[XP] Redundante server machine

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 12:56
Voor een server toepassing ben ik op zoek naar een stukje software wat het volgende mogelijk maakt:
- 2 servers draaien in mirror dezelfde content, de primaire server zorgt in eerste instantie voor alle communicatie met de clients
- Mocht de eerste server wegvallen (wat voor rede dan ook) dan neemt de tweede server het werk over. Hiervoor moeten wat services gestart worden en de content uiteraard gelijk zijn.
- Na vervanging van de eerste server (of andere oplossing van het probleem) schakelt het systeem (al dan niet handmatig) terug naar de originele situatie.

Om vragen te voorkomen: ik kan/wil even niet ingaan op de exacte toepassing of applicaties die moeten draaien. De software moet zo generiek zijn dat het eigenlijk niet uitmaakt wat je verder aan het doen bent, de tweede machine moet gewoon een exact spiegeltje zijn. Wat ik nodig heb is een duwtje in de goede richting, want ik kan zelf niet zoveel vinden wat geschikt is voor XP; voor 2003S is er wel vanalles te vinden. Dus als er iemand wat voorbeeldjes heeft van dit soort software, graag!

[ Voor 8% gewijzigd door jsiegmund op 14-06-2006 09:09 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:54
Je heeft niet aan wat voor een applicatie het is? het maakt nog al uit of het een File, Database, Website of service is. Ik denk dat je maar eens moet kijken naar Double-Take
Aangezien je niet alle te veel informatie geeft, kijk hier eens naar. Of het ook op WIndows XP werkt, wel vraag je eerst maar eens af wil je zo'n applicatie wel draaien onder XP......

• jsiegmund
XP is geen keuze maar een must (helaas). Qua applicaties kan ik melden dat het om een softPLC en database applicatie zal gaan. Het softPLC systeem werkt real-time in een laag die nog onder Windows zit, dus dat maakt het allemaal niet veel gemakkelijker vrees ik.

Misschien een domme gedachte, maar zou een netwerk oplossing geen idee zijn? In de vorm van een router die poort A gebruikt en de data spiegelt naar poort B. Alleen de aansturing die terugkomt vanaf poort B moet vervolgens genegeerd worden (aangezien poort A dat regelt als primaire machine). Pas wanneer poort A wegvalt krijgt poort B volledige prioriteit.

Het is maar een hersenspinseltje.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:54
Een applicatie die onder Windows zit? Hoe bedoel je dit? Is het een services of zo iets?

Via het netwerk denk ik van niet. Zal waarschijnlijk niet werken. De Database, wat voor een database is dit precies? Je moet kijken of je daar iets mee kan doen. Waarschijnlijk toch iets van replicatie software, maar dit draaid bijna altijd alleen maar op een Server platform.

Wat jij wilt wordt meestel niet ondersteund door professionele software op Windows XP. Windows XP is een desktop OS geen Server OS.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Ik ben absoluut geen voorstander om zoiets onder XP te zetten maar die keuze ga ik natuurlijk niet maken.

Je zou kunnen denken om er een 2e netwerk kaart in de pc's te stoppen en die rechtstreeks op elkaar aan te sluiten. Je zal dan zelf een soort controle moeten maken om te zien of je applicatie werkt.

Als het echt op zo'n laag nivo werkt als je zegt zullen er geen standaard oplossingen zijn. Als het een service onder Windows is kan je dit eenvoudig controleren of die draait, of de service vast gelopen is moet je op applicatie nivo een controle gaan uitvoeren.

Als je een goede controle hebt kan er voor kiezen de productie netwerk kaart in of uit te schakelen in geval van problemen.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 20:48
Misschien een linuxmachine voorzetten met ultramonkey...
Dan heb je natuurlijk weer opnieuw een single point of failure...

2 linux machines voorzetten dan maar ;-)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• jsiegmund
Andere applicatie werkt real-time. D.w.z. dat de processor daarvoor gebruikt wordt (aangezien windows niet real-time is) en de processortijd die over blijft (pauzes tussen cycli) is dan alsnog voor Windows (interfacing).

Het idee van een machine ervoor was ook al in me opgekomen, maar dan verplaats je inderdaad het probleem. Ik heb van Double Take maar een demo aangevraagd aangezien ik niet duidelijk terug kan vinden of dat nu wel of niet op XP werkt. Anders wordt het inderdaad zelf iets in elkaar hobbyen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

iCe01 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 08:42:
Andere applicatie werkt real-time. D.w.z. dat de processor daarvoor gebruikt wordt (aangezien windows niet real-time is) en de processortijd die over blijft (pauzes tussen cycli) is dan alsnog voor Windows (interfacing).
Ja maar, dat windows niet real-time is betekent dat alle applicaties ook niet real-time zullen zijn. Het werkt niet in de trant van "de applicatie is real-time en windows draait er wel omheen". Nee, als Windows vindt dat het iets moet doen dan doet het dat ook en zal alle applicaties die draaien gewoon negeren.
Ik heb van Double Take maar een demo aangevraagd aangezien ik niet duidelijk terug kan vinden of dat nu wel of niet op XP werkt.
Dat staat op de website van Lyonware: XP, NT3.5 en 98/95 zijn not supported.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 15-06-2006 10:22 ]

Signatures zijn voor boomers.

• jsiegmund
Maasluip schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 08:56:
[...]
Ja maar, dat windows niet real-time is betekent dat alle applicaties ook niet real-time zullen zijn. Het werkt niet in de trant van "de applicatie is real-time en windows draait er wel omheen". Nee, als Windows vindt dat het iets moet doen dan doet het dat ook en zal alle applicaties die draaien gewoon negeren.
Pfff, hardnekkig zijn jullie hoor. Geloof me nu a.u.b. gewoon dat dat prima kan, of ga anders fijn Googlen. Aan zulke antwoorden heb ik niks, sorry.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 15:57

No13

/me was here

iCe01 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:01:
[...]

Pfff, hardnekkig zijn jullie hoor. Geloof me nu a.u.b. gewoon dat dat prima kan, of ga anders fijn Googlen. Aan zulke antwoorden heb ik niks, sorry.
Als je gewoon even een bron vermeld gelooft iedereen je meteen :)

http://itcofe.web.cern.ch.../PLC/SoftPLC/welcome.html
Pagina: 1