SMC Switch valt uit

Pagina: 1
Acties:

• hellie-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
Opstelling:

3x SMC6824M TigerStack™ III 10/100

Deze zijn verbonden met elkaar waarvan 1 de master is en de 2 andere de slave.

Hierop hangen 6 servers en ongeveer 50 clients.

Van deze switch loopt het via een ethernet UTP CAT 5e kabel naar volgende switch:

EZ Switch - Fast Ethernet Switch 16 10/100Base-TX RJ45 Ports

Van deze switch loopt het uiteindelijk naar nog ongeveer een 10 tal switches waar 200clients zijn op aangesloten.

Nu gebeurt het regelmatig dat bovenstaande switch uitvalt (clients niet meer bereikbaar, ping mislukt). Alle lampjes lichten nog op en er is nog activiteit (flikkerende lampjes). Ik heb de switch al vervangen door hetzelfde model maar met 24 ports met hetzelfde resultaat.
De switch even zonder stroom zetten lost het probleem voor ongeveer anderhalve dag terug op.

Nu vraag ik me af wat hier de oorzaak kan van zijn. Ik ben me er ook bewust van dat deze switch best vervangen wordt door een managed switch zodat het controleren van de traffic mogelijk is.

Daarop had ik gedacht aan volgende switch:

SMC6726AL2 TigerSwitch™ 10/100 24-Port 10/100 manged switch with 2 Gigabit combo ports

Iemand die een beter voorstel heeft van managed switch? Ook naar toekomst toe? Gigabit ...

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
iets van een HP ProCurve?

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07
Ik heb ooit eens hetzelfde gehad, bleek dus ergens in het LAN een brakke switch te hangen die een netstrom oid veroorzaakte. Heb je alle switchen als eens ontkoppelt en één voor één weer aangesloten om het probleem te isoleren, bespaart je wellicht wat geld..

Een nieuwe manageble switch kan makkelijk zijn bij het achterhalen van het probleem.. maar los het niet direct op hé :D En bovendien is het zonde een goed werkende switch te vervangen, lijkt me niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door enveekaa op 13-06-2006 18:30 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Zo te zien is het nog een redelijk groot netwerk, misschien hangt hij omdat je buffer vol zit? Ik heb wel eens meegemaakt dat een broadcast storm ook voor dit soort dingen kan zorgen...

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:42
Mishmash schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:34:
Zo te zien is het nog een redelijk groot netwerk, misschien hangt hij omdat je buffer vol zit? Ik heb wel eens meegemaakt dat een broadcast storm ook voor dit soort dingen kan zorgen...
Inderdaad, TS heeft zo te zien best een groot netwerk en dan een EZ switch om verder te gaan verdelen aan meerdere switches, lijkt me persoonlijk niet zo'n strak plan.

Mij lijkt een fatsoenlijke switch op zo'n plek in je netwerk geen overbodige luxe. Zo'n tiger zal inderdaad al een hele verbetering zijn.

• hellie-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
Mishmash schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:34:
Wat betreft die buffer. Dat valt waarschijnlijk niet te controleren, aangezien het om een unmanaged switch gaat?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Dat valt idd niet te controleren, maar ik zou wel een sniffer op je netwerk loslaten om te zien wat er allemaal gebeurt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een netwerkkaart van een pc niet goed functioneerd en allemaal rare packets verstuurd, daar kunnen sommige switches ook nie goed tegen.

[ Voor 41% gewijzigd door Mishmash op 13-06-2006 20:08 ]

Pagina: 1