[PHP] Ms Word document aanmaken via webpagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
Hallo,

Ik heb een website die verschillende content ophaald vanuit een MySQL database. Dit doe ik met behulp van PHP. Hij zoekt welke hoofdstukken er bij het geselecteerde plan horen en zet de bij behorende content eronder.
Dit alles leid tot een 'web-based plan van aanpak'.
Nu is het de bedoeling dat je dmv een druk op de knop het hele zaakje kan importeren naar Ms Word.
Ik heb momenteel twee verschillende servers tot mijn beschikking: Eentje op Linux (waar je dus geen Word kan openen) en een op Windows XP Pro zonder Ms Word, gezien het buiten deze optie niet nodig is om Word erop geïnstalleerd te hebben.
Zo heb ik de manier met
PHP:
1
2
$Ms_Word = new COM("word.application")
// enz............

geprobeerd, maar dat werkt dus niet zonder Ms Word geïnstalleerd te hebben.

Is er nog een andere mogelijkheid om wellicht via PHP of JavaScript er een leuk Word document uit te kunnen halen?
Er is gevraagd om een Word document, dus opties als RTF lijkt me niet gepast.

Proud member of the Cosmic Cows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
header("content-displosition: attachment;");
header("content-length: $length"); // hier je length van je output ff bepalen
header("content-type: application/x-ms-word");
?>
<html>
<body>
<table>
<tr>
<td>Woei</td>
</tr>
</table>
<strong>Word snapt ook html!</strong>

<p>blaat</p>

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theske
Ik krijg nu de melding "Bestand downloaden....." bla bla bla...

Hij wilt de pagina test.php opslaan, dus als php. Hier moet de gebruiker dus zelf voor kiezen om hem in Ms Word te openen en daarna op te slaan als *.doc.

Is er niet een mogelijkheid om hem gelijk als *.doc te downloaden/op te slaan? Voor de leken die de website bezoeken. Zij zullen niet begrijpen wat ze moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:36
SchizoDuckie schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:02:
PHP:
1
2
3
4
<?php
header("content-displosition: attachment;");
header("content-length: $length"); // hier je length van je output ff bepalen
header("content-type: application/x-ms-word");
HTML als DOC opsturen? Het zal in MS Word waarschijnlijk wel goed gaan, maar iets in me zegt dat het a) niet klopt en b) in alternatieve office-suites wel eens de boot in zou kunnen gaan. Of is HTML opgenomen in de .doc "standaard"?

Als het om de kosten van een MS Office-licentie draait zou je ook kunnen kijken naar OpenOffice.org. Met behulp van macro's kun je met OOo HTML vanaf de command-line omzetten in .doc's. Moet je alleen nog steeds een text-verwerker op je server installeren.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theske
Wat is hier dan het verschil tussen? Ik merk er namelijk verder niks van.....

Ik ben er verder ook achter gekomen dat het veel kan vragen van de performance van de server, als er meerdere keren een nieuwe document word geopend in Word. Ik weet niet hoe dit met openOffice zit.

Zijn verder geen andere manieren?
Iets dergelijks als wat SchizoDuckie zei lijkt me wel wat... als het bestand dan direct opgeslagen kan worden als een Word document is het helemaal mooi. Je zou zoiets dan wellicht op elke willekeurige server kunnen laten draaien, dat php bestandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
IMHO kan je het beste hiervoor gewoon rtf gebruiken. Of je installeert word op je server of je gebruikt RTF. Allerlei andere tooltjes lijken leuk en goed te werken, maar zijn "onbekend" en kunnen deze een langere uptime aan, wat gebeurt er als het tooltje blijft hangen???

Terwijl je rtf met de hand kan schrijven, je hebt zo ongeveer 90% van de layout mogelijkheden van word tot je beschikking tegenover relatief weinig nadelen ( of tenminste dat is totdat je veel plaatjes erin gaat gooien ).

Meeste gebruikers merken het verschil toch niet tussen een word-document en een rtf-document tijdens laden.
rtf is een goed beschreven formaat wat in meerdere programma's werkt itt word wat ik alleen nog maar of met word / wordviewer of met hacks heb zien werken.
Pagina: 1