[XP] Vista protected files

Pagina: 1
Acties:

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 21:31
Hoi ik heb vista 64 bit geprobeerd en nu ben ik het wel een beetje zat :P
Dus ik heb de boot gefixed, alleen nu ik in windows XP zit ik kan de vista bestanden (windows dir, program files, user files etc) niet verwijderen.

Opstelling: C: (XP) 30gb , D: (Vista) 170gb

Formatteren zou natuurlijk de gemakkelijkste oplossing zijn maar helaas heb ik teveel data op de D: staan om fatsoenlijk te backuppen (zo'n 100gb).

Is er een manier om die vista zooi te unprotecten ofzo?

User Error -- Please Replace User

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je zou een dosdikkete kunnen proberen.. :)
Of misschien via een Linux Live CD.

Kun je trouwens niet via rechtermuisknop > eigenschappen > beveiliging jezelf rechten geven op die mappen?

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 16:49
nee, dat gaat niet lukken, je hebt geen rechten op die bestanden (iets in ntfs ofzo?)
Ik zou met partition magic oid proberen die vista partitie te verkleinen en een nieuwe aan te maken. Zo kun je langzamerhand op die nieuwe partitie je data backuppen

Gaat wel veel werk zijn :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens misschien met te vertellen wat er gebeurt als je die directories toch probeert weg te gooien? :)

Verwijderd

Eigenaar worden van een bestand of map doe je zo:

http://support.microsoft.com/?kbid=308421

wellicht lukt het dan

• Ikke_Niels
De preciese melding is bij het weggooien is
"Kan xxx niet verwijderen. De toegang is geweigerd."
"Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is"

Ik heb nu handmatig zo'n beetje de helft weten te dumpen maar de rest is dus beveiligd...
Maar die live cd is geen slecht plan, ff ubuntu binnenhalen :)

Ps. De tab beveiliging is niet te vinden (en daarbij zit ik in administrator dus zou dat ook niet heel logisch zijn).

[ Voor 42% gewijzigd door Ikke_Niels op 14-06-2006 12:53 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij gaat een linux live-cd ook niet veel helpen, want bij NTFS heb je onder Linux voor zover ik weet geen schrijfrechten.

Ik heb zelf dit probleem ook wel eens gehad met een Vista Beta. Ik weet alleen niet meer of het me gelukt was om de bestanden te verwijderen. Ik weet wel dat het een erg gekl**t was. Je moet iig proberen om 'take ownership' te doen voor die bestanden en dan ook alle subdirectories, want daar begon ie bij mij aldoor over te zeuren.

• Ikke_Niels
Hmm ik kom er net achter dat ik de files wel kan verplaatsen, maar alleen op de D: schijf dus ik heb nu alles in de map "delete" gedumpt, het geeft wat meer overzicht maar geeft de ruimte nog niet... I'll keep searching :)

[Update]
Ik kwam er achter dat "eenvouding delen" uitmoest om de tab beveiliging te zien
De mappen zijn van een "onbekende account" {S123139sdas9131.....} ofwel vista heeft zichzelf goed hierin verweven... ik ben al eigenaar volgens mijn weten (overdragen ging vlekkeloos) maar dat heeft niks geholpen...

[ Voor 44% gewijzigd door Ikke_Niels op 14-06-2006 13:14 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit staat gewoon allemaal in de Windows Clients FAQ ? :)

• Ikke_Niels
Klopt staat erin maar take ownership werkt dus niet....

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Want ik heb nu ook een kennis die hier mee zit... Echt super is het niet. Zit toch iets strakker in elkaar dan in de NT5 famillie.

Verwijderd

Unlocker al eens geprobeerd?
Pagina: 1