Toon posts:

PC op zwart beeld na mix van ddram geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag had ik een upgrade gekocht voor mijn ram aangezien spellen wat trager begonnen te draaien :P Nu heb ik 1 gigabyte DDR RAM 400mhz aangeschaft en gevraagd bij de local shop of deze te mixen was met mijn huidige ram ( Kingston 512MB ddr 400mhz en Crossair 512 MB ddr 400mhz ) hij zegt dat het geen probleem zou moeten opleveren mits mijn moederbord het ondersteund, en aangezien hij de mix van crossair + kingston accepteer zag de verkoper geen probleem.

Ik eenmaal thuis gekomen en deze geheugen erin geprikt wil ik mijn pc opstarten, en wat blijkt hij geeft 3 korte piepjes achter elkaar. Standaard gedachten gaat uit naar een videokaart probleem, maar dat is niet mogelijk aangezien deze gewoon werkt met de mix van kingston + crossair. Ik het module er weer uit gehaald en de mix van kingston + crossair ( 512mb bijde ) erin en pc start gewoon op zonder klachten.

Daarna heb ik allerlei mixen geprobeerd van kingston 1gb met kingston 512mb pc starte op zonder problemen, dit is ook de staat waarin ik deze topic typ. Doe ik kingston 1gb met crossair 512mb geeft de pc 3 korte piepjes. Doe ik de oude situatie met crossair 512 en kingston 512 levert dit echter geen probleem op.

Het vreemde is wel dat als de 3 piepjes zich voordoen met alle 3 de ram modules start de pc wel gewoon op hij schakelt zich niet uit of stopt met het opstarten. Als moederbord gebruik ik een MSI K8 Neo deze support max 2gb echter zie ik zelf hiervan geen probleem aangezien ik me aan het limit van deze board hou. Ik heb echter ook met een andere videokaart geprobeerd maar dit levert dezelfde resultaat op 3piepjes met een combo van kingston 1gb ram + 512 van crossair. ( Videokaart Nvidia 6800LE 128mb )

Nu ben ik echter radeloos en vroeg me af of jullie me kunnen helpen om dit probleem op te lossen, ik zou graag met 2gb willen werken ipv de 1gb of 1.5gb waar ik nu op draai.

Groet,
Patrick

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou een bios update kunnen proberen, misschien dat de ondersteuning voor RAM dan iets beter is waardoor het wel werkt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Lees bovenstaande nog eens goed door, met name het stukje over welke info nodig is als je het over RAM problemen gaat hebben. Zowel de hoeveelheid als de nauwkeurigheid van wat je hier vertelt is zodanig dat we hier niets over kunnen zeggen, te meer omdat je helemaal niets over je moederbord en de lijst van ondersteunde chips/DIMMs daarvan zegt. Begin eens met dat alles voor jezelf op een rij te zetten :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.