Hoe moet ik internet krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb vandaag een Dell-pc binnen gekregen, allemaal leuk en aardig, maar hoe krijg ik internet-verbinding?! Ik heb al vanalles geprobeerd, maar aangezien ik het telefoonnummer van mijn internet-provider (= Het Net) niet weet kan ik dat ook niet invullen. Heb al papieren van mn vader gehad, maar daar vind ik niks op.

Wie kan deze leek (ja meisje he :D) helpen? Alvast bedankt!

Samsung Galaxy Note 3

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het inbelnummer van Het Net is 06760-01505 als ik het me goed herinner.

Of wil je het nummer van de klantenservice weten?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Sterretje6
  • Niet online
Tnx!

Moet dat met of zonder streepje? En met of zonder netnummer of een 1 ervoor?

Samsung Galaxy Note 3

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Als je ADSL hebt van Het Net, moet je geen inbelverbinding maken he? :) Als je gewoon een inbelabonnement hebt, dan klopt het bovenstaande nummer. Zonder het streepje trouwens.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat moet zonder streepje.

Ik vulde 06760 in als zijnde het netnummer, en dan 01505 er achteraan.

Ik heb het trouwens even gecontroleerd op hetnet.nl, en het nummer klopt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Sterretje6 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:03:
Tnx!

Moet dat met of zonder streepje? En met of zonder netnummer of een 1 ervoor?
streepjes zou ik weg laten, maar dat maakt niet uit.
Het netnummer zit er al bij. Dit is eigenlijk gewoon een 06* nummer. En meer dan tiencijfers (nostalgische herinnering naar een oude reclame slogan: "even tot tien tellen") kan je niet telefoneren.
Alleen als je wellicht nog eerst een buitenlijn moet aanvragen met een 1 of een 0.

Of je die buitenlijn moet aanvragen weet je snel genoeg, want dat kan je merken als je normaal een telefoonnummer in toetst en probeert te bellen naar iemand, dat je eerst een 0 of 1 moet draaien.

Stille hint ;) Zo'n modem is niets meer dan een normale telefoon met een zooi extra dingetjes erop... ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Sterretje6
  • Niet online
Moet elke pc een eigen modem (wat dat ook mag zijn) hebben voor internet? Want volgens mij zei mn vader dat ik geen eigen modem heb.

Werkelijk niks lukt me met invullen om ook maar iets van verbinding te krijgen. Ik ben echt bijna wanhopig! :(

Samsung Galaxy Note 3

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Het belangrijkste is weten wat je precies wel hebt en wat niet, en wat je wel nodig hebt, en wat niet.
Hoe kun je een abo hebben bij HetNet, maar geen modem ?
Die zal toch meegeleverd zijn ? Of heb je nog een inbouwmodem nodig ?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
Mischien kan je ons wat meer vertellen over wat voor internet je hebt, we gaan nu wel van een ouderwetste inbelverbinding uit, maar of dit klopt haal ik niet uit jouwn verhaal :)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je een inbel abbonement hebt, heeft iedere pc een eigen modem nodig ja. Dan kan er wel maar één tegelijk internetten. of je moet weer het internet gaan delen, maar dan gaat het helemaal traag

Maar om wat voor internetverbinding gaat het hier nu? Inbellen, of adsl? Alleen bij inbellen heb je een inbelnummer nodig, bij adsl heb je een speciaal modem dat je moet instellen met een gebruikersnaam en wachtwoord.

edit:
Beetje traag, zal wel door de warmte komen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-06-2006 21:22 ]

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

wat heb je allemaal al geprobeerd, heb je de FAQ al gelezen?

