Toon posts:

BayBus No.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zat net op het internet te surfen en daar zag ik een tut voor een fan-controler.
Er stond precies in beschreven wat je nodig had.
Ik kan aan alle onderdelen komen BEHALVE het printplaatje.
Dit printplaatje is genaamd "BayBus No.2" en er stond bij dat deze te verkrijgen was bij Exter, via zijn Homepage , alleen als ik op deze link druk krijg ik een hele vreemde website. Verder kon je ook mailen naar Exter ( REMOVED ) dit heb ik gedaan maar ik nog geen reactie hierop gehad.
Nou is mijn vraag of iemant weet of er een andere manier is om aan dit plaatje te komen of dat iemant weet hoe ik "Exter" kan bereiken.

Ik hoop snel een reactie te krijgen

Rammo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 15:12 ]

Verwijderd

Op de site waar jij naar linkt vind je een aantal mapjes, waar je veel foto's en schema's in terugvindt. Er staan ook 2 bestanden met extensie PCB. Vermoedelijk is 1 van deze bestanden de PCB die jij zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze bestanden gevonden alleen kan ik ze niet openen.
ik heb verder gegoogled en daar stond dat een .PCB file een file is waarop een printplaat lay-out staat (k wist geen andere woorden).

maar ik wil graag een printplaatje kopen waar de circuits al op staan. Er stond namelijk op de website waar ik de tut vandaan heb gehaal dat ik dit plaatje kon kopen met de ciruits er al op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een reactie gekregen van Exter waarin stond dat hij deze plaatjes niet meer maak.
Nou staan er op zijn website wil bestanden waarin de info staat voor dit plaatje alleen kan ik geen programma vinden dat dit type bestand kan lezen. het type bestand is .PCB. Ik heb zelf al wat gegoogled maar ik vond nix bruikbaars

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:25
Ik denk wel dat hij het niet lief van je vind dat je zomaar zijn mailadres hier post, verwijder dat eens. Die .PCB bestanden lijken niet te werken (in Protel DXP krijg ik ze niet geopend), maar die zijn van zijn fan RPM fake geval (om in een fanheader te steken, zodat je mobo niet klaagt dat de cpu fan niet draait).

Over welk schema gaat het overigens, is het dit? Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lodio/new4/555_TL071_PWM.png

[ Voor 17% gewijzigd door naftebakje op 14-06-2006 14:41 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
hey gaat over dit schema : Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_370.jpg

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat schema heb ik nog gemaakt op een gaatjesbord. 'Tis zo'n simpele schakeling dat dat makkelijk gaat.
Printjes etsen is daarvoor dus overbodig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Of je kan gewoon een eurocard van velleman ofzo kopen als je toch permanent wil solderen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:28:
Of je kan gewoon een eurocard van velleman ofzo kopen als je toch permanent wil solderen.
gaatjesbord is niet breadboard he ;)
gaatjesbord is gewoon printplaat met veel gaatjes en losse eilandjes om elk gaatje.
breadboard kan je alles in prikken en dan werkt het.

Verwijderd

McKaamos schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:10:
gaatjesbord is gewoon printplaat met veel gaatjes en losse eilandjes om elk gaatje.
Dat bedoelde ik, noemt toch eurocard?
breadboard kan je alles in prikken en dan werkt het.
Jep, dat is wat jij bedoelde? maar is toch niet goed voor permanente oplossing, draadjes/pootjes van componenten enzo kunnen losspringen

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:13:
[...]

Dat bedoelde ik, noemt toch eurocard?

[...]

Jep, dat is wat jij bedoelde? maar is toch niet goed voor permanente oplossing, draadjes/pootjes van componenten enzo kunnen losspringen
nee ik bedoel dat eurocard spul dus :P
dat heet in het nederlands gaatjesbord ;)

Verwijderd

Ok voor de duidelijkheid:

Dit is wat ik noem eurocard:
Afbeeldingslocatie: http://www.electronics123.net/amazon/pictures/ecs2.jpg

Dit is wat ik noem breadbord/testplaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.bilkent.edu.tr/~kimukin/phys580-labview/adc/adc-5.jpg

De 2de is goed om dingetjes te testen, maar dit is toch geen permanente oplossing om de componenten van een baybus op te plaatsen.

Daarom dat ik zeg: misschien kan de ts een eurocard nemen, daar ken hij alle componentjes op solderen voor een permanente oplossing.

Als dit ook hetgeen is wat jij bedoelde: in orde, dan beaam ik dat alleen maar :)
Pagina: 1