Toon posts:

[asp] Hoe doe je een wordwrap op een lange regel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in een weblog een wordwrap functie zetten.

Sommige bezoekers lopen tekstueel gezien maar wat aan te klooien in de reacties en daar door gaat mijn layout aan de gort.
Hoe kan ik er voor zorgen dat er geen woorden langer dan x karakters in mogen zitten?
En dan is er nog een extra probleem, want als er een link in de tekst dan is dan moet die link natuurlijk wel blijven werken, maar mag niet de volledige lengte behouden. Wie kan mij tips geven in deze, want ik krijg dit echt helemaal nergens gevonden. Zelf zit ik aan een asp/vbscript oplossing te denken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 15:24 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dmv. een regex de html er uit halen, vervolgens splitten op een spatie en de array doorlopen en ieder element de len van opvragen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
En doe je dat voor of nadat je de reactie in de database INSERT?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat hangt er maar net vanaf of je wil dat je gebruikers de originele tekst nog kunnen aanpassen of niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17

sopsop

[v] [;,,;] [v]

-NMe- schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:37:
Dat hangt er maar net vanaf of je wil dat je gebruikers de originele tekst nog kunnen aanpassen of niet.
Ligt er ook aan waar het zwaartepunt van de webapp ligt. Je zou beide formaten (original en parsed) op kunnen slaan, zodat je niet bij iedere view van de pagina een regexp object moet instantieren.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

wordwrapping gaat automatisch in HTML en als het niet werkt of je hebt het uitgezet, kun je het weer aanzetten door white-space:normal voor het betreffende element te specificeren. Als het gaat om lange woorden, kun je overflow:none gebruiken op het element waar de tekst in zit.

日本!🎌

Pagina: 1