Speakers opnemen ... hoe?

Pagina: 1
Acties:

• PieterJ62
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05-2021
Ik heb een Sigma Tel Audio-driver in mijn Deel Dimension 9150 en die lijkt niet te willen wat ik op een vorige (veel eenvoudigere) pc wel kon: het geluid van de speakers opnemen. In het toemalig overzicht van audio-apparaten trof ik 'pc-speakers'. Dat was handig want met een programma als Audacity kon je gewoon een internetradiostation opnemen of wat dan ook dat via je speakers weergegeven werd.
Is dit probleem oplosbaar zonder nieuwe hardware aan te schaffen?

Groet,
Pieter.

Dell Dimension 9150 | Intel Pent.-IV 3,4 GHz | 3070 MB mem | 400 GB hd | GeForce 8600 GTS | Vista HP

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Tegenwoordig heet het (met de standaard Windows-drivers) vaak Stereo Mix (onder het kopje Opname)

Wat ook een heel goed programma is is Total Recorder, ik gebruik het al jaren om dingen zo op te nemen van bv internetradio of van spellen.
Tevens kun je zo beveiligde WMA'tjes naar mp3 rippen, maar dit is een heel ander verhaal O-)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• renevdstap
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-01 19:26
Een tijdelijke oplossing is misschien om de uitgang van je geluidskaart door te lussen aan je mic-ingang. Dit signaal is dan ook nog wel te splitten waardoor je ook je speakers nog aan kunt sluiten.

Verwijderd

mic ingang zou ik niet doen :X

verder is het volgens mi ook niet zo slim om van wma naar mp3 te gaan op die manier. Het signaal wordt eerst naar analoog geconverteerd en dan weer terug (?)

ik zie ook het nut niet in van wma --> mp3, dan download je toch gewoon de mp3 versie of desnoods koop je de cd?

• renevdstap
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-01 19:26
tja heb zoiets wel eens gedaan om iemand wat muziek te laten horen via een audiogesprek in msn. Toen lag er toevallig zo'n kabeltje voor mn neus :)

[ Voor 4% gewijzigd door renevdstap op 13-06-2006 20:36 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:30:
mic ingang zou ik niet doen :X

verder is het volgens mi ook niet zo slim om van wma naar mp3 te gaan op die manier. Het signaal wordt eerst naar analoog geconverteerd en dan weer terug (?)

ik zie ook het nut niet in van wma --> mp3, dan download je toch gewoon de mp3 versie of desnoods koop je de cd?
Het geluid wordt met TotalRecorder gewoon digitiaal overgenomen, je hebt dus (in principe) 0% verlies.
Je kan met TotalRecorder idd ook vanaf je line-in opnemen, maar de functie die TS nodig heeft is het 'intern' opnemen. TotalRecorder vormt een virtuele geluidskaart, als je daar het geluid op afspeelt kun je het aftappen en het wordt daarna doorgestuurd naar de echte kaart.
Als je dus een mp3 op je computer 'opneemt' met TotalRecorder zul je geen verlies hebben (behalve het 'standaardniveau' verlies wat je krijgt door je files als mp3 op te slaan)
offtopic:
Het probleem zijn al die 'speel-eenmalig' nummers of nummers die je niet op je mp3-speler kan zetten of kan branden. Door ze naar mp3/wav om te streamen 'omzeil' je zo de beveiliging waardoor hij prima werkt :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• PieterJ62
't Is niet toevallig ook nog zo dat je met TotalRecorder op tijd kunt opnemen? Ik doel op een bepaalde radiouitzending, als een soort videorecorder dus. Software die dat (goed) doet heb ik nog niet ontdekt.

Ik zie trouwens niet dat je een trial version kunt downloaden van TR ...
Als het een oplossing voor mijn probleem is, wil ik het wel doen, maar ik zou het toch even willen proberen. :(

Dank voor de tips in ieder geval!

P.

Dell Dimension 9150 | Intel Pent.-IV 3,4 GHz | 3070 MB mem | 400 GB hd | GeForce 8600 GTS | Vista HP

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

PieterJ62 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:56:
't Is niet toevallig ook nog zo dat je met TotalRecorder op tijd kunt opnemen? Ik doel op een bepaalde radiouitzending, als een soort videorecorder dus. Software die dat (goed) doet heb ik nog niet ontdekt.

Ik zie trouwens niet dat je een trial version kunt downloaden van TR ...
Als het een oplossing voor mijn probleem is, wil ik het wel doen, maar ik zou het toch even willen proberen. :(

Dank voor de tips in ieder geval!

P.
Je kunt ook WMrecorder gebruiken of Audiostreamer om een radioprogramma op te nemen.

• PieterJ62
Hey guys! Ikke helmaal happy! :) Total Recorder is HET programma waarnaar ik al tijden op zoek ben. Maakt alle soorten audio-opnamen en ... haha ... het opnametijdstip is nog instelbaar ook. Helemaal super! Je kunt zelfs de voortreffelijke Frauenhofer mp3 codec instellen die volgens mij weer een stukje beter is dan LAME.

Dank iedereen zeer voor de nuttige opmerkingen! _/-\o_

Pieter

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 14:33
Alleen bij bitrates < 64kBs is FhG beter dan LAME....

[ Voor 7% gewijzigd door Sikkek op 14-06-2006 09:14 . Reden: typo, butrates -> bitrates ]

Pagina: 1