Ik zag zojuist op de bioware site een berichtje over Dragon Age:
Het kan nog altijd voor een nominatie voor de Vaporware award gaan natuurlijk!
Iedereen net zo benieuwd als ik? Baldur's Gate I+II vond ik echt de beste RPG adventures ooit, en ik had hoge verwachtingen van NWN. Die vond ik echter tegenvallen.
Ik hoop daarom dat DA een beetje erg veel op BG gaat lijken qua verhaallijn, besturing en interface.
Nu is het spel al in 2004 aangekondigd geloof ik, en er wordt nu gespeculeerd op een release datum van 2007: http://forums.bioware.com...tml?topic=484794&forum=84Dragon Age™ is a blockbuster fantasy role-playing game set in a vast new world created by BioWare.
Your adventures will take you across the kingdom of Ferelden. Explore blood-soaked battlefields, ancient forests and intriguing urban settings. Resist the corrupting power of magic as you discover the abandoned wizard's tower; then descend into the halls of a dwarven kingdom. But beware! Dwarven politics may prove as deadly as their blades. This is a world as real as our own, but where the dark allure of magic ultimately shapes every facet of society. It is a world where willpower and cunning can claim a kingdom!
Explore Dragon Age through a deep, cinematic storyline. Choose how you interact with the other inhabitants of the world: your interactions will influence how this immersive world changes in reaction to larger-than-life world events. Build a party of unforgettable companions you can befriend, romance, or simply exploit. Engage in tactically challenging, party-based combat against a cast of diverse opponents. In Dragon Age you will uncover hidden magic, battle horrific creatures, and challenge power-hungry nobles.
Het kan nog altijd voor een nominatie voor de Vaporware award gaan natuurlijk!
Iedereen net zo benieuwd als ik? Baldur's Gate I+II vond ik echt de beste RPG adventures ooit, en ik had hoge verwachtingen van NWN. Die vond ik echter tegenvallen.
Ik hoop daarom dat DA een beetje erg veel op BG gaat lijken qua verhaallijn, besturing en interface.
![]() |
![]() |
| Wat links en previews: |
| Q&A met Bioware @ IGN |
| Interview (video) met Bioware (2006) |
| Preview @ Gamespy |
| Informatief artikel @ GameBanshee |
| Volgens het artikel op GameBanshee kan je zelf kiezen hoe het verhaal begint, en is dit van grote invloed op het verloop van het spel. Klinkt best revolutionair. En als dat het niet is, zal dit de herspeelbaarheid natuurlijk ten goede komen. |
Nog een quotje:
|
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 08:40 ]