[XP] Service starten met parameters via dos command*

Pagina: 1
Acties:

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 23:45

Cansu

Cirus the Virus

Topicstarter
Ik probeer via een dos command, zodat ik dit in wise kan verwerken, een service te starten met een parameter.

xnet.exe kan een service starten/stoppen maar niet met een parameter gedefineerd.
Verder heb ik nog psservice geprobeerd, maar deze kan dit ook niet volgens mij.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet dus hoe dit wel mogelijk is?

Viva la Netherlands!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is er mis met "NET START <service-naam>"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:19

lier

MikroTik nerd

MAX3400 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:42:
Is het mogelijk om hieraan een parameter mee te geven...?
edit:
En wat een beetje Googlen al niet oplevert:
Google (start service parameter).

Dus aan Net Start kan je parameters meegeven.

In de eerste hit van Google zag ik het advies om de parameter(s) in een config file te plaatsen. Is het iets dat je zelf gebouwd hebt ? Kan dat eventueel aangepast worden ? Misschien kan je een stukje code plaatsen ?

offtopic:
20/08 is oké, alleen een jaartje ouder (1973)

[ Voor 22% gewijzigd door lier op 14-06-2006 10:07 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:42:
Naar mijn weten is het inderdaad niet mogelijk om met net start een parameter mee te geven.

[quote]In de eerste hit van Google zag ik het advies om de parameter(s) in een config file te plaatsen. Is het iets dat je zelf gebouwd hebt ? Kan dat eventueel aangepast worden ? Misschien kan je een stukje code plaatsen ?[/b]

Nee het is iets wat wij in een script willen plaatsen om zo een migratie te laten verlopen.
Het commando moet de tivoli endpoint service laten stoppen en weer starten na een aantal acties, maar dan met parameters gedefinieerd zodat de endpoint de server kan vinden.

Viva la Netherlands!

Verwijderd

Waarom wil je een parameter meegeven behalve dat de service moet starten ?En Laat ons even weten wat voor soort parameter

[quote]Cansu schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:50:
[...]

Naar mijn weten is het inderdaad niet mogelijk om met net start een parameter mee te geven.
In de eerste hit van Google zag ik het advies om de parameter(s) in een config file te plaatsen. Is het iets dat je zelf gebouwd hebt ? Kan dat eventueel aangepast worden ? Misschien kan je een stukje code plaatsen ?[/b]

Nee het is iets wat wij in een script willen plaatsen om zo een migratie te laten verlopen.
Het commando moet de tivoli endpoint service laten stoppen en weer starten na een aantal acties, maar dan met parameters gedefinieerd zodat de endpoint de server kan vinden.

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:55:
Waarom wil je een parameter meegeven behalve dat de service moet starten ?En Laat ons even weten wat voor soort parameter
Cansu schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:50:
[...]

[...]
Ik wil meegeven -g ip address voor de lcfd service.
Dit is de Tivoli Endpoint service. De -g ip address wil ik specificeren om de gateway te laten vinden zodat de tivoli client zich kan registreren.

Viva la Netherlands!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:19

lier

MikroTik nerd

Het kan dus echt wel (zie ook mijn edit in de vorige reply):

Een oplossing...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

Topicstarter
lier schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:08:
Het kan dus echt wel (zie ook mijn edit in de vorige reply):

Een oplossing...
thnx we gaan even testen. Laat zo wel weten of dit idd werkt.

Viva la Netherlands!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Zoals je in de Windows Clients Policy kan lezen zien we die graag terug in je topic titel :)

Iig - als het over een XP of 2003 machine gaat, kan je met 'sc.exe start servicename' ook argumenten meegeven iirc :)

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

Topicstarter
Net getest maar lijkt niet te werken. Hij geeft tenminste geen error melding bij deze syntax:
net start lcfd /"-g ip address" maar krijg uiteindelijk wel de melding "no gateway" found.

Terwijl als ik dit doe via de computer management en daar de service start met de parameter -g ip address dit wel goed gaat.

het betreft inderdaad een Windows XP machine.

Ik ga me even verdiepen in sc.exe.

[ Voor 18% gewijzigd door Cansu op 14-06-2006 12:54 ]

Viva la Netherlands!

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:25:
Welke Windows versie gaat het hier over? Zoals je in de Windows Clients Policy kan lezen zien we die graag terug in je topic titel :)

Iig - als het over een XP of 2003 machine gaat, kan je met 'sc.exe start servicename' ook argumenten meegeven iirc :)
Als ik sc.exe icm met een argument gebruik krijg ik de melding dat de gateway een ander protocol gebruikt.. Deze melding komt in de lcfd.log
De syntax die ik gebruik is: sc.exe start lcfd "-g ip address"

Viva la Netherlands!

Pagina: 1