Hey,
Ik heb nu mijn nieuwe processor binnen.
Namelijk de Pentium M760.
Deze zit op mijn Asus P4P800-E Deluxe (Bios v1.009) samen met de benodigde CT-479.
Het werkt momenteel allemaal lekker. (Ik heb er een Zalman FS-C77 op zitten voor de koeling).
Echter heb ik 1 probleempje met mijn BIOS.
Hij blijft bij iedere boot (Reset of Power off) mijn CPU steeds opnieuw vinden.
Telkens zegt hij:
New CPU Installed!
Press F1 to enter Setup
Press F2 to load Setup defaults and continue
Als ik de BIOS in ga met F1 en alles verander waarna ik afsluit en opsla dan krijg ik weer deze melding voor mijn neus. De enige methode om dit te omzeilen is F1 in te drukken en dan Save and discard changes. Waarna hij niet reboot maar doorstart naar windows.
F2 wil ik uiteraard niet continu gebruiken aangezien de Setup defaults niet naar mijn wens zijn.
Ik kan me voorstellen als ik telkens een config op zou slaan waar geen veranderingen in zitten dat hij dat niet snapt, maar ik heb ook al een keer de defaults geladen en toen alles aangepast naar mijn wens. Echter bleef hij toen nog steeds de melding geven.
De BIOS ondersteund de processor + CT-479 wel degelijk.
(Support is al toegevoegd sinds v1.008 en ik heb v1.009).
Heeft iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom?
Ik heb nu mijn nieuwe processor binnen.
Namelijk de Pentium M760.
Deze zit op mijn Asus P4P800-E Deluxe (Bios v1.009) samen met de benodigde CT-479.
Het werkt momenteel allemaal lekker. (Ik heb er een Zalman FS-C77 op zitten voor de koeling).
Echter heb ik 1 probleempje met mijn BIOS.
Hij blijft bij iedere boot (Reset of Power off) mijn CPU steeds opnieuw vinden.
Telkens zegt hij:
New CPU Installed!
Press F1 to enter Setup
Press F2 to load Setup defaults and continue
Als ik de BIOS in ga met F1 en alles verander waarna ik afsluit en opsla dan krijg ik weer deze melding voor mijn neus. De enige methode om dit te omzeilen is F1 in te drukken en dan Save and discard changes. Waarna hij niet reboot maar doorstart naar windows.
F2 wil ik uiteraard niet continu gebruiken aangezien de Setup defaults niet naar mijn wens zijn.
Ik kan me voorstellen als ik telkens een config op zou slaan waar geen veranderingen in zitten dat hij dat niet snapt, maar ik heb ook al een keer de defaults geladen en toen alles aangepast naar mijn wens. Echter bleef hij toen nog steeds de melding geven.
De BIOS ondersteund de processor + CT-479 wel degelijk.
(Support is al toegevoegd sinds v1.008 en ik heb v1.009).
Heeft iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!