[MySQL] Access verliest connectie via ODBC*

Pagina: 1
Acties:

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-02 22:09
Waarde lezers,

ik zit met het volgende probleem: ik heb in access tabellen gekoppeld via ODCB.
Alles SQL-servers zijn online en de ODBC bronnen zggen dat alle testen succesvol voltooid worden. De tabellen openen zich dan ook zonder problemen. Totdat access na ongeveer 2 minuten het volgende meld:

ODBC: de oproep is mislukt.
[MySQL][ODCB 3.51 Driver][mysqld-4.0.15]Lost connection to MySQL server during query (#2013)

Ik dacht eerst dat het misschien aan de Wifi verbinding lag, maar ook als ik gebruik maak van een lan-kabel gaat het steeds maar voor ongeveer 2 minuten goed. Wie wil/kan me hier mee helpen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe bedoel je precies, ongeveer 2 minuten? Draait je query langer dan 2 minuten, gebruik je direct data entry c.q. aanpassingen via Access, dus iets meer informatie zou wel gewenst zijn. :)

Heb je ook al gekeken naar de mogelijke oplossingen die je tegenkomt als je gaat [google=Lost connection to MySQL server during query (#2013)]?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-02 22:09
allereerst bedankt voor je reply, en het verduidelijken van de topictitel.

Ik had er idd zelf al op gegoogled. De mensen waarbij de server staat zeggen dat het waarschijnlijker ligt aan de firewall instellingen. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal achter hoe dat nou precies zit, maar ik heb diegene die hier de firewall heeft geinstalleerd gemaild.

Als ik wel verbinding heb dan werkt het allemaal zoals ik had gehoopt, dus dat is iig wel al goed :9 . Nogmaals bedankt voor de tips :)

Mvg, Ruubschen