mijn vader) en het dus ook een keuze wordt uit deze twee.
De eerste optie is:
Asus A6U-B116H
15,4" breedbeeld scherm
AMD Sempron 3300+
Sis M760GX+964L grafische chip
512MB DDR pc2700 MB RAM
80GB 4200RPM HDD
8x DVD=/- TW Dual Layer
LAN en WLAN
Draagtas en muis
Dit voor 717 euro
De tweede optie is:
Toshiba Satelite L100-130
15,4" scherm Trubrite WXGA (en absoluut geen idee of dit dan breedbeeld is, alhoewel ik denk dat W van WXGA staat voor wide)
Intel Celeron M 380 (à 1,6 GHz)
ATI Radeon Xpress200M grafische chip
512 MB DDR2 533MHz RAM
60GB 5400 RPM SATA HDD
Super Multi Dual Layer drive, dus zal wel DVD brander zijn.
LAN en WLAN
En geen tas/muis voor zover ik weet.
Dit voor 733 euro
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn vader doet af en toe een spelletje (overigens niet zwaar grafisch ofzo) en is bezig met foto lichte fotobewerking. Daarnaast nog een beetje internetten en vooral een database bijhouden van z'n flora (plantenfreak hè).
Als de Intel in principe zoveel kracht levert als de Sempron (al dan niet iets meer of iets minder), dan is mijn keuze vrij simpel. Dan ga ik voor de Toshiba.
Aangezien deze op alle fronten voor de rest boven de Asus uitkomt.
Ik heb namelijk overal gezocht voor een uitleg over de snelheden van de Laptop CPU's, maar kon er geen duidelijkheid over krijgen.