Authentication faillure KRBTGT

Pagina: 1
Acties:

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:12
setup:
1x W2003 R2 DC
1x W2003 R2 2de DC
3x memberserver W2003
Servers staan ingesteld om hun tijd te nemen van onze atoomklok. Die staat op een memberserver.
(net time /setsntp:naamvandeatoomklokserver)
Geen foutmeldingen van W32time in eventlog

Sedert een paar dagen krijg ik omde paar uur de volgende error in mijn eventlog op de 2de DC
http://users.telenet.be/starwing/lsasrv.jpg

Na wat zoeken op MS heb ik audit aangezet op failed logins. Dit leverde mij na een uurtje het volgende op:

Blijkbaar is er een probleem met het krbtgt account. Echter weet ik niet goed wat ik hier moet mee aanvangen.

Lukraak het ww van deze account veranderen lijkt me geen goed idee daar ik niet weet wat er kan gebeuren.

Ik heb wel onlangs het admin ww veranderd, maar de errors beginnen de 9de juni, terwijl ik het ww een week of 2 eerder veranderd heb.

Iemand een idee ?

[ Voor 4% gewijzigd door StarWing op 18-02-2023 07:45 ]

Page intentionally left blank.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bij www.eventid.net en google zou je toch echt wel wat resultaten moeten vinden. Welke zoektermen heb je gebruikt? zonder die info is dit topic niet echt nuttig, want ik vind als ik ga [google=creatief met kurk] ook niet zo veel terug over jouw probleem ;)

[ Voor 40% gewijzigd door sanfranjake op 13-06-2006 22:39 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:32
KRBTGT is niets anders dan een kerberos ticket granting ticket. Het is het ticket wat je krijgt na het succesvul inloggen op een kerberos domein. Met dit ticket kan je andere service tickets aanvragen.

Je zult toch met meer informatie over de brug moeten komen, kan vanalles zijn nml. Tijd verkeerd, reverse DNS niet goed, etc etc. Kerberos is nogal ingewikkeld op sommige punten.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:12
Ondertussen is het probleem opgelost. Ik heb deze nacht een reboot gesheduled en nadien waren de meldingen weg.
Raar....

Op eventid.net kwam ik soortgelijke meldingen tegen, maar de meeste waren icm met een andere error of niet rellevant.

Page intentionally left blank.