ISA naar PCI/USB converter

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo,

Ik heb vandeweek een software pakket gekocht voor visualisatie van licht. Hierbij zat een ISA kaart voor het zogenaamde DMX protocol. Deze is om nieuw te kopen ontzettend duur (ca. 1500 euro)
Daarom ben ik opzoek naar een convertor van ISA naar PCI of een andere connectie naar mijn huidige pc. Omdat de pcs van tegenwoordig geen ISA meer hebben.

wie kan mij uit de brand helpen??

ik wacht af

Grtn,

Martijn

• DarthPlastic
  • Laatst online: 07-01 19:29
In principe is het niet mogelijk (of héél moeilijk, er was hier laatst een topic over) maar je hebt bv wel speciale P4-moederborden met ISA-sloten erop.
Je kan ook nog ergens een P2/P3 zoeken met ISA en er dan de allersnelste processor voor dat bord opzetten met veel geheugen :)

edit: Misschien past zoiets beter in OH, IO-controllers slaan namelijk meer op harde schijven enzo :)

[ Voor 16% gewijzigd door DarthPlastic op 13-06-2006 15:42 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 20:21
google eens op pci to isa
:)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Afbeeldingslocatie: http://www.costronic.com/72P.JPG

http://www.costronic.com/Ev72p.htm

Hier moet je wel zelf de driver voor schrijven

Misschien heb je hier wat aan :)

EDIT:

http://www.altera.com/pro...pci/m-eur-pci-to-isa.html

Goegel

;) Hier heb je waarschijnlijk nog meer aan :P

EDIT2:

Waarom niet een oude pc kopen, met ISA, aangezien die kaart draait op ISA, zulle de systeemeisen heel laag zijn, doe dat, spaart je je de miserie uit, en het werkt gegarandeerd :) !

[ Voor 77% gewijzigd door Snake op 13-06-2006 15:56 . Reden: xtra info ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Vroege AMD Athlon-bordjes hadden ook nog een of twee ISA-slots. Als je daar een 800 - 1400 MHz processor in steekt zal het toch wel snel genoeg zijn?
offtopic:
Voor mijn gevoel hoort dit trouwens in PMG thuis. Het gaat weliswaar over een soort I/O-controller, maar het gaat op dit moment vooral om de interface naar het moederbord toe.

[ Voor 39% gewijzigd door Demo op 13-06-2006 19:43 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

-niet nuttig-

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 22:03 . Reden: Ding was 600 euro. 8)7 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Industriele mobo's hebben nochthans nog steeds ISA kaartjes (omdat veel meet- en stuurkaarten ook nog steeds ISA zijn en enorm duur).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28
Ik zou op zoek gaan naar een tweedehands mobo Ik heb hier ook nog steeds een abit KT7A met amd 1200 in bedrijf . Deze heeft ook nog steeds 1 ISA slot. En een 1200 lijkt mij snel zat voor wat dmx software.

• martijnsnoek
  • Laatst online: 23-05-2023
jeronimo2003 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:41:
Ik zou op zoek gaan naar een tweedehands mobo Ik heb hier ook nog steeds een abit KT7A met amd 1200 in bedrijf . Deze heeft ook nog steeds 1 ISA slot. En een 1200 lijkt mij snel zat voor wat dmx software.
hallo allemaal, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik zal wat uitleg geven over de software. Het is visualiserings software (Martin Show Designer) hiermee teken ik mijn licht ontwerpen en programmeer ik van te voren voor de productie mijn licht show. bij kleine dingen is het met een oud beestje best te doen maar bij een dingetje met 70 of 80 bewegende lampen (moving heads/yoke spots) is dit toch niet erg leuk.

vandaar dus de vraag

mensen die nog andere alternatieven hebben ik hoor het graag ik hou het topic in de gaten. ik weet in ieder geval al wat ik als opties heb

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
martijnsnoek schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:04:
[...]

hallo allemaal, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik zal wat uitleg geven over de software. Het is visualiserings software (Martin Show Designer) hiermee teken ik mijn licht ontwerpen en programmeer ik van te voren voor de productie mijn licht show. bij kleine dingen is het met een oud beestje best te doen maar bij een dingetje met 70 of 80 bewegende lampen (moving heads/yoke spots) is dit toch niet erg leuk.

vandaar dus de vraag

mensen die nog andere alternatieven hebben ik hoor het graag ik hou het topic in de gaten. ik weet in ieder geval al wat ik als opties heb
Je zou een oud socket A moederbord kunen pakken en er dan een mobile Athlon XP in kunnen droppen, dan kan je em op bijv 2,4Ghz laten draaien door de fsb op 100 te zetten en de MP op 24.
Dat lijkt me wel snel genoeg toch ?

LinkedIn
BlackIntel

Pagina: 1