Toon posts:

P5P800 SE Vcore Dro(o)p Mod

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een droopmod gevonden voor de P5P800 SE
http://img348.imageshack.us/img348/6312/ghettomod9tn.jpg
ik moet een potloodpunt tussen die 2 punten proppen,ze hebben het over een #2 , wat voor potlood is dit? als ik deze 2 punten aan elkaar soldeer is dat dan ook goed? kan ik elk potlood gebruiken voor deze klus, of moet ie speciaal zijn?

let niet op de draadjes en de potmeter, die zijn niet nodig ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 17:23 ]

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 19:33
en wat verkrijg je hiermee...?

When in doubt, Ctrl-Q

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Als je het kan solderen zou ik het heel knap vinden. (het is niet de bedoeling dat je nog andere verbindingen legt, en het is erg krap allemaal)
Ik neem aan dat het een #2 broos potlood is. Ik kan de theorie van de potlood nummering niet meer herinneren, maar ik neem aan dat dit is omdat een broos potlood makkelijker 'breekt' en dus makkelijker een verbinding achterlaat (en misschien dat brozere potloden meer geleiden, maar dat weet ik dus niet te herinneren)

Verwijderd

Topicstarter
tudeLati schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:11:
en wat verkrijg je hiermee...?
een VEEL lagere drop van de vcore,essentieel voor OCen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 17:23 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Nice :) Voor de codering van de potloden: http://www.2college.nl/tech/tekenen/potloodhardheid.htm

Ik denk dat je daar wel wat info kan vinden :) dat # staat meestal voor HB :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Heb dezelfde mod uitgevoerd op een p4p800 deluxe. Zat wel op een andere plek, maar de toen stabiele vcore maakte voor de OC geen ene malle moer uit :)

Ik riskeer persoonlijk het verprutsen van een bord niet nog een keer voor zo'n mod, ookal is het goed verlopen. Het effect was voor een northwood 2.8 @ 3.42 ghz niet merkbaar en de chip werd er niets stabieler door op een hogere clocksnelheid :)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Topicstarter
thabazzman schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:54:
Heb dezelfde mod uitgevoerd op een p4p800 deluxe. Zat wel op een andere plek, maar de toen stabiele vcore maakte voor de OC geen ene malle moer uit :)

Ik riskeer persoonlijk het verprutsen van een bord niet nog een keer voor zo'n mod, ookal is het goed verlopen. Het effect was voor een northwood 2.8 @ 3.42 ghz niet merkbaar en de chip werd er niets stabieler door op een hogere clocksnelheid :)
ik denk dat ie bij mij wel zal uitmaken, mijne dropt namelijk erg veel.

Verwijderd

een potloodmod zorgt ervoor dat er een bepaalde weerstand is tussen 2 punten.
gewoon aan elkaar solderen geeft een weerstand van 0 dus dat is niet handig.
een potlood van 2H heeft meer grafiet en geleid dus meer dus is de weerstand lager ;)

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-02 13:11

meddle

:o

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:15:
[...]

ik denk dat ie bij mij wel zal uitmaken, mijne dropt namelijk erg veel.
Ik heb mijn p4p800-e dx een tijd geleden gedroopmod, en ik kan je verzekeren dat het geen reet uitmaakt voor je OC, mijn mobo is na een aantal maanden overleden trouwens, mod was wel goed verlopen verder, en de vcore was veel stabieler.

specs PC

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 21:02
Ik heb het ook gedaan, was op zich makkelijk, maar wel priegelwerk, en ik zie al slecht hehe. De vcore is wel omhoog gegaan, (met Speedfan), van 1,33, naar nu 1,38-1,40, dus tjah, veel heb je er niet aan, ook de vdrop blijft gewoon, hij zakt gewoon in.
Pagina: 1