[XP] Recovery cd met ander serienummer ?

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb een Acer laptop vorig jaar gekocht.
Daarop staat Windows XP Home NL voorgeinstalleerd, met onderop de laptop een serienummer op een Microsoft-sticker.

Nu ging ik Windows opnieuw installeren met behulp van de recovery cd's van Acer, die bij mijn laptop zijn meegeleverd. Alles geinstalleerd en werkt...klaar.

Maar wat ik ontdekte is dat het serienummer (gecontroleerd met keyfinder) die door de recovery-cd's is geinstalleerd totaal anders is dan het serienummer van de Microsoft sticker achterop mijn laptop.

Welke serienummer moet ik nu serieus nemen ?
Ik wil XP legaal houden. Ik heb niet hoeven activeren, dus weet ook niet of het serienummer legaal is.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 21:03
Je kan het best het microsoft nummer nemen. Echter misschien dat als je microsoft belt, ze dit probleem herkennen en je beter kunnen adviseren?

• MuTTLeYs
Ja ik zal Microsoft morgen ook wel even bellen.
Die zijn er nu niet denk ik.

Bedankt voor je antwoord !!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Anders download je ff het diagnose tooltje bij Microsoft :) Die geeft zo aan of je een Genuine kopie hebt, zo niet, klop je met het keychange tooltje van MS even die andere code er in.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MuTTLeYs
limoentje schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:40:
Anders download je ff het diagnose tooltje bij Microsoft :) Die geeft zo aan of je een Genuine kopie hebt, zo niet, klop je met het keychange tooltje van MS even die andere code er in.
Ik heb het diagnose tooltje gebruikt en die zegt:
"Hartelijk dank voor het uitvoeren van de Windows Validation Assistant. De Windows-productcode die u hebt opgegeven, is geldig."

Het serienummer is dus toch geldig.
Zou het verkeerde Certificaat van Echtheid stickertje op mijn laptop geplakt zijn ?
Of de verkeerde recovery-cd's meegeleverd ?

Wel vreemd, maar ja, gelukkig een legale windows.

Verwijderd

Is normaal, vaak worden XP cd-roms voorzien met een recovery key. In iedergeval was het bij de mijne het geval.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:13
MuTTLeYs schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:45:
[...]

Ik heb het diagnose tooltje gebruikt en die zegt:
"Hartelijk dank voor het uitvoeren van de Windows Validation Assistant. De Windows-productcode die u hebt opgegeven, is geldig."

Het serienummer is dus toch geldig.
Zou het verkeerde Certificaat van Echtheid stickertje op mijn laptop geplakt zijn ?
Of de verkeerde recovery-cd's meegeleverd ?

Wel vreemd, maar ja, gelukkig een legale windows.
Da's niet vreemd, dat is bij elke grote laptop -en desktop fabrikant zo. Alle systemen worden voorzien van een voor de fabrikant unieke key, die niet gecativeerd hoeft te worden. COA zit er alleen voor licentie technische redenen.
Pagina: 1