Toon posts:

Compaq LTE5400 IDE/ESDI problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al een paar dagen mijn hoofd te breken op het volgende probleem...

Ik had voor mijn vriendin een Compaq LTE5400 (P1 150, 80MB ram, 2GB HDD)
nu dacht ik daar kan makkelijk windows 98 op en dat moet ook gewoon kunnen.

Nu hebben de LTE 5xxx serie's een gedeeld slot voor diskette en cdrom, en is het installeren op de normale manier niet te doen.

Slim als ik was heb ik de hardeschijf er uit gehaald, aan een pc gehongen, windows98 installatie cd in een map gekopieerd hardeschijf er weer in gestopt opstarten van diskette endraaien maar die instalatie.

totop dat moment gaat het goed, windows is geinstalleerd, alleen nu word mij in apparaat beheer vermeld dat er een probleem is met de "Standaard IDE/ESDI controller" er is geen van de standaard drivers die in aanmerking komt als ik windows laat zoeken.
hierdoor werkt de cdrom speler niet meer

Ik had zelf al een LTE5250 (P1 120 48MB ram, 810MB HDD) en daar draaide ik windows 95 op zonder problemen met de IDE/ESDI controller.

vervolgens windows 95 op de LTE 5400 gezet, weer hetzelfde probleem met de IDE/ESDI controller.

Stop ik de hardeschijf van de LTE 5250 er in en dan is het goed, werkt de cdrom.

En het frapante is dat het allemaal de zelfde windows versie's zijn. bij de LTE 5250 heb ik eerst de floppy versie van win95 op gezet, via netwerk windows 95B op de hardeschijf gezet en vervolgens die geinstalleerd.

De oude laptop van mijn vriendin ook een LTE (LTE 5100) heb ik een tijd windows 95 geinstalleerd door ook de bestanden via een pc op de harde schijf te zetten en toen was het probleem er niet met de IDE controller.
Stop ik deze hardeschijf nu in de LTE 5400 is alles ook goed (op een driver van het geluid na wat niet werkt)

En zojuist kwam ik er achter dat de hardeschijf uit mijn LTE 5250 ook niet meer met de IDE controller van de laptop werkt waar hij op geinstalleerd is (de 5250 dus).

Ik begin nu onderhand de moed een beetje op te geven... er is totaal geen touw aan vast te knopen.
Compaq heeft geen speciale ide drivers op de site staan.
GoT search levert niks op.
Google leverd 1000 pagina's op of ik nieuwe accu's wil kopen.

Dus misschien dat geleerd GoT nederland de gouden tip heeft, hoop dat het zo een beetje te begrijpen is.

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn topic maar eens en schop te geven...

niemand een idee?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-02 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

CD speler in de LTE en opstarten van de Windows CD?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt niet, tenminste je kan dan niet opstarten vanaf een diskette.
en opstarten vanaf cdrom word op die laptops niet ondersteund.

maar dat heeft niks te maken dat de cdrom/IDE ESDI niet goed herkend word onder windows.. terwijl het bij dezelfde versie van win 95 maar geinstalleerd op een andere LTE wel de drivers werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou nog maar eens een poging of iemand iets weet...

Verwijderd

Topicstarter
zo maar weer eens een mega gigantische rot schop.

misschien dat de got geleerdheid mij een oplossing geeft.
Pagina: 1