Toon posts:

[advies] PC upgraden (wordt zo'n beetje nieuw systeem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen,

Ik ga mijn computer compleet vernieuwen, mn moederbord doet het voor de helft, etc.

Er blijft in:

Maxtor 80GB HDD (details volgen nog)
Raid 0 S-ATA 2x80GB HDD
Tagan tg480 voeding
Een montage kaart (details volgen ook nog)

Er gaat in:

asus a8N32 SLI Del (212 euro)

AMD x2 4400+ (499,-)

2x Kingston ddr 400 1GB (2x 105)

Asus X1600GT 128mb (175 euro)

Advies? Zijn er misschien iets goedkopere dingen die ongeveer net zo goed zijn? Ik heb wel nu een computer nodig, ik kan niet meer weken wachten. Tips voor HDD misschien?

Het is dus een last-minute check, of dit allemaal het geld waard is! Het is voor een goede montage pc, veel renderwerk met hoge resoluties, moet gewoon normale tijd mee gaan (2 jaar nog wat) en ik speel niet echt dikke games erop, maar het zal vast wel voorkomen dat dat nog gaat gebeuren.

Alvast bedankt!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:59
Dat het een last-minute check is is te zien ja... :P
Verder zou ik voor een AMD Athlon X2 4200+ gaan, minder cache maar dat merk je vooral aan de prijs en (bijna) niet aan de snelheid :)

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-02 05:59
Ik zou de compatabiliteit van de Maxtor HDD's i.c.m. de NForce4 chipset in de gaten houden. Mogelijke vervangers zou de Seagate 7200.10 series kunnen zijn.

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb in mijn pc een Nforce 4 kaartje en 6 Maxtor HD's vanaf 5 jaar oud tot nu... Nergens last van, ik snap alle gedoe erom ook totaal niet dus.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
gabiballetje schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:21:
Ik heb in mijn pc een Nforce 4 kaartje en 6 Maxtor HD's vanaf 5 jaar oud tot nu... Nergens last van, ik snap alle gedoe erom ook totaal niet dus.
Ja en als jij nou leest dan geld dit als het goed is alleen voor de Maxtor Max 10 & 11 en maxline

[ Voor 3% gewijzigd door lvrijn op 13-06-2006 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok die 4200 is goed advies. Maar wat is er aan de hand met die harde schijven? (Ik ben een leek, ik kan het niet echt volgen).

Maar verder is het gewoon een fatsoenlijke PC als ik het begrijp, en als de HDD's geen problemen geven dan is alles in orde?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er bestond een probleem met de nForce 4 chipset en Maxtor Diamondmax 10 & 11 harde schijven. Dit probleem is in de nieuwe revisies echter opgelost dus dat zou geen obstakel meer mogen zijn.
Pagina: 1