Toon posts:

Vcore schommelt erug hard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al een tijdje mijn opteron 144@ 2.9gz stock vcore, wanneer ik soms een spel start/speel reboot mijn pc. Ik kijk dan naar de vcore lijn en deze schommelt van 1.36 naar 1.47 terwijl deze in de bios op 1.4 staat ingesteld |:( . Nu denk ik dat de reden van reboot is dat mijn vcore ineenzakt door meer voltage gebruik van mijn graka (die ook oc'ed is). Ben ik nu zeker( toch grotendeels) dat wanneer ik een nieuwe voeding koop, mijn probleem is opgelost? Ik gebruik momenteel een chieftec 340 watt (oud model). Ik walg hiervan want dit is volgens mij ook het probleem waarom ik niet hoger graak dan 3.17 ghz...

Opteron 144
Msi k8n Neo4
x800gto² @ 570/610
2*512mb ocz

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Clock de handel eens lager en kijk of je VCore dan stabieler is ... zo ja, dan is je PSU gewoon te zwak voor je systeem.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:37:
Nu denk ik dat de reden van reboot is dat mijn vcore ineenzakt door meer voltage gebruik van mijn graka (die ook oc'ed is).
jaja....dus je graka gaat opeens 13v ofzo gebruiken ipv 12 ;)

Misschien dat het totaale wattage wel voldoende is voor je systeem maar het Amperage op de Vlijnen te zwak is ervoor.
Zoals je zelf al netjes aangeeft heb je een nForce 4 moederbord en daarbij worden toch wel 24-pins PSU's aangeraden( al werken krachtige A-merk PSU's ook gewoon uitstekend), mede omdat deze aan de nieuwste ATX eisen voldoen ( 2.03 toch ?) en deze eisen gewoon meer Amps op de lijnen hebben, en ik dacht 2 12v lijnen (daar trekt als het goed is je mobo de Vcore vanaf.)

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 13-06-2006 23:08 ]

Gabriël AM5

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik heb hier n moederbord met 'Cool 'n Quiet' van AMD, als je daar op 100% processorgebruik zit stijgt de Vcore ook. Waarschijnlijk zullen diehard-overklokkers zo'n functie wel uit hebben staan, maar je weet maar nooit... ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij is een beetje schommelen wel normaal, mijn Vcore is ook niet altijd precies het voltage wat ik in de bios ingesteld heb.

Het kan best zijn dat je voeding iets te weinig kan leveren bij volle belasting.

Misschien dat je even van iemand een voeding kan lenen om te zien of het probleem er dan nog is voordat je een nieuwe koopt.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Schommelen is idd wel normaal, maar zo extreem lijkt me neit gezond :P

btw...als je bij Leiden in de buurt woont heb ik wel ff een testvoeding :)

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ligt het probleem ergens bij de leeftijd van de voeding, deze is al makkelijk 4 jaar oud (zat bij de eerste serie van de dragon maxi tower, chieftec).

Ik woon jammer genoeg niet bij leiden, ben belg :), ik denk dat het maar tijd wordt voor een nieuwe en zwaardere voeding.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je nu gewoon een goede 450watt of sterker aanschaft kan je die bij de volgende upgrade over een aardig tijdje gewoon weer gebruiken.

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-02 13:11

meddle

:o

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:37:
Ik draai al een tijdje mijn opteron 144@ 2.9gz stock vcore, wanneer ik soms een spel start/speel reboot mijn pc. Ik kijk dan naar de vcore lijn en deze schommelt van 1.36 naar 1.47 terwijl deze in de bios op 1.4 staat ingesteld |:( . Nu denk ik dat de reden van reboot is dat mijn vcore ineenzakt door meer voltage gebruik van mijn graka (die ook oc'ed is). Ben ik nu zeker( toch grotendeels) dat wanneer ik een nieuwe voeding koop, mijn probleem is opgelost? Ik gebruik momenteel een chieftec 340 watt (oud model). Ik walg hiervan want dit is volgens mij ook het probleem waarom ik niet hoger graak dan 3.17 ghz...

Opteron 144
Msi k8n Neo4
x800gto² @ 570/610
2*512mb ocz
Valt best mee hoor, er zijn borden die veel erger schommelen, dat schommelen komt trouwens vaak door het moederbord, je kunt dit tegengaan met een vdroopmod, maar vaak helpt dat niet bij je OC. (ziet het p4p droopmod topic op dit forum)

specs PC

Pagina: 1