pc is HOT!

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-01 12:16
ik heb sinds een tijd een nieuwe kast + processor koeler
mijn processor was eerst altijd super heet. ruim 60 graden terwijl ik niks deed :|
en met mijn nieuwe kast was het verlaagd naar 55 graden. daar legde ik me bij neer maar nog steeds vind ik het te warm... en mijn hard disk is 40 graden
met dit warme weer van nu wordt mijn pc natuurlijk nog warmer en hij is daardoor de laatste paar dagen al flink vastgelopen(beeld helemaal stil, en k*t gepiep uit mn boxen)...

dus vraag ik of er een hele goede manier van koelen is zonder waterkoeling(vertrouw ik niet helemaal, al zou ik dat wel moeten doen)?
op dit moment is mijn processor 64 graden en mn hard disk 47

pc specs:

kast - Thermaltake Soprano
Moederbord - MSI-7046
Processor - P4 3.2ghz HT -- koeler: Thermaltake Blue orb II
Geheugen - 1024mb ram DDR
Videokaart - Ati Radeon X600Pro 256mb
Geluidskaart - Creative X-fi Extrememusic
HD - Seagate 200gb

als jullie meer info nodig hebben. zeg het maar....
alvast bedankt ;) }:O

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:42
Als ik je specs zo lees, zit ik te twijfelen aan je airflow. Hoeveel fans heb je in je PC, en op welke plekken?

• Ghazukhh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01 16:43
ik weet niet of je het weet dat het mss meer dan 30 graden buiten is waardoor de pc's ook wel iets warmer zijn dan normaal,
je zult gewoon even moeten afwachten tot het weer kouder word

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Je huidige fan configuratie zou ik graag willen weten. Het kan veel helpen om je pc met dit weer open te zetten, dat kan al snel veel schelen. De lucht die in de pc rondwaait wordt dan namelijk een stuk koeler. Maar de meest eenvoudige optie is een extra casefan in de voor en achterkant aanzetten. Koop er een schakelaartje bij waarmee je ze aan en uit kunt zetten dan heb je een ideale koeling voor in de zomer. De extra herrie die die fans produceren maakt dan ook niet zo heel veel meer uit, je kunt het altijd uitschakelen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• RoFlame
Als ik je specs zo lees, zit ik te twijfelen aan je airflow. Hoeveel fans heb je in je PC, en op welke plekken?
het kan inderdaad airflow zijn.
ik heb voor een 12cm koeler die naar binnen gaat(direct bij mn hd)
aan de zeikant eentje van 8cm naar buiten. en achterkant eentje van 12cm naar buiten toe
en uiterraard eentje op mijn processor & videokaart(welke heel klein is)
Ghazukhh schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:02:
ik weet niet of je het weet dat het mss meer dan 30 graden buiten is waardoor de pc's ook wel iets warmer zijn dan normaal,
je zult gewoon even moeten afwachten tot het weer kouder word
ik weet dat het buiten meer dan 30 graden is. maar toen het 5 graden buiten was was mn pc ook al 55 graden...

[ Voor 6% gewijzigd door RoFlame op 13-06-2006 21:05 ]

• RoFlame
Coldcat schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:03:
Je huidige fan configuratie zou ik graag willen weten. Het kan veel helpen om je pc met dit weer open te zetten, dat kan al snel veel schelen. De lucht die in de pc rondwaait wordt dan namelijk een stuk koeler. Maar de meest eenvoudige optie is een extra casefan in de voor en achterkant aanzetten. Koop er een schakelaartje bij waarmee je ze aan en uit kunt zetten dan heb je een ideale koeling voor in de zomer. De extra herrie die die fans produceren maakt dan ook niet zo heel veel meer uit, je kunt het altijd uitschakelen.
zie vorige bericht van mij...
enne mn kast staat al hele dag open ;)

en ik zou niet weten waar ik ruimte heb voor extra fans...

[ Voor 5% gewijzigd door RoFlame op 13-06-2006 21:11 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch ook al heel veel vaker geweest, meestal is de oplossing er wat extra fannetjes bij plaatsen of een andere fan op de processor. Ook zie je nog wel eens bij zelfbouw PC's dat er te dikke laag Artic Silver o.i.d. tussen is gesmeerd wat de warmte geleiding ook niet ten goede komt...

Ook kan het zijn doordat de kast open staat je airflow juist helemaal in elkaar gekeild is en hij daardoor warmer wordt als met de kast dicht.. .(ligt een beetje aan je kast)

Omdat je de antwoorden op deze vraag toch wel gemakkelijk met de search kan vinden doe ik deze maar op slot :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.