Toon posts:

haakjes op geheugen heatspreader nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren de volgende modules gekocht:
Corsair: 2x1GB dimm 184pin ddr400 pc3200 Corsair cmx1024-3200
FOTO
Op deze 2 modules zitten ook 2 ijzeren haakjes of klipjes (zie foto). Het lijkt alsof deze haakjes de heatspreader bijelkaar houden. Echter als ik ze er af haal, blijft de heatspreader (uiteraard) zitten.

Mijn moederbord (gigabyte K8N Sli) heeft geheugenbankjes welke vlak naast elkaar liggen. Daardoor is het niet mogelijk om 2 van deze modules in dualchannel te draaien zonder de klipjes eraf te halen. Zonder klipjes passen de dimmetjes met heatspreader perfect (zonder elkaar te raken).

Nu mijn vraag: kan ik gewoon deze modules zonder klipjes gewoon op mijn moederbord doen? Of zijn ze echt nodig om de heatspreader vast te houden (want anders vallen ze er af als de dimmetjes heel warm worden ofzo)?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

waarschijnlijk klemmen ze hem er strak tegen aan... en dit is voor een goede warmte overdracht wel aan te raden... ik vreest dat dit contact wat minder/verloren gaat als je de clipjes er af haalt...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Zorg er anders voor dat je de clipjes op een andere plek kan zetten?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Kan je niet eerst het geheugen erin doen (met heatspreader) en dan de klemmetjes erop doen als ze erin zitten?

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 17:29
kan je niet met 1 klem, beide chips klemmen ?

Verwijderd

Topicstarter
als ik 1 (of 2) klipje(s) erop doe, dan komt dit klipje tegen het andere geheugendimmetje aan. Dan maakt ie dus fysiek contact met die andere heatspreader. Is dat niet gevaarlijk?

1 klipje op beide heatspreaders lukt niet (en dan is er trouwens ook weer het probleem dat ie fysiek contact maakt met die andere)

Trouwens: heeft iedereen met heatspreaders deze klipjes er ook op zitten?

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ik heb ook die xms geheugen reepjes. Ik heb een keer die clipjes eraf gehaald maar de heatspreader bleef gewoon zitten want die zit met warmte geleidende lijm vast aan het geheugen. Ik heb de 2x 256 mb kit met silveren heatspreaders. Ik weet niet als het bij jou hetzelfde is maar bij mij waren die clipjes niet echt nodig maar ik heb ze er gewoon op laten zitten want ze zitten niet in de weg.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik heb een HyperX (kingston) setje met koeling, ook met clips. Die passen wel naast elkaar in dual channel op m'n MSI bordje (die heeft dual chan ook naast elkaar ipv om en om)

Ik zou idd bij de ene het clipje boven weghalen en de andere het clipje beneden. dan zitten ze allebei net vast.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het kan normaal gezien geen kwaad als het clipje de heatspreader van de andere kaart raakt aangezien de heatspreader alleen in contact staat met het kunststof gedeelte van de geheugenchips. En deze geleiden niet.

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Ik heb zelf ook XMS geheugen, en volgens mij maakt het niet heel erg veel uit of hij geklemd wordt of niet, de heatspreader is sowieso al vastgelijmd. Echter het zou kunnen voorkomen dat als de module erg heet wordt dat dan de heatspreader eraf valt (niet erg waarschijnlijk)

Eventueel kun je ook een Tie-wrap horizontaal kunnen binden, misschien dat dat beter gaat dan die clipjes. Ze zitten bij mij op een Asus A8N-SLI niet echt in de weg overigens.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:34:
als ik 1 (of 2) klipje(s) erop doe, dan komt dit klipje tegen het andere geheugendimmetje aan. Dan maakt ie dus fysiek contact met die andere heatspreader. Is dat niet gevaarlijk?
Nee, er zit als het goed is geen stroom op o.i.d. :)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

SHuisman schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:21:
kan je niet met 1 klem, beide chips klemmen ?
Dat lijkt me een bijzonder slecht plan, ivm modules die scheef in het slot (kunnen) komen te staan.