Verwijderd

Waarom heeft nog niemand de vraag gesteld: Is er een telefoonlijn aangesloten op je PC? Als ik je vragen zo lees, dan hebben we hier te maken met iemand die niet erg veel weet van computers. In de nieuw DELL's zitten geen meer modems in. Die worden toch bijna niet meer gebruikt. Een netwerkkaart zit er standaard in. (meestal on-board) Daar past wel een telefoonstekker in, maar dat gaat niet echt werken.
Dus zoals zovaak: Geef meer informatie of schakel iemand in die weet waar hij/zij het over heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:25: Een netwerkkaart zit er standaard in. (meestal on-board) Daar past wel een telefoonstekker in (...)
Oh?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

(jarig!)
Ja, in een netwerkkaart past een telefoonstekker, het werkt alleen niet ;) Je krijgt hem er wel in gefrommeld ;).

De vragen aan Sterretje zijn of je een modem in je pc hebt?,of gebruik je een netwerkkaart?, en wat voor internet het is(telefoon of kabel/adsl?) De andere optie is dat je gebruik wil maken van een netwerkkaart,met netwerkkabel en een router (dit word meestal gedaan als er meerdere pc's op een netwerk of internetaansluiting aangesloten moeten worden). Het verschil tussen een telefoonstekker en een internetkabel is trouwens dat een telefoonstekker een stukje kleiner is dan een een netwerkkabel.

Dus leg ze even naast elkaar (de stekker die je pc in loopt, en de stekker die je telefoon in gaat ;)) dan weet je het zo. Dan pas kunnen we je verder helpen, want in het geval van een telefoonstekker moet je inderdaad met een inbelnummer werken, in geval van een router moet je dingen instellen op de router, en meestal niet op je eigen pc...En adsl en kabel steken weer anders in elkaar.

Ik hoop dat het helpt :)
Invisible_man schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:03:
Zijn overigens wel laptops waar er een poort inzit waar zowel de RJ45 (netwerk) als de RJ11 (telefoon) in kan (idd, twee maten in één poort).
Hey, ja, laten we het nog onderduidelijker maken :+ haha!

[ Voor 27% gewijzigd door HeepH op 14-06-2006 11:06 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Invisible_man
Zijn overigens wel laptops waar er een poort inzit waar zowel de RJ45 (netwerk) als de RJ11 (telefoon) in kan (idd, twee maten in één poort).

Verwijderd

volgens mij na al deze reactie snapt ze het nu helemaal niet meer denk ik ?

Vraagje sterretje :

Wat voor internet abbonement heb je aangevraagd ?
heb je linkje naar het desbetreffende abonnement ? maakt het wat makkelijker om je te helpen

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 11:16
No offense,

maar : !

ik moet opmerken dat ik dit wel grappig vindt, nu een vrouw komt met een zeer incomplete startpost wordt het wel getolereerd, is het een jongen met de zelfde kennis, wordt er gejankt dat er men eerst maar eens de FAQ moet gaan lezen.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:40
Willson schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:15:
No offense,

ik moet opmerken dat ik dit wel grappig vindt, nu een vrouw komt met een zeer incomplete startpost wordt het wel getolereerd, is het een jongen met de zelfde kennis, wordt er gejankt dat er men eerst maar eens de FAQ moet gaan lezen.
offtopic:
Mee eens, ik heb al een topicreport geschreven...

omniscale.nl

Verwijderd

No offense,

positieve discriminatie is toch toegestaan ?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

No offense,

Duh... Dames worden altijd voorgetrokken door tweakers...

Over de reden laat ik me niet uit.... Ik maak me namelijk ook schuldig aan B) :X

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:57
Ik zie dit topic ook eigenlijk nergens heen geen. Niet lullig bedoeld hoor, maar als je al niet weet wat een modem is of doet, dan krijgen we het hier echt niet voor elkaar om je via tekst hier op het forum uit te leggen hoe je alles moet aansluiten. Ik zou toch eens even kijken of er mensen in je omgeving zijn die je kunnen helpen. Daarnaast kan je contact opnemen met HetNet en eventueel de boel laten aansluiten.

