Asus P4P800-E Deluxe + CT-479 Blijft proc vinden?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik heb nu mijn nieuwe processor binnen.
Namelijk de Pentium M760.

Deze zit op mijn Asus P4P800-E Deluxe (Bios v1.009) samen met de benodigde CT-479.
Het werkt momenteel allemaal lekker. (Ik heb er een Zalman FS-C77 op zitten voor de koeling).

Echter heb ik 1 probleempje met mijn BIOS.

Hij blijft bij iedere boot (Reset of Power off) mijn CPU steeds opnieuw vinden.

Telkens zegt hij:

New CPU Installed!
Press F1 to enter Setup
Press F2 to load Setup defaults and continue

Als ik de BIOS in ga met F1 en alles verander waarna ik afsluit en opsla dan krijg ik weer deze melding voor mijn neus. De enige methode om dit te omzeilen is F1 in te drukken en dan Save and discard changes. Waarna hij niet reboot maar doorstart naar windows.

F2 wil ik uiteraard niet continu gebruiken aangezien de Setup defaults niet naar mijn wens zijn.

Ik kan me voorstellen als ik telkens een config op zou slaan waar geen veranderingen in zitten dat hij dat niet snapt, maar ik heb ook al een keer de defaults geladen en toen alles aangepast naar mijn wens. Echter bleef hij toen nog steeds de melding geven.

De BIOS ondersteund de processor + CT-479 wel degelijk.
(Support is al toegevoegd sinds v1.008 en ik heb v1.009).

Heeft iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Misschien is het BIOS batterijtje leeg?

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch_Razor op 13-06-2006 18:03 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Dat lijkt me niet, hij bewaard al mijn andere instellingen ook als ik de spanning eraf haal.

En het moederbord heb ik iets van 3 maanden geleden aangeschaft... :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Iemand nog?

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
probeer bios v1.008 eens zou ik zeggen, en anders is dit wel een apart probleem ja :S

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 12:08
probeer eens een biosreset met het jumpertje en stel hem opnieuw in. misschien dat dat werkt?
het kan zijn dat hij de gegevens van de oude proc niet wil overschrijven.
en zit het 4 pins powerkabeltje ook in je moederboard?

tis trouwens een heerlijk moederboard. ik heb hem ook. je kan lekker veel instellen.

[ Voor 60% gewijzigd door Goros op 14-06-2006 15:35 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
benverkroost schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:31:
probeer eens een biosreset met het jumpertje en stel hem opnieuw in. misschien dat dat werkt?
het kan zijn dat hij de gegevens van de oude proc niet wil overschrijven.
en zit het 4 pins powerkabeltje ook in je moederboard?

tis trouwens een heerlijk moederboard. ik heb hem ook. je kan lekker veel instellen.
Ik heb al een harde BIOS reset geprobeert met de jumper, dit heeft ook niet geholpen.
(Uiteraard zit alles goed aangesloten, hij werkt verder prima als ik de BIOS melding omzijl :)).

Ik heb inmiddels op de XtremeSystems Forums iemand gevonden met hetzelfde probleem.

Hij heeft alle p4p800-E Deluxe BIOSsen al gehad zonder resultaat en was nu bezig met een aangepastte P4P800SE BIOS.
Ik zal kijken hoe dat gaat, maar dat betekend waarschijnlijk geen firewire of promise raid controller ondersteuning. (Ook al gebruik ik beide momenteel niet heb ik liever een bios die daadwerkelijk voor mijn mobo is bedoeld).

Ik ben verder ook tevreden met dit bordje idd.

Het enige wat ik verder nog kan doen is contact zoeken met ASUS en zorgen dat zij deze 'bug' fixen.

Door deze melding kan ik ook niet overclocken dus ik schiet zo niets op. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 14-06-2006 18:17 ]

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 12:52
Ik heb dit mobotje ook maar deze gaat toch tot bois 1024 of 1023?
Dus miss de allernieuste bios proberen

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Op de meeste Asus bordjes zit een optie om "overclocking" in te stellen. Zet deze eens op "manual" ipv "auto". Heeft voor mij al eens een dergelijk probleem opgelost. Alhoewel ik verder nooit met die s478->s479 adapter heb gewerkt.

Maar wellicht is het het proberen waard.