Toon posts:

Corsair CMX geheugen heeft geen serial?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x1GB dimm 184pin ddr400 pc3200 Corsair cmx1024-3200 gekocht (bij een particulier bedrijf)

Volgens Everest hebben de geheugendimmetjes geen serial. Everest herkent ze beide als cmx1024-3200 (module naam). Op de dimmetjes/heatspreaders zelf staan dezelfde serial nummers.

Mijn vraag nu: Kan het zijn dat XMS geheugens geen intern serial nummer hebben? En kan het dan dat de Corsair stikker op de heatspreaders hetzelfde serial nummer weergeven? Betekent dit dat het een "dualchannel"/Twinx setje is? Ik dacht namelijk dat een TWINX setje in everest met twinx1024-3200 wordt aangegeven.

Kan iemand met een Corsair XMS/cmx setje kijken of dit ook bij hem/haar is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 09:39 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Als er een serial op staat, dan zijn het gewoon normale chips. Dat everest ze niet uit kan lezen is vrij normaal, die kan wel meer niet uitlezen.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik heb dezelfde modules en inderdaad geeft Everest geen serialnummer evenals CPU-Z. De modulenaam wordt echter wel weergegeven toch? Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Helemaal niet als ze ook qua timings goed lopen.
Verder bestaan er geen fysieke TWINX-modules voor zover ik weet. Hoogstens 2 CMX-modules die samen getest zijn. :)

[ Voor 21% gewijzigd door _the_crow_ op 14-06-2006 09:32 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
maar het rare is dus dat de stickers op beide modules dezelfde serial aangeven. Het lijkt me dat als het een Twinx setje is dat deze toch verschillende serials (wel opeenvolgend) moet hebben? Of is dat normaal bij Corsair XMS geheugen?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:38:
maar het rare is dus dat de stickers op beide modules dezelfde serial aangeven. Het lijkt me dat als het een Twinx setje is dat deze toch verschillende serials (wel opeenvolgend) moet hebben? Of is dat normaal bij Corsair XMS geheugen?
Je bedoelt zoals hier op dit plaatje? Want daar zie ik geen serial op in ieder geval. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/skrivelser_img/371/twinx.jpg

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
er staat toch een serial? 0304081?
Ik heb zo'n zelfde soort nummer maar dan nog met -0 erchter.
Of is dit dan geen serial? De particulier van wie ik het gekocht heb, zei namelijk dat dat wel de serial nummers waren...

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:47:
er staat toch een serial? 0304081?
Ik heb zo'n zelfde soort nummer maar dan nog met -0 erchter.
Of is dit dan geen serial? De particulier van wie ik het gekocht heb, zei namelijk dat dat wel de serial nummers waren...
Hmm, ik had voor ogen dat die serials een stuk langer waren. Maar ik zat via google te zoeken en daar dachten mensen dat het wel het serialnumber was. Niet dat het veel uitmaakt op zich. :)

Verwijderd

Topicstarter
omdat beide serial nummers hetzelfde zijn, vind ik dat een beetje vreemd. Maar ja, in principe maakt het niet veel uit ja. Alleen ik was een beetje bang dat het fake modules waren, of tenmnste fake serials.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:07:
omdat beide serial nummers hetzelfde zijn, vind ik dat een beetje vreemd. Maar ja, in principe maakt het niet veel uit ja. Alleen ik was een beetje bang dat het fake modules waren, of tenmnste fake serials.
Ik heb nog wat verder gekeken en het zijn zogenaamde 'lot codes' en die horen sowieso bij TWINX-modules hetzelfde te zijn. Zie ook: Corsair Support Forums: How to Read the Memory Label!

Dus ze zien er authentiek uit van de buitenkant (heatspreader). Wat natuurlijk niks over de chips zelf zegt. Maar als ik jou was, zou ik die er op laten zitten en gewoon proberen de timings te halen die voor deze modules staan. Je kan in ieder geval met een gerust hart slapen. :P

Pagina: 1