Oh en om even stereotype tweaker te zijn:
Als nie te ver weg woont en een leuke meid bent dan kom ik 'm wel even aansluiten :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk1983 op 14-06-2006 11:26 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heephstan schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:02:
Ja, in een netwerkkaart past een telefoonstekker, het werkt alleen niet ;) Je krijgt hem er wel in gefrommeld ;).
Ja, en daar moet je dus mee uitkijken. Het zou niet de eerste netwerkkaart zijn die daardor sneuvelt.

Op een telefoonlijn staat namelijk een voltage van ik meen 60V. En dat is gewoon niet zo leuk om op je netwerkaart te zetten die daar niet zo goed tegenkan (met gevaar dat je die gewoon opblaast).

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:25:
[...]

Op een telefoonlijn staat namelijk een voltage van ik meen 60V. En dat is gewoon niet zo leuk om op je netwerkaart te zetten die daar niet zo goed tegenkan (met gevaar dat je die gewoon opblaast).
volgens mij is een analoge lijn echt geen 60 V , ik weet wel dat dit opgaat voor isdn dat was iets van 90, (maar dat weet ik niet precies meer, te lang gelden)

Maar sterretje ; , wat voor internet abbo heb je ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 11:34 ]

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 13:40
Mooi topic inderdaad. Maar hoe kan het dat je internet het niet doet en je wel op GoT kan posten?

• Invisible_man
Waarschijnlijk op de andere pc (van der pa?) die ze daar hebben en die wel op internet zit.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
No offense,

offtopic:
Goed onthouden als jij de volgende keer makkelijk een topic wil openen :P.

• Sterretje6
  • Niet online
Heephstan schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:02:

De vragen aan Sterretje zijn of je een modem in je pc hebt?,of gebruik je een netwerkkaart?, en wat voor internet het is(telefoon of kabel/adsl?) De andere optie is dat je gebruik wil maken van een netwerkkaart,met netwerkkabel en een router (dit word meestal gedaan als er meerdere pc's op een netwerk of internetaansluiting aangesloten moeten worden). Het verschil tussen een telefoonstekker en een internetkabel is trouwens dat een telefoonstekker een stukje kleiner is dan een een netwerkkabel.

Dus leg ze even naast elkaar (de stekker die je pc in loopt, en de stekker die je telefoon in gaat ;)) dan weet je het zo. Dan pas kunnen we je verder helpen, want in het geval van een telefoonstekker moet je inderdaad met een inbelnummer werken, in geval van een router moet je dingen instellen op de router, en meestal niet op je eigen pc...En adsl en kabel steken weer anders in elkaar.

Ik hoop dat het helpt :)

[...]

Hey, ja, laten we het nog onderduidelijker maken :+ haha!
Ik heb dus Het Net. Ik moet op de andere pc die hier al staat, iets aanklikken, dan gaat ie bellen naar 8, 48 ofzo en dan heb ik na een paar seconde internet. Ik heb dus niet meteen internet als ik mijn pc aanzet.

Volgens mij hebben we ISDN. En er loopt een wit stekkertje van mijn nieuwe pc, naar een wit stekkertje in de andere kamer, en dat stekkertje loopt weer naar een zwart doosje met het volgende erop: Power - Kanaal 1 - Kanaal 2 - pc - ISDN.
Power brand groen, ISDN is oranje. De rest brand niet. Maar vraag me niet of dat zwarte doosje een router is of een modem. Het is van KPN Telecom en er staat Webvox op.

Nog meer wat jullie moeten weten?

Samsung Galaxy Note 3

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-02 13:16
Ja, heb je een ISDN modem in je nieuwe pc, want een ISDN kabel in de netwerkkaart gaat niet zo goed...

