[XP] Start niet meer na veranderen opstartinstellingen

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 17:14

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb een probleem, wat misschien wel eenvoudig op te lossen is.

Ik heb een tijd terug op een oude partitie nog een Windows installatie gehad.

Deze partitie is geformatteerd, maar hij bleef tijdens het booten, 2x Windows laten zien.

Als ik mijn werkelijke windows-installatie koos, was er niets aan de hand.

Als ik de 2de koos, kwam hij met de melding dat hij hall.dll niet kon vinden (wat ook niet raar is, want die partitie is geformatteerd)

Dus heb ik via Systeem, de opstartinstellingen veranderd, dat hij geen lijst met besturingssystemen zou laten zien.

Nu na een reboot, komt hij weer met de hall.dll melding.

Hij heeft dus, van mijn niet bestaande-windows install, de standaard/hoofdinstallatie gemaakt, en heb ik nu dus geen mogelijkheid meer, om dit terug te veranderen.

Kan ik dit misschien nog op een simpele manier oplossen? Of moet ik toch de HDD op een andere PC aansluiten en de boot.ini aanpassen? (Dit doe ik liever niet, is veel werk, en het is een S-ATA schijf, en mn andere PC en mn laptop hebben beide geen S-ATA)

Wat kan ermee doen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

start je pc op met een cdtje met erd commander erop.
Daarna kan je vrolijk de boot.ini weer aanpassen.

Verwijderd

F8 inhouden tijdens booten :?. kun je meestal zelf OS kiezen.

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar als je de betreffende pc opstart met een
bootdisk, dan zou deze toch gewoon de Sata schijf moeten zien? :?

Zo ja dan lijkt mij dat het gewoon mogelijk is om met een bootdisk waarop edit.com staat het boot.ini bestand aan te passen.
Mocht dat niet lukken dan kun je het nog eens proberen via de Install Cd van XP, via de reparatie modes.....

Laat ook even weten wat je verder zelf al ondernomen hebt om het probleem op te lossen.