[Flash] link naar PDF save-as

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Na nogal wat zoekwerk kan ik maar niets/weinig vinden over mijn volgend probleem:

Ik heb een flash swf met daarin een button. Die button verwees eerst naar url/test.pdf. Echter wil ik niet dat de PDF rechtstreeks in een nieuw venster oid opent, maar dat men netjes de keuze krijgt om de pdf te openen of op te slaan. Via een extra pagina bestand.aspx roep ik via een id een bepaalde pdf op. Als ik nu in de swf op de button de volgende link zet: bestand.aspx?id=1 dan krijg ik in IE na klikken een foutmeldingspagina (kan pagina niet weergeven). Als ik echter met de muis naar de adresbalk ga en op enter duw, krijg ik WEL het kleine venstertje met de keuze openen/saveas. In firefox werkt t wel gelijk na klikken op de button in de swf.

Als ik in de getURL niet _blank maar _self zet, werkt het wel, maar krijg ik IE "internet explorer blocked this site from downloading..."

Heeft iemand hier meer leesvoer voor me of de juiste zoektermen, kan er maar niets over vinden...

[ Voor 8% gewijzigd door Vinzzz243 op 14-06-2006 09:53 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ehm, je legt het probleem heel duidelijk uit, maar dan moet je toch ook wel doorhebben dat het probleem wellicht in bestand.aspx?id=1 zit. Wat voor headers gebruik je in dit document om gebruikers de optie te geven om het bestand op te slaan?

En heb je het alleen bij dat ene bestand of bij meerdere?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Vinzzz243
Er is toch niets mis met bestand.aspx? Als ik in html precies dezelfde link ernaar leg, werkt t wel. In Firefox werkt t ook via de flash link.

Headers .Net:
code:
1
2
Response.ContentType = "application/pdf"
Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=" & System.IO.Path.GetFileName(strFilename))

Ik lees op verscheidene pagina's dat het een security issue is van IE. Heb jij dit zelf wel werkend ergens?

[ Voor 7% gewijzigd door Vinzzz243 op 14-06-2006 10:25 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ah, je hebt het over de security settings in IE.

Ik heb nl. noooit show PDF in IE en FF aan, dus ik krijg in principe altijd de file ter download aangeboden (dacht dat het ging om het forceren van downloaden).

Je gebruikt de standaard getURL of gebruik je daarin JS die weer naar je pagina verwijst?

Wellicht vind je hier nog wat: http://weblogs.macromedia...5/08/new_flash_8_pla.html

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Overigens wordt _blank door IE SP2 (en dus high security settings) ook gezien als een popup en wordt de content geblocked.

De files zijn ook op hetzelfde domein aanwezig?

edit:

En nog iets wat m'n browser te binnen schiet ;)

http://groups.google.com/...=2&hl=en#b496b90a8d4ad9ca
http://groups.google.com/...=9&hl=en#22298af6ed7f80e4

[ Voor 56% gewijzigd door BtM909 op 14-06-2006 10:53 ]

• Vinzzz243
Ik wilde eigenlijk geen javascript gebruiken. Weet nl niet wat er gebeurt als men wel flash heeft (aanstaan) maar geen javascript. Dan kan men dus nooit de pdf inzien?

De pdf staat op hetzelfde domein, gewoon in ander mapje.

Ik wil dus inderdaad forceren dat de pdf niet in een browservenster opent, maar dat men netjes de melding krijgt: openen/ save as.

Wanneer ik in flash getURL(bla, _blank) gebruik, krijg ik de "kan niet weergeven" pagina te zien (wel met de juiste link in de adresbalk). Als ik _self gebruik en de "IE blocked" melding accepteer, doet de link wat hij moet doen: meteen de save-as dialog tonen...

• Vinzzz243
niemand ? ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Vinzzz243 op 15-06-2006 09:45 ]

• Vinzzz243
bescheiden kickje :X

Niemand die me kan vertellen hoe ik direct in flash een saveas dialog kan openen ?
Pagina: 1