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Invisible_man
ISDN werkt net zoals een gewoon telefoon-modem met inbellen. Mischien wel eens interresant voor jullie om eens naar een ADSL-abbonement te kijken, stukken sneller en niet zoveel duurder (bij gemiddeld gebruik)

• TakTiX
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

OOOOOOOOH ja,

je hebt adsl van hetnet met een USB moden, waarschijnlijk heeft je vader bij de computer nog een wit kastje van ericsson staan, of een groen of rood kastje van alcatel. Deze maakt verbinding met het internet. De makkelijkste oplossing voor dit probleem: Loop naar je locale computerboer
offtopic:
(waarom een dell kopen, alles wat je bespaart hebt, heb je nu al aan frustratie uitgegeven, maar goed)

en vraag om een ADSL modem-router, neem je wachtwoord en gebruikersnaam van internet even mee en vraag of hij dit even voor je instelt en uitlegt hoe je dit aan moet sluiten. Je Dell computer heeft de aansluiting er al voor, dus laat je deze niet slijten. De pc van je vader zou je even moeten nakijken

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

grote kans dat je de ISDN kabel hebt aangesloten op je netwerkkaart. AFAIK zijn die beiden RJ45. Welke Dell PC heb je dan kunnen we eens kijken wat erin zit. Maar als ik het allemaal zo inschat denk ik niet dat je het zelf aan de praat krijgt NOFI.
als je een pic plaatst wil waarschijnlijk een lokale tweaker je wel helpen

[ Voor 5% gewijzigd door TrailBlazer op 14-06-2006 11:50 ]

• Sterretje6
  • Niet online
En als ik de internetpagina open dan komt er een schermpje met gebruikersnaam en wachtwoord en: maak verbinding - Instellingen - offline werken.
Dan vul ik precies de gebruikersnaam en wachtwoord die mijn vader op papier heeft gekregen, en die hij zelf ook op deze pc gebruikt en klik ik op verbinding maken, maar dan doet ie het niet.

Maar de stekker van mijn pc gaat toch in een modem in de andere kamer?

[ Voor 56% gewijzigd door Sterretje6 op 14-06-2006 11:56 ]

Samsung Galaxy Note 3

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

omdat je geen modem in je pc hebt zitten gok ik zo.
@TakTiX denk je serieus dat ze hier ook maar iets van begrijpt

• Sterretje6
  • Niet online
Invisible_man schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:48:
ISDN werkt net zoals een gewoon telefoon-modem met inbellen. Mischien wel eens interresant voor jullie om eens naar een ADSL-abbonement te kijken, stukken sneller en niet zoveel duurder (bij gemiddeld gebruik)
Ik woon ergens waar adsl nog niet kan. Ofzo...IIG had mijn vader dat ook wel gewild, gewoon meteen internet als je je pc aanzet en niks extra's hoeven aanklikken, maar dat ging helaas niet.

En ik heb iid een wit kastje van Ericsson met: USB - ADSL - Data.

Samsung Galaxy Note 3

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:49

Pieroman

/me

Sterretje6 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:54:
[...]

Ik woon ergens waar adsl nog niet kan. Ofzo...IIG had mijn vader dat ook wel gewild, gewoon meteen internet als je je pc aanzet en niks extra's hoeven aanklikken, maar dat ging helaas niet.

En ik heb iid een wit kastje van Ericsson met: USB - ADSL - Data.
Eurrrr, je hebt geen ADSL met wel een Ericsson ADSL Router modem die over USB werkt? :D

Heb je niet toevallig een naam van je Het Net abo of een link ervan, lijkt me namelijk sterk dat je gaat inbellen als je ook een ADSL modem hebt staan

[ Voor 3% gewijzigd door Pieroman op 14-06-2006 12:06 . Reden: Foutje ]

• Invisible_man
Ik woon ergens waar adsl nog niet kan.
Dat werd ook gezegd over het gebied waar ik zat, maar heb het onderhand wel al anderhalf jaar. Vraag dus eens rond bij jou in de buurt of andere mensen het wel hebben, internet providers werken vaak met te oude informatie (postcode checks ed)..

