[SBS/Exchange 2003] Public folder store restoren

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een SBS 2003, geconfigureerd met exchange. Deze is snel de lucht in getrokken, omdat de oude server het begeven had.

Nu is er nog een harde schijf gered van de oude 'server' (lees: werkstation met windows server erop).
Op deze schijf is de mdbdata folder nog terug te halen, dus alle exchange data is nog aanwezig, inclusief de transaction logs.

Nu wil ik graag de public folders restoren, maar hoe krijg ik die op mijn 'vreemde' sbs server? Het gaat niet om hetzelfde domein, dus als ik een nieuwe restore storage group aanmaak, kan ik daar geen public folder aangeven om gerestored te worden.

Hoe krijg ik de vreemde public store in mijn exchange?

[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 14-06-2006 09:47 ]

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:01
op de oude server de administratoraccount exporteren met alle pub folders erin en importeren op de nieuwe.

diskeltische lurker

Verwijderd

idd, exporteren en importeren. Als je exchange op de oude server echt niet meer werkt, kan je met tools als ontrack nog steeds je stores uitlezen. Ontrack is echter niet gratis...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ah, niet echt duidelijk erbij gezegd... de oude server is overleden, dus die is niet online te krijgen.

dat word dus een tijdelijke server in de lucht trekken, database restoren naar tijdelijke server, dan via exmerge de data exporteren naar pst files, kopieren naar nieuwe server, en daar via exmerge weer de exchange organisatie in knallen?

Verwijderd

De oplossing die je zegt lijkt me de beste manier om de data over te kunnen zetten. Alleen dien je er extra tijd in te besteden om een tijdelijke server op te zetten.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59

lier

MikroTik nerd

Misschien is Ontrack PowerControls iets voor je:

PowerControls

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

RonnieB82 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:31:
ah, niet echt duidelijk erbij gezegd... de oude server is overleden, dus die is niet online te krijgen.

dat word dus een tijdelijke server in de lucht trekken, database restoren naar tijdelijke server, dan via exmerge de data exporteren naar pst files, kopieren naar nieuwe server, en daar via exmerge weer de exchange organisatie in knallen?
je hebt je oude AD nodig, alleen de db restoren is niet voldoende.
Zoals ik al zei, met ontrack kan je wel je store uitlezen zonder een server op te tuigen etc...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:21:
[...]

je hebt je oude AD nodig, alleen de db restoren is niet voldoende.
Zoals ik al zei, met ontrack kan je wel je store uitlezen zonder een server op te tuigen etc...
nog bedankt voor je reply, maar het is ondertussen al gelukt.

wat ik heb gedaan:
- extra server in de lucht getrokken.
- dummy ad geinstalleerd, exchange geinstalleerd.
- default public folder store gedismount en verwijderd.
- oude public folder store proberen te mounten, dat lukte niet.
- met eseutil database gerepareerd, defragmenteerd, etc etc, tot ik erachter kwam dat ie niet wou mounten omdat de exchange organisatie benaming niet overeenkwam.
- toen met ander MS util (kan ff niet meer op naam komen) exchange organisatie hernoemt.
- public store gemount.
- met admin account alles gekopierd naar admin mailbox.
- mailbox naar pst ge-exporteerd.

- dan nog ff in de live situatie de pst geimporteerd, en de desbetreffende mappen naar de public folder gekopierd!

heeft even wat zweet en tijd gekost, maar gelukkig allemaal wel gelukt!

Verwijderd

Die tool die je bedoelt was waarschijnlijk legacydn.exe:
http://support.microsoft.com/?id=324606

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
yup, dat was hem... en zoals microsoft zegt, ga dit niet op een productie server doen, kan behoorlijk wat problemen geven!!!

(net zoals het hernoemen van een domein in 2003, het kan wel, maar het kan ervoor zorgen dat je helemaal opnieuw kan beginnen!)
Pagina: 1