[IE6] opent URL's in Firefox

Pagina: 1
Acties:

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Ik gebruik voor normaal surfen over het algemeen Firefox (1.5.0.4). Om IE helemaal niet meer nodig te hebben heb ik de IE-tab extentie geïnstalleerd. De laatste tijd viel het me op dat sommige URL's met Firefox geopend worden, ook al typ ik ze in Internet Explorer in. Enkele voorbeelden hiervan zijn Windowsupdate en mijn outlook web acces van de uni.
Nou dacht ik; dan haal ik gewoon ff Firefox weg, zodat IE opnieuw ingesteld wordt op URL's. Ik kreeg toen echter de foutmelding 'Toepassing niet gevonden'.
Na het verwijderen van alle Firefox vermeldingen uit het register krijg ik de volgende foutmelding:

"Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het Configuratiescherm."

Dat heb ik dus geprobeerd (alle URL handlers laten openen met IE), maar dat helpt niet. Ik krijg nog steeds een paar keer per URL de foutmelding, waarna ik voor die pagina een 'openen met... ' venster krijg. Jullie zullen begrijpen dat ik niet voor elke URL Internet Explorer wil aanwijzen als default handler.

Ik heb geprobeerd om IE opnieuw te installeren, maar bij het draaien van IEsetup.exe (6 SP1) krijg ik de melding dat ik al een nieuwere versie op mijn computer heb staan. De installatie stopt dan.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer op kan lossen?