Verder kan je natuurlijk ook kijken voor breedband internet via de kabel.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://pmg.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/USBmodemsamen.gif

Deze witte? Dat is inderdaad een adsl modem, maar als zoals je schrijft geen adsl mogelijk is in je omgeving hoe kom je daar dan aan? Als deze per post is bezorgt door hetnet heb je wellicht wel adsl maar het aansluiten van het signaal kan soms een aantal dagen op zich wachten. ADSL is trouwens eigenlijk in praktisch heel nederland te krijgen. Als je een kastje hebt gekregen heb je denk ik toch adsl.

Als je toch geen adsl hebt en wel een telefoonmodem in je pc hebt (achterkant van de pc zoeken naar telefoon of line in. Doe daar een telefoonkabel in. Maar maak inderdaad niet de fout de verkeerde kabel in de verkeerde aansluiting te doen.

( Weet je niet zeker of je telefoonkabel werkt test de telefoonkabel met een oude telefoon door te bellen of hij werkt.)

Ik denk trouwens dat je vader gewoon adsl heeft op zijn pc. Als hij maandelijks meer dan 5 euro vaste kosten betaald voor het abonnement dan is het adsl. Er kan maar een pc tegelijk op een adsl modem of het is een multi pcmodem wat ik niet denk. Wellicht is een multi pc modem ( of anders een extra router om achter je huidige adslmodem met maar een netwerkaansluiting aan te sluiten ) Vandaar uit kan naar iedere pc een lange netwerkkabel naar iedere pc laten lopen en kan iedereen tegelijk internetten. Vraag anders een kennis om je te helpen als je vader er niet uitkomt.

Het softwarematig installeren van hetnet ADSL werkt zo. http://hetnet.custhelp.co.../std_adp.php?p_faqid=3762.

hardwarematig http://hetnet.custhelp.co...Gl0dGVy&p_li=&p_topview=1

Een tip schrijf alle typenummers hier neer die op het modem staan dan weten we echt waar we het over hebben, want naast adsl modems is er ook nog zoiets als adsl splitters die het telefoonsignaal verdelen tussen telefoon en adsl.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 13:08 ]

Verwijderd

lief :)

• TakTiX
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Ok, kort gezegd:

Ga naar een computerwinkel in je buurt en zeg:
Ik heb adsl met een usb modem, en wil nu meer dan 1 computer gebruiken......

HELLUP?!?!?!?!

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• Sterretje6
  • Niet online
Oke dan ga ik zaterdag naar computerwinkel als mn vader of die kennis die veel verstand heeft van pc's het niet kunnen fixen.

[ Voor 73% gewijzigd door Sterretje6 op 14-06-2006 12:46 ]

Samsung Galaxy Note 3

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 20:34
Met een ADSL USB modem moet je ook inbellen duurt een paar sec.. Dat is denk ik die paar seconde op die andere PC. Maar zou gewoon effe naar de computerzaak gaan en vragen of ze iets hebben om een adsl verbinding met meerdere PC's te delen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Sterretje6
  • Niet online
We hebben trouwens allebei hoorde ik net van paps (pauze), ADSL en ISDN, maar voor i-net hebben we dus ADSL. Dus ga zo of zaterdag naar de stad toe.

Samsung Galaxy Note 3

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Sterretje6 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:34:
We hebben trouwens allebei hoorde ik net van paps (pauze), ADSL en ISDN, maar voor i-net hebben we dus ADSL. Dus ga zo of zaterdag naar de stad toe.
Dan kan het zijn dat je ADSL óver ISDN hebt, dat kan namelijk ook nog ;)
Een winkel in de stad opzoeken of er iemand even naar laten kijken zal waarschijnlijk beter gaan ja :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja, dat lijkt me het beste, even hulp inschakelen die bij jullie thuis het internet regelt.
Dit is eigenlijk wel een heel erg basic vraag, en op GoT verwachten we dat internet aanleggen met wat kleine aanwijzingen moet lukken. Dat het na een uitleg over wat een modem, router, ISDN, ADSL etc. is nog steeds niet lukt betekent dat we je hier toch echt niet kunnen helpen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.